1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Rome: Total War

Discussie in 'Games' gestart door Chemische Kip, 30 mei 2004.

1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het spel nu ook al een weekje en ik vind het een topspel, ik ben nu met de german bezig en die hebben ook hun voordelen zeg, je hoeft heel weinig legers in je steden te hebben en toch een very high tax waardoor je dus veel verdient, je mannetjes blijven altijd groen(de gezichtjes bij de steden) en je kan veroveren als een gek, en die spearman zijn rete goed, ik own iedere romein die in mijn territorium komt, ben nu ff bezig de britons een poepje te late ruike, maar wat een gave game, echt toppie!

2. Tranq

Tranq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb dit spel vandaag gekocht maar bij mij lopen de filmpjes vet stotterig en het geluid erbij ook is gewoon fucking irritant, weet iemand hoe ik dit kan oplossen? het spel zelf loopt wel goed

3. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem ook gehaald tof spel enzo. maar ik kan gvd niet saven. dat domme wijf van de tutorial zegt dat ik na 10 turns kan saven heb het gedaan maar het lukt nog steeds niet. weet iemand mischein wat ik eerst moet doen?

4. Tranq

Tranq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn dit spel is echt fucking verslavend *)

5. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag na een tijdje weer gespeeld, en als je er echt inzit kom je er bijna niet meer uit. Even nog een beurt spelen enz.

6. Tranq

Tranq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd nog ff 1 turn en voordat je het weet ben je 10 turns verder

7. hardcore-sjefke

hardcore-sjefke Hardcore 4-ever

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand mischien hoe ik nmeer governers kan krijgen?
    Heb er niet meer genoeg voor iedere stad en zou toch nog graag iets willen bouwen.

8. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb dat probleem soms ook. Maar toen ik wat steden ging veroveren toen wilden steeds meer mensen bij mijn familie horen en dan wordt de stamboom groter en krijg je dus ook meer nieuwe kids. Maar nu wordt ik er mee doodgegooid opeens.
    Was ik wel blij mee ook want ze waren allemaal de pijp uit bijna :p
    Ik heb zelf ook wat vraagjes.

Want wat kan je nou het beste doen als er een stad in opstand komt? Want ik haal uit de gegevens niet altijd echt uit wat nou het probleem is. En ze nemen soms de stad over en dan gaat mijn geld meteen naar -10000 toe. Erg minder

Hoe kan je trouwens je romeinse vrienden aanvallen, zoals Rome. Je moet 50 landen ofzo hebben volgens mij maar dat is erg lastig omdat die bondgenoten van de senaat, de 2 andere romeinse stammen ook heel veel veroveren. De senaat zelf doet bij mij trouwens niets. Is dat bij jullie ook. Ze hebben alleen rome en een ander gebiedje die ik gegeven had opdat ik hoopte dat ze daarna ook beetje gingen knokken maar dat doen ze niet en gebiedje lukt ook niet om terug te krijgen van ze.

Mijn 2 bovenste plaatsen in Italie blijven maar verlies maken.
    Ik heb bij die linker al alles gebouwd wat kon. Wat kan ik daar tegen doen?

[plaatje]http://img125.exs.cx/img125/7291/naamloos2ob.jpg[/plaatje]
    mijn situatie

oops hoe maak je hem kleiner :D

/Mod /edit Plaatje naar normale proporties teruggebracht. edit je bericht om te zien hoe - Cole Trickle

Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2004
  9. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    spel was de eerste dagen leuk. Daarna vond ik hem helaas al gauw saai worden.

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    proxi, een hint, je moet je romeinse vrienden niet aanvallen, alles op zijn tijd, op een gegeven moment vind de senaat 1 van de 3 volken te groot en te sterk worden en dan krijg je een opdracht van de senaat, als je die aanneeemt moet je tegen hun vechten, als je de opdracht niet aanneemt is de spqr ook tegen je, dan is het total chaos, dan begint de pret voor de meeste pas :p

11. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Whehe hint was iets te laat lol

