RSC2 Dirty Disc Errors

Discussie in 'Algemeen' gestart door BounceMeister, 19 mei 2004.

1. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    ik weet dat je nieuw bent maar er mag niet gesproken worden over illigale praktijken zoals ombouwen.

(wilt iemand hem een link van de regels geven kan em niet vinden :eek: )

2. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb RSC2 sinds vrijdag... En ja hoor, ook voor het eerst problemen Alleen bij carreer mode, nadat ik een race heb uitgereden en mn profiel is bijgewerkt. Normaal staat er dan Loading, maar heel vaak blijft het beeld op zwart staan. Soms krijg ik ook ineens een dirty disc melding (zwart witte scherm) in het menu. Echt zwaar irritant.

Het is ook voor het eerst dat ik dit probleem heb, en het doet zich alleen voor in deze situatie. Tijdens de single race doet alles het normaal en ook bij andere spellen heb ik geen problemen. Nou ken ik RSC2 niet eens fatsoenlijk spelen

Bel ik vandaag de helpdesk: 'Ja het is een bekend probleem, en we wachten nog op een oplossing'??? Wat een onzin, nou moet ik volges die gast de website van xbox en RSC2 in de gaten houden om te kijken of er nog iets op gevonden wordt??? Verdomme 50 euro betalen voor een spel dat niet werkt, willen ze er nog niet eens iets aan doen. Dat terwijl ik gewoon zeker weet dat de fout door mn xbox veroorzaakt wordt. Waarom werkt het anders op een nieuwe xbox van een maat van me wel en bij mij niet? Lekkere service. Binnenkort nog maar es bellen en zeggen dat mn drive vervangen moet worden voor mn garantie afloopt (nog maar 4 weken :eek:)

3. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    je kan je huidige xbox ook gewoon verkopen en met de opbrengst een nieuwe kopen :D

weet iemand hoe lang je garantie heb op je xbox? en hoe kunnen ze dit controleren (of moet jij het bewijzen?)

4. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Weet niet of het hier al gevraagd is maar als ik dadelijk RSC2 heb en dezelfde fout krijg (heb ook die discdrive) kan ik dan mn xbox nog opsturen naar Microsoft en hoeveel kost dat dan aangezien ik geen garantie meer heb.

5. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ja nee daar hebben we wel wat aan ja :confused: Garantie is btw over het algemeen twee jaar.

@WHAT: Volges die gast van de helpdesk had het voor mij geen zin om mn xbox op te sturen, ze werken nog aan een oplossing zei hij. Ondanks dat het een bekend probleem is kon hij niet zeggen wat het precies was en daarom wilde hij niet zorgen dat mijn xbox opgehaald zou worden. Vreemde gang van zaken lijkt mij...

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    €115..check paar pagina's terug

7. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Damn daar koop je een tweede xbox van...

8. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kwam tot dezelfde conclusie..meer mensen trouwens. Mijn nieuwe xbox wordt binnekort aangeschaft. Als microsoft piracy wilt tegengaan moeten ze ook na 2jr je drive vervangen vind ik. Nu denken mensen snel..nou ja je weet wel

9. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn xbox wordt in verband met dit euvel vandaag opgehaald. Bij de helpdesk zeiden ze dat het iets te maken had met het feit dat mijn xbox moeite heeft met het lezen van dvd's met een dubbele laag, ze zullen een patch installeren om het probleem te verhelpen. Dit is echter wel garantiewerk zeiden ze tegen mij, maar het kan geen kwaad daar nog eens contact over op te nemen met de helpdesk...

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  10. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest m'n xbox laten ophalen en die was ik een week kwijt, en ik kreeg hem vandaag eindelijk terug. En wat bleek nou, is verdomme die drive verrot. Als ik hem open doe gaat ie weer dicht, en als ik m'n xbox uitzet gaat ie automatisch weer aan dus nu moeten ze hem weer op komen halen en ben ik hem weer kwijt :mad: . Ohja en dat kwam dus ook allemaal door RC2 en aan de cd lag het niet.

11. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ehmmm... Dit is geen 'klaag hier over de service van MS of UPS-thread' ofzo, hier kan je vragen of opmerkingen kwijt omtrent de dirty disc errors tijdens het spelen van RSC2...

excuses voor evt. wannabemod gedrag of whatever...

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Heey benson, ik zie dat je mijn zegje al gekwoot had.
    Die van mij komen ze dus ook halen. Alleen ze zeggen dat UPS gewoon een keertje langs komt cruisen dan, en als je er dan niet bent dat je zelf een afspraak moet maken.
    Komt UPS dan meteen de volgende dag of niet? Hoe was dat bij jou?
    Ik hoop dat mijn xbox zodirect helemaal goed is, want ik heb al veel vaker dirty disc errors gehad, vastlopers (mm3 o.a.) en "Dit is een xboxgame" mededeling op mijn xbox nota bene :p

13. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een familie lid van mij had hetzelfde probleem met RSC2. Hij had dit vooral in het begin. Terwijl hij het normaal nooit heeft en hij speelt toch behoorlijk veel met z'n xbox.

14. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    @Offtrack: Het gaat als volgt: UPS komt binnen vijf werkdagen een doos brengen waarin jij je xbox stopt (waarschijnlijk net als ik met RSC2 in een envelloppe erbij). Als dit niet zo is moet je even met de helpdesk bellen. Als je de doos hebt bel je het nummer op de handleiding en maak je een afspraak met UPS om de doos op te laten halen. Volgens mij belde ik de helpdesk weer op woensdag. De doos kwam vanochtend en om kwart over vier 's middags kwamen ze hem alweer halen _O_ (Blijft een pijnlijk moment moet ik zeggen :'-()

Het verhaal van de patch zal denk ik alleen opgaan voor het probleem met RSC2, dit is namelijk het enige spel waarbij ik ook maar enige problemen heb ondervonden. Er bestaat een kans dat het probleem bij de andere spellen bij de dvd drive of de harddisk ligt. Ik hoop dus voor je dat de eventuele reparatie van bijvoorbeeld je dvd drive nog gratis is, aangezien je garantie al verlopen is.

Helaas bestaat wel de kans dat je savegames verloren gaan als ze die drivers op de HD installeren. Het is in principe natuurlijk niet nodig en waarschijnlijk laten ze de info op je HD wel onaangetast, maar voor de zekerheid heb ik maar een (soort van) action replay gehaald waarmee ik mn savegames en liveaccount heb gebackupped op mn PC.

@Argus: Laat hem gewoon de helpdesk bellen, die helpen hem verder ;)

15. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Bij mij ging het toch anders. Ik heb gister gebeld. Toen moest ik van die mevrouw met een zachte g, mijn xbox alvast zelf inpakken (niet in originele doos). En vanochtend om half 12 werd hij al opgehaald! Vrij heftig moment, maar gaat allemaal zo snel :p
    Ik had al een memorycard liggen, want ik zag dit al een tijdje aankomen... en ik heb dus zoveel mogelijk gebackupped... Alleen jammer van de spellen waarbij dit dus niet kon... zoals burnout2 en DTM2...
    Ik krijg hem nu binnen 10 dagen terug. Als de duitsers zich na vanavond niet gaan afreageren op mijn xbox... (mocht daar aanleiding voor zijn)...

16. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Haha, blijft emotioneel moment ja... Ik hoop idd ook dat we de Duitsers niet al te hard in gaan maken O-) maar dat zal denk ik wel meevallen (:eek:) Wel vreemd dat je hem zelf in een doos moest stoppen, maar het gaat wel een stuk sneller zo natuurlijk. Ik hoop voor je dat hij weer helemaal in orde is als hij terug komt, maar ik heb er wel vertrouwen in.

De mijne is iig al bij het service station aangekomen en zal 'zo snel mogelijk en zo goed als nieuw' (leuk standaard zinnetje) weer terug gebracht worden. Misschien zelfs nog voor het weekend?? Waarschijnlijk maken ze daar alleen geen afspraak voor, dus ik hoop dat ik dan thuis ben (ik mis hem nu al :'-()

17. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Ja en ik hoefde dus ook dat spel er niet bij te sturen. "zonder kabels en spellen".
    Ik heb al vakantie... en ik een lui varken, dus waarschijnlijk ben ik er wel rond de tijd dat hij terug komt.
    En ze houden je dus met mailtjes op de hoogte ofzo? Van wanneer hij aankomt daar e.d.? Want als je weet wanneer hij klaar is, dan kun je ook wel ongeveer inschatten wanneer hij aankomt.

18. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ik kreeg een bevestigingsmailtje dat de doos verstuurd was en net een dat mn xbox aan was gekomen bij het servicecenter. Ze zullen er waarschijnlijk ook wel een versturen als hij klaar en verzonden is ja, dus dan zal de volgende dag wel een ventje van UPS voor de deur staan :)

19. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    He dat wil ik ook die bevestiging mailtjes.
    Ik had mijn e-mail opgegeven maar ik heb nog nooit die berichten gehad.
    Maarja hopelijk krijg ik hem deze week nog terug want ik kan niet lang zonder die doos :{ .

20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    En ja hoor... Gisteravond kreeg ik een mailtje dat mn box verzonden was, vanmiddag stond UPS al aan de deur _O_ En net op tijd: Chagrijnig, trillend, bleek en zwakjes stond ik in de deuropening om mn liefste te ontvangen (bijna die vent een dikke zoen gegeven maar hij zag er erg onsmakelijk uit) ;) Ik ben hem maar drie dagen kwijt geweest!

Nou doet hij het weer perfect. DVD drive vervangen (maakt ander geluid en minder lawaai ofzo) en volges mij die patch geinstalleerd. Ik kreeg gewoon mn eigen box weer terug (kwade tongen beweerden dat je gewoon een xbox van de grote stapel terug zou krijgen, BS dus!) met alle savegames er nog op. Pluspuntje voor MS! FF alle instellingen teruggezet en raggen maar :)

Laatst bewerkt: 17 jun 2004

Deel Deze Pagina