Zowel in race 1 als race 2 was mijn openingsfase jammer genoeg vergeven van fouten, al ben ik denk ik uiteindelijk wel ongeveer gefinisht waar ik 'thuishoor'. Ik merk dat ik, vergeleken met 'vroeger' waar ik minstens twee keer in de race races reed, iets 'zenuwachtiger' ben voor aanvang van de race. Heb me wederom wel vermaakt, want ik vind Sakito ontzettend gaaf om te rijden. Race 2 ga ik even terugkijken, in de openingsronde knalde ik in de laatste bocht, na een zwabber in m'n auto omdat ik van m'n gas af moest, ontzettend hard tegen de bandenstapels bij de pitingang.. Jammer genoeg vormde ik daarmee een obstakel voor Asjemenou die me niet meer kon ontwijken ;( Leuke races gehad Zin in Le Mans! Wordt dat één lange race, of zoals 'normaal' een sprintrace en een hoofdrace?
Ik heb wel weer 2 toffe races gehad.. Race 1 vanaf p3 begonnen, gelijk bij de start Croock en Loyall te pakken, helaas in ronde 2 of 3 een mega fout gemaakt waardoor ik eerst achter Beltoon moest aansluiten. Tot slot nog weer een beetje het gat richting Loyall kunnen dichten tot 1.5 sec ofzo. Race2 vanaf p2 begonnen ook daar door een fout die al vrij snel kwam ook weer achter een paar man moeten aansluiten tot dat helaas het hele veld voor me er af schoof. Toen weet ik veel hoeveel rondjes op p2 gereden en weer een behoorlijke achterstand op Loyall weten dicht te rijden, toen weer te veel van mezelf willen en in het laatste knikje voor laatste rechte stuk iets te veel risico genomen. zonder die fout kon ook race 2 weer heel spannend worden. Ik heb weer genoten!!!! Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Miste bij heat 1 net de aansluiting met de top 3. Toen redelijk saaie race gehad tot het einde. Soms werd het door foutjes nog even spannend maar gat achter mij was nooit kleiner dan 2 sec. Voor heat 2 gegokt en verloren. Met mijn eigen set up miste ik toch wat snelheid had ik het idee. Daarom even de set up van Cr00kk geprobeerd maar daardoor veranderde het in een compleet andere auto. Helaas was dit een auto die niet zo goed bij mijn rijstijl past. Zat weer lekker te stuiteren en verloor vaak midden in de bocht de grip. Bizar veel gespind dat ik mijn auto maar voor total loss beschouwde. Volgende week op Le Mans is de lange versie toch? Verwacht daar niet zoveel spektakel. Wel erg veel zin om met deze auto op Brands Hatch te rijden. Gaan ongetwijfeld weer een hoop auto's spinnen
Mag ik trouwens vragen of (met name de racers die als eerste eindigen) iedereen zn snufferd blijft houden totdat iedereen gefinished is? Met name heat 2 gisteravond. Ik was nog bezig met Tender, spinde door eigen fout. Wilde nog trachten iets terug te doen, maar er werd een complete opsomming gedaan wie er nog reed en toen zag men dat ik en tender nog dicht bij elkaar zaten, etc, etc. Heb lang 6e gereden, ben 7e geworden in heat 2. Door eigen fout teruggevallen naar 7, akkoord. Maar als je dan uit je concentratie bent, helpt gebabbel op de achtergrond niet echt. ;-)
Niet om het 1 of ander maar tijdens de race hoor ik anders ook genoeg gelul en andere "vage" geluiden.. heb er ook wel eens aan zitten denken om niet in de party te komen, omdat het op bepaalde momenten best kan afleiden.. maar de gezelligheid om het racen heen laat me toch weer in de party komen Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dat was een hele lange kettingreactie inderdaad. WietHok kreeg volgens mij een penalty in 130R en ging daardoor een stuk langzamer de laatste knik in. Ik moest daardoor van het gas af, waardoor jij moest uitwijken en crashte, waar asjemenou dan weer slachtoffer van was. En een paar bochten later crashte 5 man in dezelfde bocht.
