Zondagavond a.s. Sakito, m.a.w. “bijna” Suzuka. Het weer zal zijn: Licht Bewolkt Startijd in game: 15 juni ; 14:00 uur Heat 1: 10 ronden Heat 2: 20 ronden Aandachtspunt: De tracklimits worden bepaalt door PJC en ga je er overheen dan krijg je automatisch een penalty. Uitzondering n.a.v. een vraag; Er is opgevallen dat op Sakito er iig in de 130R en Spoon mogelijkheden zijn tot het bewust te ruim nemen van de buitenkant van de bocht zonder snelheid te verliezen en daarbij geen penalty op te lopen (zie onderstaand kaartje, hopelijk duidelijk wat er wordt bedoelt). Waarschijnlijk overbodig om te melden, maar dat mag niet want dat is bewust omzeilen van de penalty. Mocht het een keer per “ongeluk” gebeuren wees sportief en ga iig een 5 sec van je gas af zodat ook achteraf dat duidelijk te zien is dat je van je gas af gaat.
Je moet het wel erg dol maken wil het per ongeluk gebeuren. Wel goed dat dit van te voren even is meegedeeld.
Op basis van die tekening kan ik me niet voorstellen dat dat sneller is. Je legt meer meters af én je maakt de bocht alleen maar scherper. Desalniettemin wel een mooie tekening.
Het is zeker sneller. Was volgens mij ooit nog een ding bij een time trial o.i.d. Doordat je de bocht wijder neemt kom je met veel meer snelheid weer op het rechte stuk. Daar win je dan veel tijd.
Als ik de tekening hierboven volg, gebeurd er dit: Ik heb een vermoeden dat dit bedoeld wordt, maar dat is duidelijk een andere situatie lijkt me:
Yep, deze situatie op de schets van Racerblade wordt bedoeld. Net na de knik op rechte stuk nog voor de rood witte marketing rechterzijde track de uitloopstrook oprijden. Dan bij het einde van de rood witte markering weer de track oprijden zonder de rood witte markering te raken. En nogmaals het dwingende verzoek om de remafstandsbordjes niet opzettelijk of uit baldadigheid uit de grond te rijden. Bedankt!!
Ik was in veronderstelling dat het een matig tekening was van de Spoon bocht. Daar kon je vroeger, op de manier waarop Asjemenou het tekende, veel tijd winnen door de bocht erg ruim te nemen. Bij 130R zie ik er ook het voordeel niet van in.
Ja de situatie die Racer schets geldt inderdaad voor 130R, goede aanvulling. Kaartje was niet alleen voor 130R , maar ook voor Spoon en wellicht ook bocht 1. Vandaar ook dat er in de tekst over meerdere bochten gesproken wordt en ook "mogelijke" snellere routes, niet limitatief...... over mijn tekenkwaliteiten laat ik mezelf maar niet uit......
Ik zal vanavond ook eens ff er voor gaan zitten.. kijken of ik nog een mooie setup kan fixen. P.s. racen doe je binnen de witte lijnen!!Soms iets te ruim kan gebeuren. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Aaah, verkeerd begrepen. Vond de bocht veel op 130R lijken dus ging er gelijk van uit dat je die bedoelde. Bij Spoon kan dat sneller zijn inderdaad omdat je meer snelheid meeneemt richting 130R. Eigenlijk wat Beltoon dus al zei, maar ik niet begreep omdat ik ervan overtuigd was dat het over 130R ging. Ik realiseer me nu pas waarom Spoon zo genoemd wordt trouwens.
Nog mensen die zin hebben om vanavond een paar practice racejes te doen?? Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
De ene helft vindt de auto ruk en de andere helft vind de auto bruut. Niks nieuws. Het universum blijft door gaan. Veel slechter als de RUF RGT8 zal deze Chevy niet rijden Auto ziet er baas uit en klinkt bruut. Net als een knappe sexyvrouw met een rot karakter. Ik ben een sucker die dan geen nee kan zeggen.