Hm. Als je dat een jaar geleden gezegd zou hebben, zou ik het met je eens. Maar de laatste tijd is de crew flink gegroeid en vind ik ook dat de kwaliteit toegenomen is. Maar goed, ieder zijn mening. Houd je de frontpage ook de de laatste weken in de gaten? Er komt snel veel content bij, vooral op het gebied van nieuws.
Dat was ook wat ik eerder eens bedoelde met Baldur's gate II, ondanks de game matig door reviews kwam werd het toch aardig door de fans ontvangen van wat ik weet.
Oke, daar geef ik je gelijk in. Jaar geleden was het inderdaad slechter en moet zeggen dat jullie tegenwoordig sneller zijn met het plaatsten van nieuwe informatie over nieuwe dingen maar jullie reviews zijn gewoon echt te laat. Een review moet er of al voor de dag van de release zijn of op de dag van de release naar mijn mening. Daarnaast hebben jullie weinig originele artikelen. Doe er eens iets leuks mee.
We zijn bezig met maandelijkse specials (we hebben een aantal top 5's gehad, artikel over Achievement, E3 gebeuren nu). Ook is er laatst een interview verschenen. Meer specials zijn inderdaad welkom. Als je een idee hebt, laat het de redactie weten!
Misschien wat nieuws dingen of iets over eSport, opkomende toernooien, uitslagen. Mogelijk een leuke toevoeging
Mijn persoonlijke mening E3 gebeuren was te saai om te lezen. Op zich een leuk idee, meeste sites doen het echter maar beter goed gekopieerd laten we maar zeggen maar jullie willen iedereen de kans geven uit jullie gang om te schrijven. Hierdoor komen er een aantal lijstjes van mensen waar niemand naar kijkt omdat het gewoon lijstjes zijn. (alleen de eerste werd uitgelegd.) Beter was geweest om misschien één of twee mensen een ruim artikel te laten schrijven over de E3. Btw is er iemand zelfs geweest? Het artikel over achievements precies hetzelfde. Overkill. Laat één of twee mensen wat schrijven ipv van iedereen. Volgens mij was dat het artikel dat iemand ook van het forum schreef en dat was wel leuk verzonnen maar 10 verschillende kleine artikels werkt niet echt om de aandacht te houden. aantal top 5's? jullie hebben welgeteld er twee gedaan, E3 en top 5 games. de laatste was ook weer veel en veels te veel. Op zich zijn artikelen over meerdere games of over bepaalde dingen uit games leuk maar probeer niet iedereen te laten schrijven. Dan wordt het al snel een opsom topic (en die zijn toch verboden?) Persoonlijk vindt ik dat IGN altijd een hoop sterke artikelen heeft van bijvoorbeeld tien slechtste vaders uit games, slechte quote uit games enz. GEwoon geschreven door eén of twee schrijvers waarin je niet merkt wie wel deel schrijft. Schrijf eens een artikel over bijvoorbeeld de vijf grootste badguys in games. Houdt eerst een pol in het forum ofzo en schrijf daarna een artikel met wat informatie (en een plaatje) van de bad guy en wat grappige commentaren van forum mensen met hun mening (niet twintig meningen maar gewoon één) Probeer een beetje in te spelen op zaken die wel met games te maken hebben maar niet perse met één specifieke game. Hebben jullie daarnaast eens gekeken naar het media filmpjes? maak zelf eens een leuk artikel met film (weet niet of het mogelijk is voor jullie ivm apparatuur) Op NamedWarrior inspelen --> organiseer eens een leuk toernooi ofzo. Krijg een hoop nieuwe leden. Zorg dat je hierdoor meer adverteerders aantrekt (neem aan dat het jullie bron van inkomsten is) en zorgt dat je opvalt bij uitgevers zodat ze je gratis kopiën sturen van games zodat je snel goede reviews kan leveren)
Op zich vond ik het ook niet zo boeiend had alleen de 1ste 2 lijstjes door gelezen maar zou het wel interessant vinden om van iedereen meer eigen verhaal te horen dan dat ze soort formulier invullen. Zou je bijvoorbeeld blog pagina maken waarin xbw medewerkers allemaal een eigen blog kunnen schrijven en het persoonlijker verhaal word. Bijvoorbeeld over hoe de E3 voor hen was, aparte dingen wat ze meegemaakt hebben en wat ze willen vertellen en weet ik veel wat ze kwijt willen over games en de rest. En wat ik persoonlijk handig zou vinden is wanneer ik weet dat persoon x ongeveer dezelfde mening deelt als mij in onderwerp x, dat ik dan ook makkelijker kan uitmaken is dat iets voor mij dan of niet.
