Nee, echt? We hebben geen draadloze netwerkkaart, we gebruik(t)en zo een USB stickje. edit: Like this: (maar dan niet precies deze)
Makkelijker...? Bij een WiFi met WEP netwerk waar clients aan verbonden zijn is het minder dan 10 minuten werk . Zonder clients ergens tussen de 10 en 30 minuten. @DulleNL, als je de Pc rechtstreeks op het modem aansluit even een statisch IP adresje op je Pc instellen (192.168.1.10 o.i.d.). Kijk even of dat wel wil werken.
Heb je die drivers van dat USB ding al weggeflikkert dan? Zit 't ook niet meer in de weg. Kweet niet hoelang je de gewone netwerkkaart niet meer hebt gebruikt, maar 't kan zomaar zijn dat ie verrot is. Heb je niks anders om 't te proberen? (2 pc's/laptops) PS@Post boven mij: Je quote iemand van ¾ jaar geleden...
Heb me gisteren een nieuwe Linkys N-router gekocht (160N). Ik ben er vanuit gegaan dat ik met meerdere pc/laptop/console op verschillende snelheden kon werken !! Bijvoorbeeld. Server 300Mbps. Laptop 300Mbps. MAc 54Mbps. Xbox360 54Mbps PSP 11 Mbps. Als ik de router op automatisch zet dan is de maximale snelheid van de laptop en server maar 65Mbps. Schakel de router op handmatisch dan schiet de server en laptop naar 135Mpbs en werken normaal. Met de andere apparaten heb ik wel een verbinding ( 54- en 11Mbps) maar geen snelheid. Opbouwen van een site op de Mac duurt >10 seconden. Zijn er router waar ik wel op verschillende snelheden kan werken of is mijn conclussie helemaal verkeerd ?!?!?!
Hangt er van af hoe je deze hebt aangesloten .... draadloos wordt door alle router verdeeld of je moet echt een cisco gaan halen. Hoe meer apparaten draadloos zijn aangesloten .. hoe minder bandbreedte ze krijgen. Linksys komt met een dualband router op de markt ... dus zodat je een machine dedicated bandwith kan geven .. maar het beste blijft het om vaste computers (servers) bedraad aan te sluiten. Wifi alleen gebruiken voor laptops en andere mobile apparatuur
De server hangt wel aan een UTP-kabel , maar wilde HD-matriaal van de server via een laptop naar mijn FullHD streamen. Wilde daarom tussen de server en laptop een 300Mbps draadloze verbinding hebben. Heb de router zonder problemen kunnen terug brengen naar de MM. Denk dat ik maar gebruik ga maken van een externe HDD waarop een tv aansluiting zit. Straks even de stad in opzoek naar zo'n ding. Was wel zo slim geweest om de nieuwe Linksys de zelfde SSID en WEP te geven als mijn oude Linksys. Hoefde daarom mijn apparaten niet opnieuw instellen.
De draadloze netwerken springen in onze buurt als paddestoelen uit de grond. Allemaal verspreid over de 13 beschikbare kanalen, waardoor iedereen elkaars netwerk aan het wegdrukken is. Ik heb inmiddels honderden euro's uitgegeven aan accesspoints en verschillende antennes, maar er valt gewoon niks mee te beginnen. Uiteindelijk heb ik een paar van die Homeplug adapters gekocht (internet/lan via het elektriciteitsnet) en ben van al die draadloze ellende af. De maximale snelheid ligt theoretisch op 200Mbps. Het wordt afgeraden om de adapters in een stekkerdoos te prikken, en de snelheid neemt ook iets af zodra de adapters op verschillende groepen zitten. Toch haal ik met één adapter op een stekkerdoos en op verschillende groepen (begane grond en tweede verdieping) nog een bandbreedte van 98Mbps downstream en 96Mbps upstream. Werkt uitstekend om HD video mee te streamen, en doet het goed i.c.m. de X360/PS3. Zelf de PS Store start nu snel op.
Gelukkig heb ik daar geen last van, ben de enige in de straat met WLAN Homeplug is inderdaad ook wel een handige uitvinding, alleen zou ik 't niet zo snel gaan gebruiken (die prijs..).
Dat is ook geen wonder, bij elk nieuwe internet abonnement zit tegenwoordig een gratis draadloze router. Ook al gebruiken de mensen een UTP-kabel , het draadloze netwerk staat gewoonaan. Mijn ouders hebben geen computer , bij hun telefoon abonnement Slimbellen zat wel een Draadloze Experia modem. Dat ding zend 24/7 per dag !! Ik merk dat hier bijna iedereen hier in de straat/wijk op kanaal 6 zit. Mijn verbinding is nu veel slechter als 1 jaar geleden. Schakelde vanmiddag over van kanaal 6 naar kanaal 13 , toen viel het hele draadloze netwerk hier weg. Heb nu kanaal 1 in gebruik en dit werkt perfect. Woon zelf in een doodlopende straat met alleen al 6 zichtbare draadloze netwerken. Zo even naar de MM voor een externe HDD met tv aansluiting of Homeplug. Een UTP-kabel van server naar tv , is geen oplossing !!
Kwam net bij Conrad dit leuke ding tegen. ZyXEL Media Player DMA 1000 voor € 149. Geniet van video's en films of digitale foto's, die op de harde schijf van uw computer staan opgeslagen, op uw televisie in de woonkamer. Dit apparaat geeft iedere televisie een netwerkaansluiting. Nu hoeft u alleen nog maar een netwerkkabel naar uw router of switch te trekken. Zag vanavond bij de MM een Netgear voor €399 Als ik de router nu een andere plek zet , kan ik wel simpel een UTP-kabel naar de tv trekken.
Mijn draadloze netwerk is vandaag helemaal van slag , weet niet wat ze hier in de wijk aan het uitspoken zijn. Net het kanaal maar weer veranderd van 1 naar 10. Koop mij Maandag een switch en ga met de Mac , Xbox360 en PS3 weer via een utp-kabel het net op. Blijf alleen met de laptops , DS en PSP nog draadloos. Vermoed dat er hier een geheime zender actief is
Ik neem maar aan dat ik al mijn vragne over Routers hier kan vragen, dus: We willen hier thuis een nieuwe Router aanschaffen. We hebben op dit moment 20 MB/s van Orange (a.k.a 'Online' nu). Onze Router op dit moment geeft niet de maximale snelheid die we eruit willen halen. Dus waren we opzoek naar nieuwe Routers. Weet iemand misschien een goede router? - Ik heb mijn Xbox erop via Wireless Network. - Apple Macbook - PC (Niet goede PC o.i.d, maar wel graag internet) - Soms de laptop van mijn vader - Laptop broertje. Ik had zelf al eentje gevonden. Misschien heeft iemand er ervaring me: WL-308 Sitecom Gaming Router.
Van Sitecom gaan mijn nek haren altijd overeind staan. Ik vind de routers van Sitecom altijd behoorlijk instabiel en onbetrouwbaar. Koop liever een router van Linksys/Cisco , Belkin of Netgear. Voor XBL vind ik Linksys de beste keus ! Oud model : WRT54G of WRT54GL Nieuw model : WRT54G2.