Dan moet je ze maar eens vragen om te bellen met het hoofdkantoor want de FRS heeft hier echt over nagedacht en het tot beleid gemaakt.
Bij bart smit doen ze het goed, daar kun je een spel 1x ruilen als het niet leuk is, dan krijg je een streepje op je bonnetje en kan je het niet meer voor iets anders ruilen. Ik zou als medewerker geïrriteerd raken als je elke 2 weken je klanten ziet terugkomen om de games te ruilen voor een ander, omdat het mogelijk is om te ruilen.
Dat doen ze bij FRS denk ik om hun klantvriendelijkheid te bevorderen. Muziek heeft bijvoorbeeld soms tijd nodig om mooi bevonden te worden en dan is het handig als je een cd in twee weken terug kan brengen. Een nadeel van deze regeling is dat wanneer je bijvoorbeeld twee films wil kopen op DVD, dat je eerst de ene koopt en die bekijkt om dan terug te gaan en deze om te ruilen voor die ander. In dit geval kan dit dus handig voor mij uitpakken omdat Driv3r redelijk tegenvalt.
Het kan altijd zijn dat iets je niet bevalt en je het wilt ruilen, maar sommigen maken er een gewoonten van. M'n ouders hadden een winkel, en daar kwamen soms klanten die alles wat ze kochten weer kwamen ruilen, en zulk soort klanten wordt je wel zat. Bedoel er niet mee dat jij zo een persoon bent, dat zeker niet, maar zulke mensen zullen er ongetwijfeld zijn.
Ik had eerst Tony Hawk's Underground bij Dixons gekocht, maar had ik in 1 dag uitgespeeld op de moeilijkste graad. Ik ging terug naar de winkel en zei dat ik "iets anders had verwacht" en het mij niet beviel. Zonder enige moeite kreeg ik een andere game mee naar huis. Bij de FRS is het echter een ander verhaal. Daar krijg je iets niet gemakkelijk geruild. Na een discussie met de verkoper herhaalde hij steeds: "U heeft het open gemaakt en is nu niet meer geschikt voor verkoop." Er zat nieteens een zegeling op maar oke. :{ Daarom koop ik mijn games ook niet meer bij de FRS maar bij de Dixons. (Of Intertoys.)
Ik koop meestal alleen spellen als ze gesealed zijn of ik controleer altijd in de winkel of er al krassen op zitten. Omdat ik een keer 3x terug ben geweest op 1 dag omdat er krassen op de game zaten en hij dus telkens vastliep. Nou zeggen er wel een aantal mensen van ik koop een game van €60 en ik ruil hem daarvoor alleen je houdt er geen rekening mee dat de cd door enkele krassen al door een aantal mensen niet meer worden gekocht. Het maakt mij niet uit dat het spel het perfect doet alleen als ik een spel nieuw koop dan wil ik ook een krasloos spel. Op deze manier zal de FRS dus toch verlies maken via deze "rare" ruilacties.
Dan had die verkoper aan mij toch een heeeele slechte gehad. Wat hij namelijk zegt is bullshit, alle games bij de FRS hebben geen verzegeling meer omdat ze die dvd's er al uithalen voordat ze die hoesjes in de schappen leggen, hierbij verbreken ze de verzegeling al. Dus die verkoper had blijkbaar net een break-up met zijn vriendin (maybe vriend?! ) of iets dergelijks waardoor hij pissed was want wat hij zei is bullshit. Ik was in jouw geval denk ik wat harder gaan praten in de winkel, want als je het als zelfstandig MKB'er met een beleidsregel niet eens bent, moet je geen lid van de franchise worden, simpel als wat!! Bij de FRS in Eindhoven doen ze absoluut NIET moeilijk over ruilen (binnen het beleid) om wat voor reden dan ook. Games mag je gewoon 1 maal omruilen tegen een ander, wat de reden ook mag zijn (natuurlijk geen erge beschadigingen). En zo hoort het ook. En die verhalen die ik eerder in het topic lees over oplichting... Nou ja ik snpa niet wat jullie hier voor oplichting in zien. Net zoals iemand anders al zei, FRS kiest er met dit beleid voor klanten te winnen, om ze de mogelijkheid te geven om hun 60 zuurverdiende euro's niet kwijt te zijn aan een tegenvallende game. En wanneer valt een game o.a. tegen? Idd, als (zoals de topicstarter al zei) je de game binnen 3 dagen hebt uitgespeeld! Gewoon ruilen die hap dus! Enige nadeel van dit beleid is idd dat je als je game koopt er 1tje krijgt die al keer verkocht is. Maar goed hier kies je als koper dan zelf voor, en je krijgt er een behoorlijk voordeel voor terug! En btw, als je een game koopt op release-dag heb je dat probleem ook niet eens... *)
Hier praat iemand met ervaring . Ik ga morgen naar die FRS toe en dan zal ik wel zien of hij wilt ruilen .