Eerlijk gezegd was dit ook mijn voorstel, maar we hebben het binnen de redactie democratisch besloten, waardoor het uiteindelijk een groot artikel is geworden waarin iedereen ruim aan het woord is gekomen. Yaron Elmaliah is naar de E3 geweest en heeft daarover een aantal artikelen geschreven. Genoteerd! Forum en frontpage zijn natuurlijk iets anders, maar ik begrijp je kritiek goed en ik hoop (en verwacht) dat de redactie daar ook iets mee kan. Klopt. Het lastige is dat zoiets veel research vereist, en dan heb je mensen nodig. Nu hebben wij wel mensen bij Xboxworld, maar het grootste deel is vrijwilliger, moet games reviewen en heeft ook nog een vaste baan of studie. Dat maakt het voor ons allemaal wat lastiger. Wij zijn wat dat betreft net zo ambitieus als bijvoorbeeld IGN, maar missen momenteel de mensen om die ambities te realiseren. Staat ook genoteerd! Dat hebben we een tijdje gedaan, zie hier. We gebruikten daarvoor een cameraman die eigenlijk niets met Xboxworld te maken heeft, en ook alles moest bewerken en monteren. Na de eerste vier afleveringen en opnames voor een vijfde (waar ik nota bene in vertelde over Fallout 3 ), stierf XBW TV een stille dood door een gebrek aan tijd van de betrokken mensen. Toernooien organiseren gebeurt een hoop vanuit het forum, maar het is geen verkeerd idee dat meer onder de aandacht te brengen. Advertenties leveren inderdaad het geld op. Opvallen bij uitgevers heeft er weinig mee te maken. Wij ontvangen games van de meeste uitgevers. De reden dat deze meestal laat zijn, is dat sites als IGN vroeg zijn. Daar beschikt elke redacteur over een 'debug kit', een Xbox 360 die ook vroege codes van een spel speelt. Hier op de Xboxworld redactie is dat niet het geval. Wij moeten het doen met de promo-exemplaren die een week voor de release van een spel aankomen, en als de meeste redactieleden naar school/werk gaan, heb je niet de hele dag om te gamen! En dude, bedankt voor je mening over Xboxworld. Wij horen vaker commentaar, maar zelden is het onderbouwd als het jouwe.
is deze game een beetje ala diablo? ik ben van plan em toch te gaan spelen, lijkt me toch een vette game.. wat vinden jullie>
Je kan het zeker met elkaar vergelijker. Echter is Diablo stukken beter. En Sacred mist de bruutheid van Diablo (check warrior gameplay Diablo 3 )
Diablo is echt niet zoveel beter. Toen Diablo uit kwam was het voor die tijd beter dan dat Sacred nu is. Maar als je Diablo 2 en Sacred 2 naast elkaar legt en onafhankelijk beoordeelt zonder sentimenteel of nostalgisch oordeel is Sacred beter. Diablo was destijds heel leuk, maar het is ook niet meer dan linkse muis en rechtse muis klikken met de 2 spells die je helemaal uitgebouwd hebt. over de review: Waarom hij onproffesioneel over komt een paar quotes: Pas met Halo Wars vond ik bijvoorbeeld de besturing van RTS games echt lekker werken op de console. Iedere RTS liefhebber lacht je uit als je het over Halo Wars hebt. De mogelijkheden in dat spel zijn zo primitief voor een RTS. Sacred 2 speelt zich af in de wereld Ancaria. Het bijzondere van Ancaria is dat je er een goedje genaamd T-Energy (de uitwerpselen van Mr. T?) vindt Hele slechte grap Wat? Ben je er nog steeds? Hmm, ik had verwacht dat iedereen nu wel weg had geklikt of bezig was zijn lunch peristaltisch naar buiten te kwakken. Nou ja, laat ik dan maar verder schrijven eigenlijk zeg je hiermee dat jou review te saai is om te lezen? In Sacred 2 zul je weinig laadschermen tegen komen, alleen bij het in en uit gaan van ondergrondse locaties en het teleporteren naar verschillende delen op de landkaart zul je te maken krijgen met (korte) laadtijden. Helaas heeft dit ook een keerzijde. Tijdens het spelen zul je, vooral in steden, veelvuldig te maken krijgen met