Voor mij was het idd ook de banden in de gaten houden.. vooral de achterbanden werden in heat1 heel erg warm.. zat soms rond de 130 graden Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
De laatste 2 ronden in heat 1 waren haast niet meer te doen omdat de achterbanden oververhit waten en ik zag jou weer dichterbij komen.
Ik zal wel te rustig rijden dan, dat ik dus meer uit mijn banden kan halen. Heb van het begin tot het einde in race 2 hetzelfde tempo aangehouden en heb nooit het idee gehad dat ik grip aan het verliezen was.
Even een compilatie gemaakt van heat 2 vanuit mijn standpunt. Is toch wat langer geworden dan ik had gehoopt maar ben te lui om er in te gaan knippen. Edit: Volgens mij loopt de audio gedurende de hele clip niet synchroon. Het opnemen via stream naar pc is blijkbaar niet echt ideaal.
Nee, was ook zeker niet de bedoeling om jou of iemand daarvan te beschuldigen............ik ben zelf de veroorzaker en ben zelf blij dat ikzelf degene was die achteraan moest aansluiten in de eerste heat. Nog wel kunnen terugrijden naar P5. Was blij met mijn eigen uitgevogelde set up. 1 ronde pushen 1 ronde afkoelen Heat 2.......valse start...ku!, voet schoot van pedaal, meteen maar iedereen Een beetje ruimte gegeven dierste ronde en daarna de pits in. Nog een leuk gevechr met eerst Nova en Art en vervolgens rondenlang achter racer en tender. Heel erg leuk!
Ik vond het een fijne raceavond op 1 incidentje met Art na. Hij lifte in de 2/3e bocht terwijl ik achter hem langs wou kruisen en zag geen remlicht dus was te laat met reageren. Nog geprobeerd hem in het midden te raken zodat ik hem een duwtje vooruit zou geven maar dat lukte ook niet, Sorry Art. Verder eigenlijk heel clean geracet met o.a. Loyall, Kimi, Beltoon en Dex. Vond het vooral moeilijk om de banden goed te houden maar merkte al in de 1e heat dat als ik op 95% reed ze eigenlijk heel koel bleven en grip bleven houden. 2x 4e had ik van te voren niet verwacht, wel gehoopt dus dik tevreden.
Gave compilatie! Het was een klote situatie die je veroorzaakt hebt bij de start van heat 1 (geen verwijt of kwade gevoelens van mijn kant hoor) maar de chaos die er na jouw spin ontstond was best wel groot, maar dat hoort er bij. -------------------------- Ik heb op race 1 na, genoten van de avond. Chaos bij de start, compleet afgeleid aan het rondrijden, toen eindelijk mijn ritme gevonden en toen kwam mijn moeder nog allerlei dingen vertellen over mijn kamer en dat het een puinhoop was, dus aandacht weg, compleet gefrustreerd en kut race. gewoon 10 ronden lang geërgerd aan mijn rijstijl. Race 2 ging lekker, weer een start waarbij mensen nog niet helemaal weten hoe breed hun auto is, maar een klein beetje duw en trekwerk is wel leuk, dus lekker naar positie 6 gereden. Tempo zat er in het begin lekker in, en ben vrij vlot richten positie 4 en 5 gereden, maar er voorbij ging niet echt. Tot andere fouten gingen maken, en toen natuurlijk wel. In de slot fase reed ik Jimmy nog voorbij, maar die positie moest ik gauw weer terug geven door een fout van mijn kant en eigenlijk 18 van de 20 ronden lang lekker gereden en gestreden tegen de klok en anderen. Tunen was leuk om weer een keer te doen, maar ik moet mij aansluiten bij de beweringen die hier eerder zijn gemaakt over het onrealistische tuning-gedrag, maar dat is een goede leer voor de volgende keer, om ook de onlogische tuning eens te proberen. ------------------------------- Suggestie voor de volgende race, pits-tactiek was nou compleet niet aanwezig. Ik vond de banden te langzaam slijten (met stuur had ik op softs nog dik 75% over op alle 4 de banden). Om het echter te maken zou ik graag zien dat banden sneller slijten. Want de mensen die graag een 0-stopper willen maken, zijn dan meer bezig met banden sparen, en de 1-stoppers kunnen harder pushen omdat ze toch moeten stoppen. Zo krijg grotere rondetijden-verschillen en zul je dus bij de wisseling van de wacht ook meer positieveranderingen zien en kan de kopgroep zich wellicht weer mengen met de langzamere groep. Softs zouden met 10 - 12 ronden pushen gewoon kaal moeten zijn.. Volgende week ben ik er sws NIET bij ivm wintersport, daarna uiteraard wel weer!
Ik ben er volgende week ook niet bij. Gisteren een uurtje geoefend voor Sakitto, maar pas in lap 16 (!!!) een strakke ronde eruit kunnen persen (1'43:1 of zoiets). In de rood omcirkelde bochten is het compleet random of mijn auto er met de voorkant of met de achterkant als eerste uit komt. En mochten ze toevallig allebei 'lukken' in dezelfde ronde, dan verlies ik alsnog 0,5 tot 1 seconde op de jongens met stuur, die ongelooflijk veel tijd gaan winnen met aanremmen 1ste bocht en bij het aanremmen voor het 2de deel van 'Spoon'. Relatief hard aanremmen en insturen is met deze auto praktisch niet te doen namelijk met een controller. Zou ik meedoen, dan ben ik meer bezig met 'niet spinnen' dan met racen, en daarvoor speel ik geen PCars. Wellicht weer tot Le Mans
Heel herkenbaar, ik heb zelf al een kleine 60 tot 70 ronden "Getest" op sakitto met de RUF. vooral veel raceweekenden gereden van 10 ronden en ik ben geen enkele keer op het podium beland door mijn eigen fouten. De RUF is onvoorspelbaar (maakt hem ook leuk om te rijden) maar die eerste bocht die je aangeeft is voor mij ook onbegonnen werk. ik zit daar heel vaak in het zand, waardoor je je rempunt mist en vervolgens in de volgende bocht weer de buitenkant zandbak te pakken hebt. Voor de rest vind ik sakitto heel erg tof, vooral die laatste bocht volgas nemen geeft toch wel een kleine kick. Als tip, misschien is het handig om je rembalans wat verder naar voren te zetten, maar de remkracht niet op 100 procent te zetten. zo kun je wel vol remmen maar ook wat bijsturen.
