1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Router thread.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door voenko, 4 aug 2007.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Netwerkkabel , UTP-kabel , Ethernetkabel = Internet-kabel ;)
    Let er wel op dat je een normale (straight) kabel koopt !

De Gamma of Praxis verkopen ze ook en deze zijn vaak goedkoper dan bij de MM.

2. Chingy07

Chingy07 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt en dan heb ik nog een vraagje
    Die 1 maand xbox live gold trial die ik bij mn xbox kreeg, hoe moet ik die activeren .. ik bedoel normaal heb je toch een vode om in te voeren ofzo.
    Maar op die blaadjes allemaal staat nergesn een code ofzo.
    Dus hoe moet ik dan zeg maar activeren

alvast bedankt.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    1 maand gold krijg je automatisch na het activeren van het nieuwe account.

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn router geeft de laatste tijd het volgende vaak aan, volgens mij gaat mijn internet hierdoor soms ook langzaam.

29 september 2008 20:40:32 GMT+02:00 Unrecognized attempt blocked from 84.105.78.98:21306 to xx.xxx.xx.xx TCP:26500
    29 september 2008 20:40:35 GMT+02:00 Unrecognized attempt blocked from 84.105.78.98:21306 to xx.xxx.xx.xxx TCP:26500
    29 september 2008 20:40:41 GMT+02:00 Unrecognized attempt blocked from 84.105.78.98:21306 to xx.xxx.xx.xxx TCP:26500
    29 september 2008 20:41:01 GMT+02:00 Unrecognized attempt blocked from 84.105.78.98:20644 to xx.xxx.xx.xxx TCP:26500

Ook het volgende adres probeert contact te maken: 82.215.48.97

En zo gaat het maar door. Op de x-jes staat mijn adres. Ik heb begrepen dat het om een portscan of een aanval gaat. Kan ik hier iets tegen doen?

Ik heb een Sweex router LC000070, in het netwerk 1x windows xp laptop, 1x windows vista laptop en 1x Mac Os X Leopard laptop.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk niet dat je internet er langzamer van gaat, tenzij je natuurlijk wél het ip wil bereiken wat wordt geblocked. Hier is de informatie over het afkomstig ip:
    Code:
    IP address:  	 84.105.78.98  
    IP address country: 	Netherlands
    IP address state: 	Noord-Holland
    IP address city: 	Enkhuizen
    IP address latitude: 	52.716702
    IP address longitude: 	5.283300
    ISP of this IP: 	Multikabel
    Organization: 	Multikabel
    Host of this IP: 	84-105-78-98.cable.quicknet.nl

Ik denk vooralsnog niet dat je je ernstige zorgen moet maken, iedereen krijgt zulke meldingen wel eens :+

6. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ok bedankt dat je ff gekeken hebt. Dan laat ik het voor wat het is :).

7. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoot, wij zijn op zoek naar een nieuwe router. We zitten momenteel bij Ziggo en hebben een Sitecom WL-342 die ons niet bevalt. 96% packet loss door deze router en alleen op de benedenverdieping een goed signaal voor draadloos.

Wij zitten met ongeveer 5 mensen tegelijk op het draadloos internet, en daarbij wil ik ook nog gewoon een kabel naar m'n kamer hebben zoals ik dat nu heb, waar ik een switch aan wil hangen voor mijn eigen kamer.

Nu zoeken we een nieuwe goeie draadloze router, en zat ik zelf aan dit te denken:
    https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1048365

Alleen mag ik dan wel ICT doen, maar ik heb de ballen verstand van routers, dus daarom jullie advies gevraagd: Is deze router een beetje redelijk? Hebben jullie ervaring? Wat raden jullie mij aan?

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  9. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die 320N?

10. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag het hier maar:)

Ik heb een vraagje, ik heb een zyxel modem/router met daarachter een NETGEAR WNDR3700 hangen (router dus). Als ik de Zyxel in bridging mode zet functioneert de NETGEAR perfect, echter doet mijn telefoon het niet meer (die dus via de zyxel wordt geregeld).

Hoe kan ik de Zyxel in 'bridging' mode zetten maar mijn telefoon behouden? Wellicht DHCP uitschakelen?

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja :)

12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk kan ik je de Netgear WNDR3700 aanraden,
    Gebruik die zelf al sinds december zonder problemen samen met Ziggo Ai1 Extra met een Ubee modem. (Alleen het setup menu van de router is even wennen.)

Deze router heeft ook een veel hogere WAN doorvoersnelheid dan die Linksys, wat met het oog op toekomstige snelheidsverhogingen van Ziggo ook geen overbodige luxe is.

(Zelf wilde ik geen Linksys meer omdat ik met mijn wrt54gL steeds problemen had met een strikt en moderate nat op xboxlive, Met deze Netgear heb ik zonder iets in te stellen al sinds ik hem in december in gebruik nam altijd een open nat gehad.)

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  13. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? :)

Deel Deze Pagina