een zilver rondraaiende cdtje dat aangeeft dat de boel nog moet worden ingeladen. Installeer het spel op je HDD. Bovendien heeft Oblivion eindeloos veel laadschermen. En dat vindt iedereen een fantastische game. Die laadmomenten zijn ook maar in 2 van de 42 steden echt duidelijk aanwezig. Op het grafische vlak voelt Sacred 2 achterhaald aan. Realiseer je wel hoeveel monsters er op je scherm staan? Binnen het genre dat de reviewer Diablo kloon noemt is dit graphisch volgens mij de beste game. Maarja alles wordt tegenwoordig met Oblivion vergeleken als het een RPG is waar max 3 monsters in je scherm staan i.p.v. soms 50. In het begin is het best aardig om 20 zwijnenhuiden te verzamelen om een of andere irrelevante reden of Pietje, de zoon van Troela, te redden van de boze ratten, maar na een uurtje of 20 had ik het wel gezien. Dit is in WOW, Diablo, Guildwars etc. niet anders. En die spellen vindt iedereen wel geweldig. Bovendien verveelde het jou na 20 uur. Dat is al 2 keer zo lang dan dat de meeste spellen duren tegenwoordig. Juist het feit dat dergelijke uitspraken serieus bedoelt zijn maken ze extra grappig. Wie zegt er dat die uitspraken serieus bedoelt zijn? Ik hoor duidelijk het sarcasme in destem Gesteld dat je niet na 20 uur in coma raakt door het gebrek aan uitdaging welke moeilijkheidsgraad heb je gespeeld? Op hogere moeilijkheidsgraden is het spel zeker wel uitdagend Ik raad mensen dan ook aan hun geld te bewaren voor role-playing titels als Dragon Age: Origins of een andere goede kwalitatieve titel van een gerenommeerde studio. Dus dit spel is niet door een gerennomeerde studio gemaakt? Heb je liever de zoveelste EA game zoals Need for speed deel 23? Of de zoveelste gefklopte filmgame? Omdat het is gemaakt door een gerenommeerde gamesstudio? Ik ben het zeer oneens met de review. Niet vanwege de mening van de schrijver maar vanwege de slechte beargumentatie
Kleine opmerking op de quote over Halo Wars die je aanhaalt, het gaat over de besturing en niet de inhoud van het spel. In mijn review, en ik ben een groots strategiefan, schrijf ik dat de besturing uitstekend is, de inhoud wat minder.
geef ik gelijk in, maar die vergelijking is scheef. Omdat de mogelijkheden zo spaarzaam zijn in Halowars heb je geen ingewikkelde controls nodig. Ik ben pas onder de indruk als een RTS zowel uitgebreide strategische mogelijkheden heeft, als goed bestuurbaar is.
@ big syke: Ik zal morgen mijn argumenten en review duidelijker en uitgebreider toelichten aangezien veel mensen het mijn review oneens zijn en ik een goede discussie nooit uit de weg ga Ik wist dat ik mensen tegen het zere been zou schoppen met de review en ik ben uiteraard bereid om alle kritiek, ofwel ter ore te nemen, dan wel te weerleggen. Nu ga ik lekker slapen want ik ben momenteel zowel fysiek als mentaal gesloopt dus slaap lekker iedereen!
Helemaal eens met BigSyke. Het kan zo zijn dat iemand een game niet leuk vindt om te spelen, maar de review is zeer amateuristisch geschreven in termen van hele slechte humor en met name misplaatste arrogantie.
Hehehe dacht komt waarschijnlijk een bericht van wat een hoop gezeik doe er zelfs eens wat aan als je het zo goed weet! over de review: duidelijk heb je geen behoefte aan een game waar je gewoon wat skills kiest en nooit meer naar om hoeft te kijken. Overleven op gold en platium kan alleen met een goede sterke build. en gebruik maken van vrienden is daar wel nodig dus wordt het echt cool. En als je die opmerkingen niet als sarcastisch begreep mag je wel een keerk een cursus bij me komen volgen. Naast al deze stemmen zijn er ook genoeg questen die sarcastisch bedoel zijn. Wat dacht je van het begin van de TG met het verzamlen van zijn bal, teddybeer en puzzel? of die caravan?
