1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Rome: Total War

Discussie in 'Games' gestart door Chemische Kip, 30 mei 2004.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt dit spel nergens mee vergelijken, het landkaart systeem is heel anders dan in shogun en medieval total war nu sleep je niet een leger van prov naar prov maar lopen ze zelf daadwerelijk over de map en zou je een stad of leger kunnen omcircelen, daar moest ik echt zo aan wennen en vond het gewoon een kut spel eerst omdat ik zo aan medieval en shogun gewent was maar tis wel cool anders gewoon.
    je hebt genoeg volken stuk of 15 dik, veel units gebouwen en geweldige strategien.
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor de simpelheid kan je het besturen van steden vergelijken met civilisation, maar het is wat minder complex, en op sommige fronten wat ingewikkelder, zo moet je bevolking blijhouden en moet je zorgen dat je genoeg dingen hebt om te verhandelen, de bouwschema wat je gebruikt is van invloed op de geldhoeveelheid die binnenstroomt, maak je eerst een haven krijg je al zeeexport maar maak je eerst grote barracks dan kan je de bevolking onderdrukken en krijgen ze ook respect voor je.
    Het is eigenlijk heel moeilijk uit te leggen.

    Er zijn veel volken aanwezig ja, de grieken, romeinen (in 3 soorten), egyptiers, cartigians, numidians, dacians, britons, galliers, germanen, macedoniers, spanjaarden die allemaal eigen tactieken en voordelen hebben.
    De units van de verschillende volken eisen telkens weer een nieuwe aanpak, zo zijn formaties bij de britons en galliers van minder invloed dan bij de grieken en romeinen, romeinen vertrouwen op training, germanen op super moraal en brute kracht, telkens een andere aanpak, ook de goden van elk volk zijn anders die elke keer weer een andere tacktische aanpak verdiene, al met al heel leuk en erg strategisch, ik kan je gerust vertellen dat dit beste RTS game is van dit moment, het kopen waard, kijk echter wel uit, je snapt het spel pas na enkele weken goed, dus doorzettingsvermogen is wel vereist, echter daarna kan het spel beginne!!
     
  3. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan je in settlements kijken?
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    je weet toch hoe je kan kijken welke handelsproducten je handelt met andere steden of dorpen?, daar ergens staat aan de zijkant met icoontjes een soort hamertje en daar staat watch settlement, dan krijg je de settlement te zien met mannetjes en vrouwtjes die rondlopen
     
  5. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nog niet op internet met mijn eigen pc (gamepc)
    Die staat namelijk op zolder en deze pc kan het spel niet aan Pentium2 ofzo is dit namelijk.

    Maar denk dat ik daarnaast ook ingemaakt wordt lolz
    Ben niet zo heel goed in dit soort strategie games :p
    Tegen de comp vind ik al moeilijk

    Wanneer heb je eigenlijk gewonnen? Als je de hele map veroverd heb?
    Dan heb ik nog wel wat te gaan
    Zit ook helemaal vast. Ik verover niets meer en zij ook niet van mij. Kep namelijk te weinig geld om te kunnen aanvallen. Nog maar 1300 per turn.
    Daarmee kan ik amper me verliezen in gevechten compenseren, laat staan een aanvals leger maken.

    Trouwens bij Shogun kon je geloof ik 120 man ofzo per unit doen bij instellingen. Nu kan ik met romeinen 40 en bij die huursoldaten van germanen 60 maar kan je dat ergens nog instellen dat dat nog meer wordt? Kan dat namelijk niet vinden en hoe meer hoe beter :p

    Vind het wel jammer dat je de zeeslagen niet kan spelen.
    De zeeslagen waren in de romeinse tijd ook niet niets :)
    maarja de perfecte game bestaat niet

    Nog een klein vraagje ook. De egyptenaren zijn bij mij verslagen door romeinse vijandjes en macedonische vriendjes maar als bij nieuwe campaign kijk staan ze er niet bij. Moet ik ze zelf verslaan ofzo voor ik met ze kan spelen?