Ik had gistermiddag een landje aan de andere kant van de map veroverd toen ik met een scheepje op verkenningstocht ging op zoek naar Olifanten want die had ik nog niet gezien ( Nu wel aan mijn kant, had ze gehuurd :) )
    Maar toen ik dat landje veroverd had kreeg ik een berichtje van de senaat en toen kon ik ze aanvallen. Ja hier had ik op gewacht dus ik meteen rome aanvallen want daar waren niet zoveel ventjes maarja toen werd ik van alle kanten aangevallen door al die romeinse volken. Wel irri want geld is opeens ook veel minder maar 2500 per beurt en er zijn ook wat onrusten in wat steden dus tis complete chaos nu maarja ik houdt nog stand :)

12. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Moet je alles laten automanegen als je het goed doet krijg je genoeg geld per beurt, ik had de grootste legers van het veld, en ik kreeg 30 000 denari per beurt, kijk trouwens uit voor desert fights tegen egypt, die zijn erg sterk op hard, echt bijna niet te verslaan, kom niet aan met legionary cohort of urban cohort want die worden met egypte makkelijk geslacht door chariort van ze, ik heb ze verslagen door mijn allies, numidia, en ik via isreals kant aan te vallen en meteen de pyramides over te nemen, anders zijn ze een hel.

Probeer ook met andere volken de campaign, het is heerlijk om met de britons of de greeks de romeine een lesje te leren!

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik laat niks automanagen ik doe juist vaak/bijna altijd autocombat :), ik zuig in grote gevehten, egypt zijn wel de grootste vlak na mij nu.

14. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb nog niet eens op hard gedaan.
    Ik ben bezig voor de eerste keer
    ga straks met ander volk op hard proberen

Zeer wreed spel:)

die chariots zijn wel zeer irri te verslaan inderdaad
    Toen ik de eerste keer tegen heel veel van die moest werd ik de pan in gehakt want had geen idee hoe je tegen die kon vechten met wat ik toen ik mijn legertje had.

Laatst bewerkt: 15 dec 2004
  15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel nu op medium/medium, ben nu ff overal aan het zorgen dat het geld redelijk binnenstroomt en dat ze happy zijn en zo, daarna weer wat uitvallen op paar punten.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Op hard is het echt heel moeilijk, waar je op normal nog kan winnen zonder familielid in je leger, ben je op hard niets zonder familielid als generaal, je leger rent bij het minste of gerinste al weg, moraal wordt dan veel belangrijker, ook de tegenstanders zijn echt vervelend, zelfs de gauls zijn dan een lastige klus, terwijl ik ze eigenlijk peace of cake vond bij normal.
    Wel gaaf dat ik soms nog steeds dingetjes uit blijf vinden, net vond ik pas uit dat je in je settlements kan kijke, wel grappig kan je je steden beetje bekijken.
    We moeten keer potje tegen elkaar doen ja?, ben ik de britons ;)

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dit is spel is echt gruwelijk (op positieve manier dan). Alleen me pc is te bagger om dit af te spelen...

18. ProXi

Leuk Bevonden:
    0
    haha ik heb rome ingenomen whoei dat geeft me een goed gevoel :D
    eg super spel :)
    Ik vind romeinen wel lastig als tegenstander
    heavy infantry is irritant

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind grieken en egyptians rotigste tegenstanders, de grieken moet je zo snel mogelijk proberen te doden want ander krijg je later spartan hoplites en dan ben je al te laat!, 3 urban cohorts tegen 1 spartan hoplites en je maakt pas een kans, die hoplites hebben super moraal van hier tot tokio, en in phalanx formatie niet te stoppen.

Maaruh, proxi wanneer kan je een keer online battle, dan wil ik je graag eens zien vechten, ben ik de britons of german :)

20. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel lijkt me ook wel erg gaaf. Misschien dat ik hem ga kopen. Maar eerst een paar vraagjes :) :

Als ik naar de landkaart kijk met steden en hoor hoe het werkt, met belasting laten betalen e.d., dan komt het erg op mij over als civilization. Kan je het daarbij een beetje mee vergelijken, afgezien van het feit dat je bij dit spel grote battles en met stamboom hebt?
    Die gevechten, hoe werkt dat precies?
    Hoeveel volken heb je? Hoe verschillen volken van elkaar (bijv veel veschillende vechtunits, specials)?

THX!

Deel Deze Pagina