Weet je wat oplichting is? Dat als je bij de frs werkt gewoon alle games 1 dag mee naar huis mag nemen. Je krijgt dus altijd ouwe shit, das oplichting. Gewoon die game gaan ruilen tegen een betere titel die langer mee gaat.
Helemaal niet, das service van de zaak voor zijn werknemers, dit mag bij de Dixons ook. Ene btw, of nu ene verkoper de game heeft gespeeld of dat het een ruil game was maakt toch geen fuck meer uit? Beide zijn ze gebruikt, en trouwens, als de game die je krijgt het niet doet kun je hem nog 1x ruilen he. Dus daarom is FRS nog wel 1 van de betere Shops hier in NL qua service en aanbod.
Tilburg waarom moet ik er nou ook in gebore zijn Idd bij alle winkels moet je ze binne 24 uur ruilen (geld krijg je heir ook niet terug) ik heb het 1 keer gehad dak bij de bart smit nog mog ruile na 2 dage Maar dat was byzondere uitzondering omdat ik zogenaamd ver weg woonde toen ik het spel kocht
Ik heb hem nu dus geruild zelfs nog bij een andere FRS omdat die waar ik hem gekocht had amper spellen had... Dus hulde aan FRS
Ach waar je geboren wordt kan je niks aan doen...ik ben er vrijwillig komen wonen , maar 1 troost....wij heben foregames....daar kun je tenminste nog een beetje onderhandelen...
Je kan altijd ruilen bij de FRS. Ikzelf als oud werknemer heb heel wat puisterige pubertjes voorbij zien komen om hun spel te ruilen. Is geen probleem, maar je krijgt wel een dikke stempel op je bon dat het 'nieuwe' spel wat je krijgt wel uit een ruilactie voortkomt. En dat is logisch want anders blijven mensen ruilen. Ohja, dit ruilen werkt niet oneindig. Zo had ik een paar mensen die iedere donderdagavond hun nieuwe spullen kwamen ruilen. Eentje war er zo slim geweest om een seal apparaat te kopen en zijn spullen weer in te sealen (hoe die aan de FRS-zakjes kwam was een raadsel). Ik heb na 15x vriendelijk tegen deze mensen gezegd dat ze het elders mochten proberen want bij mij kregen ze niks mneer
Ik heb dit ook gedaan met een aantal spellen (ruilen dan he). Gekocht binnen 14 dagen uitgespeeld en geruild met als argument dat het spel niets bijzonders was. Mij is het ook gelukt om geld terug te krijgen, gewoon een beetje lang bij de games kijken en zeggen dat er niks bijzonders tussen zit. Nou ligt het ook aan de persoon die erachter staat.
heb ik eens gehad bij een gamecube spel bij de toys`r`us ik had hem vrijdags gekocht en ik was er niet tevreden over (gameplay was klote) en de volgende dag kreeg ik gwoon mun geld terug. kan best zijn dat ik mazzel heb gehad, normaal hanteren ze daar ook allemaal van die regels.