    Edit:
    http://www.twcenter.net
    Kan je aantal dingen vinden voor dit spel
    o.a map builder
    http://www.totalwar.com/community/newunits.htm
    check nieuwe outfit voor je units :)

    Als iemand ook wat dingetjes weet
    kan die dat dan ook even delen :)
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2004
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet ze zelfs verslaan, maar effe over de units die je ziet, naar mijn weten passen de hoeveelheids units die je bouwd per turn je aan aan je comp, ik heb als standaard instellingen 120 germanen spears en 81 hastati, dit heb ik altijd gehad zonder iets aan te passen, dus volgens mij kan je het niet aanpassen omdat je computer dan gewoon simpelweg ontploft :)

    Je hebt gewonnen als je alle volken heb verslagen maar je krijgt jammergenoeg niet als in shogun zo'n leuk eindfilmpje, das wel jammer, in 100 bc heb ik de hele map meeestal al veroverd en dan is de voldoening er eigenlijk wel af, dan moet je weer overniuw beginnen ;)
     
  7. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn standaard is dan anders :confused:
    ff kijken dan :)
    heb je die sites al gezien :p
     
  8. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu op normal aan t spelen en heb delen van duitsland, heel frankrijk heel spanje, en alles wat tussen dat enje beginsteden licht (house of julli)
    maar ik zit een btj met een probleem,
    ten eerste zijn er heel veel opstanden, is heir makkelijk iets tegen te doen?
    en ten 2e heb ik best veel als van me allies, de ene heft heel griekenland en de ander heeft de egyptenaren uitgemoord, hoe kom ik nu aan die 50 gebieden?
     
  9. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    dat had ik ook eerst
    ik ging toen met een schip en 1 leger een stadje veroveren waar ongeveer Israel ligt. Dat was toen even in handen gevallen van de rebellen. Dat gebeurt nog wel eens bij die romeinen (bij mij trouwens ook :p )
    Een stadje dat begon met de C bovenin Israel had ik toen veroverd (weet de naam ff niet uit mijn hoofd, dacht iets met Conton ofzo) en toen kon ik opeens rome aanvallen terwijl ik niet eens 50 steden in me bezit had. Alleen nu heb ik oorlog met de romeinen en die killen me een beetje ondertussen van alle kanten :)

    Wordt continu aangevallen door ze waardoor ik veel problemen heb met geld ook en opstanden. Belasting verlagen, meer soldaten in een stad en van die races/of amusement dingen helpt soms ertegen (dus niet 1 keer per jaar een paarden race maar 1 keer per maand of soms dagelijks, kost wel weer geld)

    Vind wel jammer dat als je stad wordt aangevallen je niets aan je catapulten heb. Die kan je dan niet gebruiken. Hebben jullie trouwens ook dat soms dat ventje die advies geeft bij gevechten hele verkeerde dingen zegt. Hij heeft het over een brug dat ik dan mijn leger goed moet neerzetten zodat ik met archers goed kan killen en met speren terwijl er geen brug is maar mijn stad belegerd wordt :confused:

    Die mapbuilder waar ik het overhad in paar post terug.
    Snapt iemand hoe die werkt :confused:
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2004
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja soms zijn die adviezen beetje raar, ik heb ze gelukkig al meer dan maand uit staan, en even over die opstanden, als je gewoon veel legers in de steden laat staan kunnen de rebellen zo veel opstanden doen zoveel ze willen maar worden de opstanden steeds neergeslagen, en na een hele tijd (50 jaar ofzow) verdwijnen ze bijna totaal, als je alle gebouwen hebt zijn er amper opstanden meer, maar onthoud dat er goede legers in de steden moeten blijven, met de grieken zijn al me steden met high taxes bijna allemaal groen gezichtje, behalve sparta, omdat ik daar dag en nacht bezig ben om spartan hoplites te bouwen omdat ze nergens anders gebouwd kunnen worden.

