Weet niet of ik het een leuke avond vond
Ik zag in de practice al dat er tijden werden gereden die ik met mijn setup nooit zou halen (tijdens het oefenen was een zeer solide ronde 1.44.7). Ik kwalificeerde dan ook ergens in het middenveld, maar kwam goed weg en lag, ondanks het tikje richting de eerste bocht, toch 2de. Maar ongeveer 20x kwam de achterkant 'zomaar' voorbij zetten, en werd daardoor laatste op een ronde achterstand. Viel niet mee te rijden en dacht er serieus aan race 2 te laten voor wat het was.
Toen voor de qualy de setup omgegooid puur voor drivability en vooraf aan de race nog snel medium-medium eronder gegooid (thanks voor de tip, wist niet dat dit kon). Toen had ik wél een steady auto. Niet snel, maar steady. In plaats van na 10 ronden gelapt te worden, kon ik Loyall en Wiethok nog zien rijden in lap 10. Uiteindelijk wel wat leuke gevechten gehad met ColdZero, Kimi en Beltoon voor P3, en uiteindelijk de aansluiting langzaam verloren omdat ik gewoon simpelweg de pace niet had en werd 5de.
Toch schuurt het aan een kant. Die setup die Wiethok gepost had met weinig downforce en camber op 1 graden (serieus? op een racewagen? met zulke zachte veren?) zou in het echt kant nog wal raken. Het is bij games vaker het probleem dat een auto afstellen echt niet overeen komt met de werkelijkheid. Dat maakt het tunen voor mij geen hol aan. Zo ook hier dat boys met weinig downforce een goede 10 à 15 km/h harder liepen op het rechte eind, maar geen tijd verloren in bijvoorbeeld bocht 3. Dan gaat de lol er echt snel af voor mij, dus ik moet nog even voor mezelf bedenken of ik er bij ben volgende week.
Klik om te vergroten...