Maar dan heb je weer een probleem dat een replay maar 2 minuten is, dus op lange tracks gaat dat niet lukken. Ik weet niet of het lukt in Time Trial maar in Free Practice kun je niet eens een replay opslaan. Op dit gebied kan SMS nog wel wat leren van Turn10
Ik ga niet expres wijd bij de eerste bocht om tijd te winnen trouwens. Een beetje respect voor de track limits mag wat mij betreft wel.
Klopt maar je kunt niet checken of iedereen dat doet. Het is gewoon raar dat het volgens de game valid is. Heb net ff geprobeerd wat jij vanmiddag zei door in Free Practice op de Short variant te rijden, en je kunt dan gewoon een screenshot maken van je tijd zonder dat iemand kan zien welke variant het is. Wat je zou kunnen doen is op een bepaalde plek van het circuit een foto maken (bv bij een gedeelte met pionnen) dat je kunt zien dat het de juiste variant is.
Jup. Ik snap ook dat het niet te controleren is, moet je ook niet willen. Maar ik zou het jammer vinden als iedereen de regels die zij zelf kennen gewoon negeren. Het is jammer dat de game ze niet goed toepast, maar een beetje eigen verstand mag van mij ook wel. Als anderen dat wel willen doen moeten ze dat doen, maar ik doe daar niet aan mee. Als dat ervoor zorgt dat ik straks een halve seconde achter de rest zit, so be it. Klopt, bij Hockenheim blijkt dat dus wel te kunnen omdat de alternatieve routes afgesloten zijn. Bij andere tracks (Sonoma, Oulton Park, Donington) is dat niet altijd het geval.
Ik snap je punt wel , maar wanneer je weet dat je die halve seconde ook kan pakken als je net iets meer pakt, en jevoorganger doet het ook. Dan is het wel heel verleidelijk natuurlijk. Daarnaast persoon A kan m al "dirty" vinden terwijl persoon B hem nog clean vind. Waar trek je de lijn van dirty en clean ...
Jep. Ik zou natuurlijk twee A4tjes kunnen volschrijven om de tracklimits te beschrijven zodat voor iedereen duidelijk is wat dirty is (bocht 1 aan de binnenkant/buitenkant mag je wel/niet over binnenkant/buitenkant van de cerb/wittelijn/kunstgras met de binnenkant/buitenkant/midden van de binnenste/buitenste wielen. Bocht 2... etc. Zie ik niet helemaal zitten (laat staan om op het eind te gaan nakijken wie wel/niet zich aan de tracklimits hield. T.b.v. eenvoud, consistentie en de het 'kunnen klimmen op de leaderboards' krijgt iedereen zoveel vrijheid als Project Cars ons schenkt. Ik hoopte met het 'verplicht een foto maken op het 'langste' deel van de trackversie' een cheat-achterdeurtje te kunnen sluiten, wat blijkbaar op de ene track wat beter werkt dan op de ander. Die verplichting ga ik daarom laten varen.. Kan me sowieso niet voorstellen dat mensen op die manier tot een lagere tijd willen komen, en zowel... tjah, dan is het ze gegund . Één aanpassing nog, die ervoor zorgt dat we iets meer gebruik kunnen maken van de leaderboards, en iets meer een level-playing-field creeeren: Vanaf nu is het verplicht je tijd in de time-trial-modus te rijden. Op deze manier rijdt iedereen rond bij dezelfde baantemperaturen, en kan er geen onevenredig voordeel behaald worden met slipstreamen. Tijden die tot nu toe gereden zijn in een andere modus blijven geldig (mits onderbouwd met foto/screenshot), maar vanaf nu worden alleen timetrial-tijden geaccepteerd (maak een foto met je rondetijd als je op start drukt na een snelle ronden en/of maak een foto van de leaderboard). Excuses dat er nog wat (kleine) dingen veranderen in de regels.. Het is nog een beetje zoeken naar de mogelijkheden on onmogelijkheden van Project Cars, ook voor mij. Vanavond werk ik de OP bij.
Ik had gisteren een tijd in free practice gereden maar nog niet gepost. Telt dat nog? Gewoon binnen de track limits gereden overigens.
OOk maar eens mee doen. 1.38.664 maar moet nog wat oefenen geloof ik. Lastig want ik ben niet gewend om te tunen. Martin.
Naar mijn garage Niewe setup aanmaken. Daar kun je diverse dingen instellen. Onder andere de hoeveelheid benzine dat maakt veel uit. Ik kan de verschillende opties berijken met de rem en gas pendalen. Daar kijk je vaak overheen. Daarna opslaan via A => all => X Eigenlijk weet ik niet of tunen is toegestaan.
Lekker hoor! Kom daar niet eens bij in de buurt. Net even een rondje of 5-7 gereden en ik kwam maar tot 1:43. Heb assists op Real staan en dan mis je bij dit bakje toch wat power in de bochten. Misschien moet ik hem een keer tunen maar daar begrijp ik nog de ballen van.
Bij de tuning instelling staat ook de tank inhoud. De tank hoeft niet vol te zitten voor een hot lap. Dat is zo ingewikkeld niet en scheelt veel.
Deed het via time trial en dan zit er constant 5L benzine in je tank. Auto verbruikt dan helemaal geen benzine... Je kan hem daar alleen niet snel even tunen maar begint wel als je restart met warme banen.
Dan weet ik niet wat ik heb verandert want eerst zat ik op dik 1.45 en na dat ik een tune had aangemaakt zakte dat ver. Mooi maar ik weet niet wat ik heb gedaan om dat te berijken . Ik weet ook niks van tunen. Ik dacht dat dat door de tank inhoud kwam. Mogelijk zit er een foutje in PCARS en wordt wel de tank inhoud vol meegerekend.
Je kan bij time trials de tank inhoud sowieso niet aanpassen dus dat maakt ook niet zoveel uit. Probeerde even te tunen maar daar heb ik helemaal geen geduld voor. Je moet dan eigenlijk alles uitproberen om het dan wat beter te begrijpen...