    Wel gaaf dat je nergens anders dan in sparta spartan hoplites kan bouwen, had ik liever ook met de romeinen gehad, want vooral in rome waren de gladiator spelen zo befaamd, daar kwamen de meeste en beste gladiators heen dus zou het leuker vinden als romeinen alleen gladiators konden bouwen in rome, maar ja, mischien bij de uitbreiding :)
     
  11. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis een zooitje geworden bij mij
    Allemaal blauwe gezichtjes
    en de andere romeinen komen met ontzettend grote legers en veel legers mij aanvallen heb al een stad verloren waardoor meteen mijn geld naar -10000 gegaan is.
    gaat nie oke dus:p
    Wel realistisch zo ging het in het echt met de romeinen ook haha die waren ook de lul na een tijdje en veel veroverd te hebben
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke moet nu snel zijn, dit verschijnsel ken ik, je moet een blokkade maken, veel legers in steden, in de steden moet de helft boogschutter zijn en de rest redelijk goedkope early legianare cohorts, daarna laat je ze jou steden aanvallen, jij wacht totdat hun een open gevecht riskeren, dus niet zelf hun aan gaan vallen maar wachten tot hun jou stad willen belegeren, als je dit met al je steden doen zal je hun leger verslappen, daarna moet je 1 leger maken (goed leger, met cavelerie etc.) en al hun steden 1 voor 1 afmaken, dus een stad innemen en meteen weer weg gaan, dan zal de stad in handen vallen van de rebellen en zo ga je door tot je leger totaal doodt is.

    Nu kan jij rustig wat rebbellen steden innemen terwijl je roomse vriendjes druk bezig zijn hun rijk weer te vergroten, en probeer zo veel mogelijk gevechten zelf te doen, dan heb je meer kans op overwinning en minder losses, en vorderest, viel gluck :)
     
  13. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    lol hoe kom ik aan die boogschutters als me geld -10000 is :)
    volgens mij ben ik in big problems
    maar snap niet dat ze nu allemaal op mij af komen terwijl ze door mijn allie de macedoniers aangevallen worden :)
     
  14. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel jammer dat je niet door kan gaan. Ik was best goed bezig met de Romans, daarna had ik 50 plaatsen dus eindigde het spel :mad:
     
  15. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Stopt die dan meteen?
    Das wel stom eigenlijk
    Wil de hele wereld hebben :)

    Maarja ben nog lang niet zover
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee ligt eraan of je short of normal campaign hebt, anders kan je eeuwig doorgaan ookal is dat ook niet alles, na een tijd moet je het gewoon met een andere faction proberen dan blijft het leuk, an af en toe een multiplayer battle ertussendoor kan ook geen kwaad ;)
     
  17. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel dit spel bij vrienden van me (want mijn pc is GVD niet snel genoeg :mad: ) en ik moet zeggen dat dit spel echt in mijn top 10 aller tijden terecht komt. Strategisch zit het briljant in elkaar, gameplay is top, grahpics zijn goed en het is echt superverslavend! Topspel!

    Maar ik heb wel ff een vraagje. Ik heb wel eens gehad dat een captain (dus leger zonder familielid) door een overwinning ineens general werd. Weet iemand de voorwaarden hiervoor? Dus moet het bijvoorbeeld een cavelary-unit zijn, moet je de battle handmatig doen, heeft ie een bepaald veteran-niveau nodig? Dit soort dingen.
    Ik had namelijk een 8 tal urban cohorts rondlopen in egypte om een general te maken, deze gasten hebben echt lettelijk tientallen (automatic) battles gewonnen (zonder te retrainen). Veel op Heroic. Die gasten waren echt ultra veteran, maar er kwam maar geen general...
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee het maakt niet, elke unit kan generaal worden door hem te adopteren in je familie, zelfs peasants kunnen generaal worden!!!!!!(ervaring, ervaring ;) )

    Gewoon zorgen dat je veel grote overwinningen haalt en klaar is kees ;)
     
  19. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar moet je die battles zelf voeren of kan het ook bij automatic resolve battles voorkomen dat je een general erbij krijgt?
    Trouwens gisteren voor het eerst maar eens met de Grieken begonnen, erg wreed, weer eens wat anders dan de Julli waar ik normaal altijd mee speelde.
     
  20. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    het volgende zal bij de meeste al wel bekend zijn, maar doe nooit "automaticly resolve battle". Dat kost je echt veel manschappen, meer dan wanneer je zelf zou spelen (veel meer)
     

Deel Deze Pagina