Een tegenstandster helemaal vernederen (Humiliation), dit doe je door dat onderste balkje van der helemaal vol te krijgen d.m.v. speciale moves. Deze verschillen per character dus dat zul je ff moeten uitvogelen. Als dat balkje vol is krijg je kort tussenfilmpje waarbij je tegenstandster begint te blozen en daarna kun je met de L-trigger een zogenaamde H-Move uitvoeren als je minimaal 1 power balkje vol hebt, en dat is bijna altijd een gegarandeerde finisher. Lethal moves zijn dat ook en zijn naar mijn mening ook sneller uitvoerbaar omdat je tegenstandster daar niet in Humliation Status voor hoeft te zijn. Het nadeel is wel dat ook de momenten wanneer je deze moves in kunt zetten per character verschillen, waar een H-Move altijd op dezelfde manier gaat (gewoon L-trigger dus) zodra Humiliation Status intreedt. Jaja, er komen nog wel wat technische weetjes bij dit spel kijken, al zijn het er niet veel....maar ze zijn er wel
Trouwens, er is in het spel best onder veel aanvallen uit te komen mits je natuurlijk niet dizzy bent. Als je op de grond ligt en iemand wil je trappen dan kun je counteren met R-bumper + X om maar wat te noemen. De ene keer ontwijk je dan gewoon een aanval (wanneer je ligt bijvoorbeeld rol je opzij) en de andere keer ontwijk je en sla je gelijk terug (meestal wanneer je staat). Grapple moves zijn ook te counteren, met R-bumper + Y, alleen zijn deze wel wat lastige om te timen ook omdat je ze moeilijker aan ziet komen. Meestal als je helemaal suf geslagen bent en dizzy bent van de grapple moves is er ff geen ontkomen meer aan, en is het gewoon zo hard mogelijk rammen om niet 3 seconden op de grond te worden gehouden. Maar er vallen dus wel degelijk dingen te counteren, alleen is dat een beetje een kwestie van timen, uiteindelijk wordt de computer ook bestwel voorspelbaar en kun je veel meer counteren
Laatst bewerkt: 12 jun 2006