1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

RSI aka Muisarm

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Danger, 22 feb 2005.

  1. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    en zo te zien heb jij geen muisarm:p..
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een muisarm gehad en ik doe 3x per week hockey training, dat vergt ook best wat van je armen.... Maar toch gekregen. Als je veel sport wil dat niet gelijk zeggen dat je dan RSI krijgt...
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Een beetje overbelasting is wel iets anders dan een muisarm of RSI. RSI is namelijk in principe bijna niet meer te genezen. En van wat extra gemuis of gespeel op de Xbox kan je wel het een en ander aan pezen over belasten, en dat kan best een paar dagen aanhouden, maar dat is niet direct een muisarm.
     
  4. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je er echt nooit meer van afkomen? ik wist niet dat het zo erg was...
     
  5. zow shit, is het blijvend :eek: !!! ik ga maar eens wat vrienden waarschuwen dat ze minder achter die pc van ze moeten zitten (sommige zijn namelijk MSN verslaaft daarom :D )
     
  6. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    RSI is inderdaad blijvend. Tegenwoordig heeft RSI een andere naam gekregen, zodat meerdere dingen er onder kunnen vallen, geen idee meer wat die naam is.
     
  7. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou Fysio therapie niet helpen? Ik hoop het. Want volgens mij krijg ik er binnekort ook een.
     
  8. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik aan het gamen ben (en behoorlijk lang ook) dan krijg ik altijd pijn in mijn pink van mijn rechterhand. :mad:
     
  9. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Fysiotherapie zorgt er alleen voor dat het wat dragelijker wordt, eenmaal RSI is altijd RSI.

    Dat is een vorm van overbelasting. Neem meer pauzes tussen het gamen, als je doorgaat op deze manier zal je snel RSI krijgen.
     
  10. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, dan zal ik voortaan om het uur gewoon ff een aerobic oefeningetje doen. ;) Haha.
     
  11. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Een muis met een trackbal helpt ook, dan beweeg je niet de hele tijd met je arm alleen met je duim.
     
  12. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ontstaat wel het risico op RSI, want je overbelast een bepaalde spier, in dit geval je duim. Het zal minder hard gaan, maar de kans blijft.
     
  13. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe de laatste tijd om het half uur ofzo aan zo'n lat hangen dan strekt mijn lichaam uit en doe ik een beetje oefeningen met mijn pols en vingers. ;)
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is goed, maar het beste is om het om de 6.5 minuut gewoon even te strekken en te bewegen etc.... Ik had nog geen "echte" RSI, alleen de eerste symptonen, en als je dan gelijk ingrijpt kan je er nog makkelijk vanaf komen met veel rust. Maar als je die eerste symptonen negeert en gewoon verder gaat dan heb je RSI en dan heb je het voor altijd, dan is het niet meer te genezen. Het beste medicijn tegen RSI is vroeg ingrijpen en rust geven.
     
  15. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gister ineens last van mn rechterpols, dus ik dacht het begin van RSI ofzo maar ik besefde dat ik al 3 dagen niet meer achter de pc zat. Maar t is gelukkig al over. Toch schrok ik wel ff.
     
  16. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik kan me duim al zo'n 5 Jaar niet meer echt bewegen maar ik weet niet of dit er echt mee te maken heeft maar ik heb erg last van me arm wel als ik wakker word dan :+ En Soms voel ik me echt zo dat ik niks maar kan optillen
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2005
  17. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook een ontwenningsreactie geweest zijn. RSI is trouwens een heel algemene term, het betekent Repetitive Strain Injury, kortweg overbelasting door het te veel herhalen van een bepaalde beweging...
     
  18. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG Wat hoor ik nou ?! OM DE 6.5 MINUUT STREKKEN/BEWEGEN ?! DAT LUKT MIJ NOOIT ?!
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij ook niet.
     
  20. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    In dat geval een uur gamen, dan minstens 10 minuten iets TOTAAL anders doen.
     

Deel Deze Pagina