Vind je? Een auto met veel overstuur vind ik niet erg (die Merc 190E in de regen, of nog erger, dat Mazda drifhokgeval) maar je moet het wel zelf in de hand kunnen hebben. Met die RUF is het compleet random. Ik ben in die twee rode cirkels gewoon passagier en daar zie ik echt de lol niet van in. In het zand zit ik daar niet echt, maar moet er gewoon heel 'houterig' doorheen (sturen > auto rechtzetten > aanremmen > weer sturen) en dat kost tijd. Kan wel de remkracht aanpassen, maar dan verlies ik weer tijd in de Degner 1 en 2 omdat het daar nu wel gewoon goed gaat. Ik skip komende week wel gewoon
Ik raakte met de standaard tune op nog wel eens de controle kwijt. Nu overkomt het me alleen nog als ik te wild de bocht in duik en teveel stuur tijdens het remmen. Heb handjevol rondjes gereden op Sakitto ergens vorige week en dat voelde eigenlijk wel lekker aan. Had het idee dat ik de auto beter onder controle had vergeleken met Catalunya.
Ik heb m'n RUF gevoelsmatig heel conservatief (onderstuurd) moeten tunen om er enigszins constant mee over de baan te kunnen gaan. Uiteindelijk zorgde dit ervoor dat ik op rondje 1 na in de hele heat 2 niet ben gespind, maar m'n auto werd er nu niet bepaald sneller van. 1:45 was het beste wat erin zat en dat waren dan gewoon heel nette rondjes. Ik zag in sommige bochten (die doordraaier, bocht 3, bijv.) sommige auto's a.d.h.v. de splits gewoon meerdere tienden dichterbij komen terwijl ik volle bak en voor zover mogelijk perfect door die bochten ging. EDIT: Maar dit neemt niet weg dat ik enorm veel plezier heb beleefd, vooral race 2, ook al ging het niet om de koppositie. Heb nog niet op Sakito gereden, hopelijk wordt het voor mij geen 'loterij' of ik bepaalde bochten wel of niet doorkom.. @Dex Ik ga vanavond eens rijden op Sakito. Mocht blijken dat mijn RUF netjes binnen de lijntjes blijft en zich hier ook voorspelbaar gedraagt, dan mag je best mijn setup eens lenen/proberen hoor @Kimi NL Verhoogde bandenslijtage zou ik geen voorstander van zijn; ik denk dat dat de kloof tussen stuurrijders en controller-rijders alleen nog maar verder vergroot.
het moet indd wel controleerbaar zijn, maar ik vind daar PCars sowieso iets te "snappy" in qua overstuur. Ik kan in het echt best wel inschatten wanneer een auto gaat uitbreken en wanneer hij uitbreekt het controleren. maar Project Cars verrast mij telkens weer. Los daarvan vind ik Project Cars wel heel erg tof! en is het racen echt een stuk meer "Rewarding" dan bij Forza, maar dat was na FM2 al weg bij mij .
Haha jup. Check dat filmpje van Beltoon tussen 9.30 (het moment dat Kimi voor 'm wegspint) en 10.05. Die gele kanarie in z'n spiegel ben ik en rij een degelijke laatste sector, maar hij trekt een gat, niet normaal haha. Toen dacht ik echt "jaaa, fuck deze shit" haha
In het echt zijn er ook wel auto's die snappy zijn hoor Helaas enkele keren meegemaakt haha. Maar sommige auto's zijn te lastig in PCars inderdaad. RUF is daar wel een mooi voorbeeld van. Voor mij is de Stanceworks 2002 nog een stap erger (ik kan daarmee op een recht stuk niet eens van de linker naar de rechter kant )
Ik heb precies hetzelfde als @Dex en @B Tender hierboven, zoals eerder aangegeven. In default setup is die echt onbestuurbaar (en op Sakitto is dat nog veel erger dan op Catalunya) en om er fatsoenlijk mee te kunnen rijden moet je met een setup rijden die je langzamer in de bochten én rechte stukken maakt. Ik ben altijd een voorstander van uitdagende auto's, maar dan wel één die voorspelbaar uitdagend is, waarmee het dus vaak neerkomt op throttle management. Bij de Ruf valt er niets te leren, want hoe ik een bocht ook neem, hij spint toch wel. Dan rij ik nog liever in de Ford MkIV of de Formula A ofzo, die vallen wel te controleren met een beetje geduld.
Ik ken ze hoor, mijn broer zijn C Kadett GT/E heeft een race geprepareerde 2.7 Mantzel motor met dik 200pk (nieuwe motor gaat naar waarschijnlijk 280 n/a PK's) met een 40% sper en Dogleg Getrag 265. Gaat op 900kg en de korte wielbasis behoorlijk "snappy" en dwars met elk weer type (nat weer is sowieso een feest ).