Het viel me op dat precies toen het 'praten' begon jij van de baan schoot en ik je in kon halen. Daarvoor reed je met een seconde of 4 redelijk steady voor me en zou ik je niet meer hebben ingehaald behalve als er dus een foutje kwam. Ik ben er zelf ook vrij gevoelig voor moet ik bekennen. De vage geluiden (zoemende sturen e.d.) zijn er natuurlijk ook altijd maar leiden mij (en zo te zien jou ook) veel minder af omdat ze over het algemeen stiller zijn, regelmatiger en zonder 'inhoud'.
Haha, bij mij is het juist andersom. Praten tijdens de race vind ik niet zo erg. Als ik iemand hoor kreunen tijdens een race schiet ik vrij snel in de lach en dan verlies ik sneller mijn concentratie. Al werd er deze race wel erg veel gepraat inderdaad. Denk dat de grote verschillen daar wel iets mee te maken hadden. Verzoek van Surrealistic is daarom denk ik wel op zijn plaats.
Net ff lap 1 van race 2 terug gekeken.. was idd mijn fout.. dacht dat ik wel genoeg plek had om snelheid te maken.. wat ik alleen niet begrijp is de dikke muur bij de pits.. ben ff een paar keer na voor en achter gegaan mee kijkend met tender.. en op het moment dat hij de muur raakt zit er in mjn replay nog dik een halve meter ruimte tussen de muur en zijn auto.. ik ben aanstichter maar die muur klopt ook niet!!! Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Mwah, als je in 130R een penalty krijgt, kan je geen kant op. Je ging volgens mij van de racelijn af en maakte daarmee duidelijk dat je een penalty had, meer kan je niet doen. Dat is nou eenmaal het nadeel van zo'n soort penaltysysteem, het levert gevaarlijke situaties op.
Bij Catalunya zat of iemand te kreunen, of was het een stuur wat ik hoorde. Kon het niet achterhalen, maar dat vond ik vrij storend haha (helemaal omdat ik DENK dat het kreunen was ). Pratende mensen heb ik niet zo'n last van.
Ik bleef idd wel iets aan de rand hangen en had eerlijk gezegt niet verwacht dat bij ingaan laatste bocht jullie ookal gelijk aan me kont zaten.. dacht wel wat ruimte te zien om snelheid te maken alleen zo snel als jullie ook weer achter me zaten was er dus geen ruimte meer in de laatste bocht waardoor ik jullie aan het ophouden was Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Heb nu al zin in Le Mans 24H track/race. Ik heb een voorgevoel dat het spannend wordt op Le Mans, zeker omdat niemand foutloos kan rijden en een foutje heel makkelijk en snel is gemaakt met deze auto. Een momentje van overschatting van je skills of dipje in de concentratie en je ligt onderste boven binnenste buiten in de grindbak met deze auto. Dat maakt het eigenlijk wel leuk met deze auto.
Ik heb er ook wel zin in.. zo alvast ff een setupje bouwen. 3.57 per lap moet kunnen.. wordt het 1 lange race of gewoon 2 heats?? Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
http://projectcarssetups.eu/#/viewsetup/387394476 Tip: de eerste versnelling op standaard laten staan, anders kom je niet weg bij de start Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dat is wel een flink gat. Had 2 weken geleden even een rondje gereden en ik kwam best eenvoudig aan de 4.02 met een standaard set up dacht ik. Vind ik wel een beetje een nadeel van de langere tracks. Zeker in competities waar wat meer verschil zit tussen de mensen vooraan en achteraan worden de verschillen vrij snel gemaakt en is de race daarna niet meer echt spannend. Geef mij maar gewoon korte circuits (Monza Short & Sakitto varianten ). Iedereen heeft de baan snel onder de knie en de set up zal niet heel snel het verschil maken. Le Mans is een prachtig circuit maar de helft van de tijd zit je naar de rev limit te luisteren. Bij lange circuits heb ik altijd het idee dat het leuker zou zijn als we er vaker zouden racen met dezelfde auto. Dat het veld een beetje kan inschuiven oid.
Net ff met coldzero een paar laps Le Mans gereden. Snelste lap tijdens race was voor mij een 3.55.135 Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik heb geen idee wat ik er van bak. Ik ga morgen ff wat hotlappen. Nu braaf op de bank met een glas wijn en tv series kijken met echtgenote