1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

RSC2 Dirty Disc Errors

Discussie in 'Algemeen' gestart door BounceMeister, 19 mei 2004.

1. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb MS gebeld. Aangezien ik het probleem nu met 2 games heb en de discs er goed uitzien, vermoeden ze een hardwarematig defect.

Mijn Xbox is 2 maanden buiten garantie, en dan kunnen ze hem helaas niet meer kostenloos repareren. Voor €115,- wordt de xbox opgehaald, gerepareerd en teruggebracht. Ze repareren dan alles wat defect is. Wat de nieuwe garantie is die je dan krijgt wist hij niet. In ieder geval op de vervangen onderdelen natuurlijk.

Aangezien je voor €170,- een nieuwe Xbox met controller koopt, denk ik daar wel eerst even over na.

Ik maak van deze Xbox dan misschien liever een multimedia apparaat en koop een nieuwe Xbox met controller(s) en of games erbij. Waar zijn Xboxen het goedkoopst?

Nogmaals de oproep aan iedereen die een error heeft gehad met RSC2 dit even te melden hier.

Laatst bewerkt: 20 mei 2004
  2. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ze net ook ff gebeld, want het werd echt te gek. Ik krijg minimaal 1x in de 10 minuten error. Ze adviseerden me eerst om de RSC 2 savegames te verwijderen (aaarghh :mad:) en video instellingen te wijzigen (PAL on/off). Ik heb maar gedaan wat ze vroegen ook al geloofde ik er niet in.

Het probleem bleef zich idd aanhouden dus heb ik ze weer teruggebeld en nu zeggen ze ruil het spel om als het nog kan en anders moet je box maar opgehaald worden (buiten de garantie dus zoals bounce al zei kost dat me dan ook €115)
    Dan koop ik nog liever een nieuwe Xbox. Maar het vervelende is dat ik er bij andere games vrijwel geen last van heb alleen bij bepaalde games (FIFA 2004, Top Spin, R63 )

1 persoon vindt dit leuk.
  3. Animal nl

Animal nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Bouncemeister en anderen,
    heb je nog gekeken naar de instellingen van je klok in het settingsmenu.
    Bij een aantal personen waren hun instellingen niet goed meer. Ff kijken dus.
    Ikzelf heb ook een xbox vanaf de eerste dag (met thomson driver). Heb nog geen problemen ondervonden (afkloppen |:- )

4. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Thanx voor de tip!

Hij stond een uur verkeerd (winter/zomertijd). Goedzetten heeft echter niet geholpen. Ik heb de Xbox opengemaakt, en er zat eigenlijk helemaal geen stof in. Ook niet in de DVD drive. Ik heb nog een paar keer die cleaningdisc erin gedaan en met RSC1 was het gelijk foute boel, maar de tweede keer ging het wel goed. RSC2 gaat al 3 races goed... Ben benieuwd.

Ik heb wel gelijk de CPU en GPU koeler erafgehaald en die "kauwgom" er vanaf gehaald met wasbenzine. Toen netjes Artic Silver III erop en hopen dat hij in ieder geval een graadje koeler is. Een ATA100 kabel had ik wel maar die paste niet omdat de stekkers precies verkeerd om zaten. Dus dan maar de ATA33 kabel weer terug.

Mocht het problemen blijven geven, dan koop ik een andere Xbox, en maak ik deze nog een keer open voor andere "aanpassingen". ;)

Ik heb de beeldschermsettings nu op PAL 60 gezet trouwens.

Edit:
    Kl#tezooi! Hij geeft weer die foutmelding, net na een goede race! Dit is echt niet leuk meer. Het is dat ik zoveel spellen heb, maar anders had ik hem het raam uit geslingerd en een PC (mini barebone oid) in de woonkamer gezet.
    Ik had juist een Xbox gekocht omdat ik het geklooi met drivers enzo op de PC zat was, maar dit is ook heel erg vervelend. Laatst was nog dat gedoe over de PS2 in TROS Radar, maar de Xbox kunnen ze ook wel eens behandelen daar!

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Mensen wat zou ik daar ziek van worden, echt zwaar klote voor jullie, ik heb RPC 2 ff geleend en er geen problemen mee gehad. Volgens mij heb ik een andere drive dan Thompson. Veel succes de rest!

6. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Welk merk DVD Drive zit er in de huidige gewone Xboxen en welke in de crystal?

7. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    koop nooit bij FRS...alleen maar beschadigde xboxspellen koop je daar...ik heb er ervaring mee...ga nu ook altijd naar mediamarkt....geseald en al:D

8. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    In die nieuwe Xboxen zit of een philips of een Samsung
    Philips-------------------Thomson---------------Samsung

Samsung schijnt het beste te zijn dus als je een Xbox koopt vraag dan ff of ze hem ff open willen maken dan kan je zien wat erin zit

maar ik las op een ander forum dat het helpt om een nieuwe lens te kopen en die in te bouwen

Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  9. Animal nl

Animal nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer gewoon een reparatie van microsoft claimen die gratis wordt gedaan.
    Je moet zeggen dat je een thomson drive in je xbox hebt dat het probleem van dde geeft en dat ze hem gratis moeten vervangen.

Als het niet lukt, probeer dan meerdere malen te bellen. Totdat je iemand aan de telefoon krijgt die er wel mee akkoord gaat.
    Kan altijd proberen iig.

10. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb vandaag bij de Mediamarkt in Rotterdam Alexandrium een Xbox Grand Slam pack gekocht voor 189,- euro en deze heeft een Samsung drive!!! :) :) Die hoor je dus helemaal niet, in tegenstelling tot de Thomson welke je 3 straten verder nog hoort gaan.
    Mocht je interesse hebben, ik heb hem gepakt van de stapel helemaal tegen de zijwand aan, naast de Rallysport challenge packs. Als je van de roltrap links gaat en alsmaar rechtdoor loopt, loop je er vanzelf tegenaan helemaal aan het eind ietsjes naar rechts. Er was mij verteld dat als ik hem helemaal netjes hield met plastic enzo er nog op dat ik hem evt mocht ruilen, maar dat hoeft denk ik niet.

RSC1 ging in 1 keer goed. Ik ga straks de savegame van RSC2 overzetten en even RSC2 spelen, kijken hoe dat gaat.

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Hoop dat het goed gaat voor je!

12. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Heb eerst even DVD's getest, en de Thomson leest meer soorten schijfjes dan de Samsung!!

13. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Lullig! Ik he trouwens ook die t*ring thomson zie ik net, ik dacht altijd dat ik Philips had 8)

14. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Afgezien van het feit dat m'n Thomson niet zo'n beste kwaliteit is, leest hij wel meer dvd's. Dus de Samsung is ook niet alles.. Maar het is wel fijn dat ik nu gewoon weer kan gamen.

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn thomson leest ook alle dvds maar vrijwel geen CD-R/RW..en dat vind ik minder relaxed ...DVDs kijk ik toch liever op mn dvd speler vanwege de herrie.
    Ik denk dat ik ook maar een crystal haal binnekort...dan kan ik deze xbox "omtoveren"

16. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook. wat ik mij wel opvalt is dat hij in de amateur cup blijft crashen en errors geven maar dat is in de pro cup(ben halfweg) nog niet gebeurt. kleine bug misschien?

17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Em nog nooit problemen daar gehad :confused:
    Ik heb er NBA Street gekocht voor de Xbox, nooit geen problemen.
    Beyond Good And Evil, voor de NGC, ook geen problemen.
    Zatedag PES3 gekocht voor me PS2, nog nooit geen enkel probleem gehad..

Ook nog nooit met Dvd's...

18. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb het in alle cups evenveel :mad:

19. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    :eek: Hoezo slordig? :{

20. xboxdeal

xboxdeal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leesproblemen makkelijk op te lossen

De leesproblemen van games die ik hier zo lees kunnen eenvoudig worden opgelost.
    Hoe?

Door je xbox om te laten bouwen natuurlijk! Want dan kopieer je je games gewoon naar de HD en speel je ze daar vanaf. Gaat ook ineens supersnel dan... Heb ik ook gedaan en het bied natuurlijk nog wel een paar andere voordeeltjes :D

Ik ken gasten in Utrecht die dat voor 50 euro doen. Kun je ook er een grotere harddisk in laten zetten. Check www.xboxing.nl

Succes!
    *)

Deel Deze Pagina