In Practice had ik vanmiddag nog een 1:38.330 neergezet, maar in Time Trial kom ik niet eens in de 1:38 meer. Ik heb alleen wel een setup waarin mijn banden na twee ronden helemaal naar de kloten zijn, dus misschien is mijn bandentemperatuur in TT veel te hoog omdat ze daar al warm beginnen.
Ik heb nog even getest. Het is niet de tank inhoud maar waarschijnlijk de banden compound. Ik gebruik in de TT masculin Track. Standaard staan automatich aanpassing op weer. Volgens mij scheelt dat enkele seconden. En ook geen ingewikelde tune aanpassing.
Ik wil nu mijn Liga koekje. Zoals Majong al zei: "het ligt aan de banden en verder geen moeilijk tuning gedoe, omdat je toch niet alles kan instellen. Nu de Caterham fijn-tunen voor vanavond.
Complimenten @loyallronin Wat zijn je banden trouwens koud zeg in dat tweede plaatje, of heeft je auto toen al een hele tijd stilgestaan? Wat ik zelf erg tof vindt:... Het effect van de gewichtsverplaatsing wanneer ik spin (in het hypothetische geval dat..) is bij deze auto heel aanzienlijk http://xboxclips.com/AZT B Tender/e937536e-7eef-4c32-8092-db88c7a15457
In dat clipje ziet de gewichtsverplaatsing er inderdaad indrukwekkend uit. Banden zijn koud omdat ik geparkeerd had om mijn pakje Liga open te scheuren en mijn screenshot te maken. Ik vind de BMW niet lekker rijden net als de andere ROAD-auto's. Het spel wordt pas leuk vanaf de GT auto's
Ik krijg mijn banden vaak nu niet eens warm in sommige auto's. Iemand een idee of ik ze dan te hard of te zacht heb staan (neem aan te hard, minder wrijving) of dat er nog andere aspecten meespelen?
Mogelijke een hardere compound. Volgens mij duurt het bij een softere compound langer voordat ze op temperatuur zijn.
Voordat er misverstanden ontstaan: de hardheid van de compound staat los van hoe hard de band is opgepompt he.
Volgens mij stijgt de temperatuur bij soft compound banden sneller dan bij harde compounds. Maar de optimale temperatuur voor Softs is ook hoger dan bij Hards. Wat betreft tire pressure, dat is behoorlijk ingewikkeld, maar de beste uitleg die ik zo even kon vinden:
Als de eerste bocht "dirty " mag wordt 1.37.xxx makkelijker een lage 37 moet ook kunnen. Ik ben normaal niet de snelste dus 1.37.800 voor nu. Niet naar de eerste bocht kijken alsjeblieft. Ik heb alleen mijn achterbanden wat zachter gezet om overstuur wat minder te maken. Op deze manier aangeven laat gelijk zien of een stuurtje is gebruikt. In mijn geval een trustmaster spider.
Ik ga eerst mijn Caterham afstellen voor de race op Snetterton 300 track en dan vrijdag weer een poging wagen.
Ik zie dit topic helaas nu pas. Zal dit weekend rondjes rijden. Hopelijk dan met mn nieuwe stuur. Hopelijk heb ik die morgen weer binnen.