1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Rumor control: Guild Wars 2 on consoles?

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 15 feb 2012.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    ==================================
    NCsoft confirms Guild Wars 2 on console

    ByWesley Yin-PoolePublished 15 February, 2012

    Is "in the preparation stage".

    A console version of MMO Guild Wars 2 is "in the preparation stage", NCsoft has said.

    Speaking in a financial conference call today, reported by Guild Wars Insider, NCsoft executives confirmed - for the first time - a console version of the exciting fantasy online game.

    In response to an analyst question about console versions of its games, NCsoft replied: "When it comes to Guild Wars 2 as we have announced already, we are in the preparation stage."

    We've had a listen to the call ourselves and the quote is accurate.

    Just to be sure, we checked in with our friendly neighbourhood NCsoft representative, who issued us the following statement:

    "Currently ArenaNet is focused on making GW2 the best PC MMO ever released."

    "Currently..."

    While a console version of Guild Wars 2 now seems certain, a launch alongside the PC version - due out some time this year - seems unlikely.

    "Realistically speaking I don't think it would be likely that we will be launching the console version [and the PC version] together," an NCsoft executive said on the call.

    The PC version's release date will depend on the results of the large scale beta test, currently scheduled for some time in March or April, NCsoft said.

    ==================================

    Ja, een MMO. Maar niet zomaar een MMO. Er is veel buzz rond Guild Wars 2 en deze titel lijkt één van de grootste releases dit jaar te gaan worden voor de PC en gaat wie weet ook een consoles release krijgen. Guild Wars 2 is een MMO met de nadruk op toegankelijkheid, dynamische omgeving en scripting en actie gerichte combat (je karakter kan wel degelijk klappen ontwijken). En... het ziet er belachelijk goed uit. Check it out.

    Guild Wars 2 Manifesto

    [yt]b_FskSWHLgE[/yt]

    Races Trailer

    [yt]v2Gra_LQwEM[/yt]

    Profession example: Ranger pets & skills.

    [yt]4u0RjozCKJ4[/yt]


    Images:

    [​IMG]
    Player character models

    [​IMG]
    Omgeving

    [​IMG]
    Monster modellen

    [​IMG]
    Spell effects

    Nu maar hopen op een definitieve bevestiging. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2012
  2. Zer0 Hiro

    Zer0 Hiro In the digital flesh

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al langer bekend dat Arenanet met een "kleine" groep aan het ontwikkelen is voor consoles. NCSoft heeft het opgeblazen en de focus ligt nog steeds op de PC game

     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Een MMORPG op de console, dat zou mij wel eens kunnen trekken ...
     
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vond GuildWars altijd super vet. Het enige enorm kutte was dat je buiten de steden geen andere spelers tegen kon komen als ze niet in je party zaten. Dus vond dat erg eenzaam soms :'-(
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dan praat je toch gezellig met je henchies/heroes? :+

    Ik ga hem sowieso kopen voor PC, lijkt mij niet lekker spelen op een console maar ik wacht het wel af, als het sowieso op een console uitkomt.
     
  6. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik vind het een jammerlijke ontwikkeling. De controls van MMO's lenen zich over het algemeen niet voor consoles door de gebrekkige functies die je hebt met je controller en ik vrees dan ook dat uitbreiding van sommige game mechanics niet mogelijk is door het uitbrengen van een console versie van de game. En waarschijnlijk, als dit al langer in de planning stond, is er al rekening gehouden met deze beperking in de originele game.
     
  7. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Blijkbaar nog nooit een MMO op een console gespeeld. Speel zelf al ruim 6 jaar FF11 op de 360 en werkt perfect. Tuurlijk is een controller beperkter, je hebt echter short-keys en de Xbox beschikt over USB waardoor een toetsenbord aansluiten geen probleem is. Bij FF11 doe ik echter, met uitzondering van chatten, alles met de controller ( gebruik toetsenbord enkel voor chat ). Enigste waar ik me zorgen over maak is dat Microsoft perse wilt dat het over Live loopt, reden waarom er ook nog steeds geen uitsluitsel is over FF14 op de 360 of op de volgende Xbox.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Aparte topics voor geruchten?
     
  9. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Pure marketing stunt dit.
     

Deel Deze Pagina