ohja na alle negatieve feedback die ik gaf: Ik zie graag XBW t.v. terugkomen. Dat was echt leuk gedaan
1. Willem geeft hier al antwoord op en ik sluit mij hierbij aan 2. Grap heb ik niet gemaakt. Degene die mijn stukje heeft nagekeken heeft die toegevoegd. 3. Jup dat zeg ik zeker, maar ik bedoel hier natuurlijk de vage en saaie mainstory mee die ik beschrijf. Het was bedoelt als leuk probeerseltje en er nog even bovenop leggen hoe vaag ik het verhaal van de mainquest vind. 4. Het gaat me hier niet om de laadschermen die je tegenkomt tijdens teleporten en het in en uit gaan van kerkers en such. Ik maak gewoon melding van iets wat door veel gamers als storend ervaren kan worden. Ja, ik vond Oblivion geweldig en in dat spel zaten ook bugs en lange laadschermen, maar omdat ik de gameplay dermate sterk vind irriteerd mij dit niet. Uiteraard zou ik in een review hier wel melding van maken, net zoals ik dat met Sacred doe. 5. Ik vergelijk ten eerste helemaal niks met Oblivion dus dat vind ik een ronduit loos argument waarin je suggereert en dus een drogreden geeft. Van een afstand ziet de game er best aardig uit, maar zoom je in dan word het een stuk minder. Ik heb gewoon het idee dat het op grafisch gebied veel beter kan. (ook gebasseerd op een vriend die de game heeft gespeeld en gamedesigner is ) 6. Het gaat mij erom dat deze dingen mij geen voldoening gaven zoals ze dat wel doen in de games die jiij opnoemt. Het gaat mij er niet om dat dergelijke gameplay erin zit maar of het voor mij werkt. Ik moet wel de drive hebben om dit te doen en die voelde ik niet. Bovendien doet het er niet toe wat de massa wel of niet geweldig vind, het is mijn persoonlijke mening. Mijn pluspunt is toch ook 500+ missies en diepgang? 7. Hier moet ik jou idd gelijk geven. Ik heb nog eens geluisterd en ben het met je eens. 8. Lees hier het woord onderhoudend in plaats van uitdaging. Er zit zeker uitdaging in Sacred 2 in de hogere moeilijkheidsgraden dus my bad. De woordkeuze is hier niet ideaal van mij. 9. Waarom je hier begint over need for speed en EA snap ik niet. Ik zeg hier toch helemaal niks over? Ik (nadruk op ik) zou wachten op een titel als dragon origins. Je valt mij hier bijna persoonlijk aan en dit is uiteraard niet de bedoeling in een discussie. -Nog even over het cijfer. Ik heb erg lang getwijfelt tussen voldoende en onvoldoende. Gevoelsmatig geef ik het een onvodoende, maar de game zelf vind ik richting een voldoende gaan. Wat ik al ergens aangaf is dat ik een waarderingssysteem sowieso niet ideaal vind (denk aan Jan van Power Unlimited die Assassins Creed een 100 gaf). Het maakt het in sommige gevallen gewoon erg moeilijk om objectiviteit en persoonlijke mening te scheiden. Mijn humor hoef je niet leuk te vinden (ik zie sowieso dat er veel is ge-edit in mijn review dus daar moet ik nog even naar vragen bij degene die hem nagekeken heeft), maar jij stelt hier dat hij slecht is en is dat niet een beetje arragont? Met 'ik vind' ervoor is het geen probleem, maar om het te stellen? Welke misplaatste arrogantie bedoel je? Ik geef mijn mening en thats it. Ik zou hier graag een argumentatie bij willen want het is sowieso niet mijn bedoeling om zo over te komen en ik voel me serieus gekwetst in je opmerking, want ik vind mijzelf alles behalve arrogant en haat mensen die het wel zijn. Hier wil ik ook nog even voor geven! Veel goede ideen en goede onderbouwde kritiek!
Vroeger ja. Als beide games nu zouden uitkomen is Sacred 2 denk ik beter omdat er met de capaciteiten van de 360 meer mogelijk is: grotere wereld, betere graphics, meer quests. Bovendien zijn games gegroeid met de jaren. Killamonkey ben het wel met veel dingen eens die je zegt. En met EA en NFS wilde ik je iet persoonlijk aanvallen. Jij zei ik kijk liever uit naar Dragon origins of een andere game van een gerenommeerde gamesstudio Daarmee impliceer je dat Sacred 2 niet door een gerenommeerde studio is gemaakt. Ter vergelijking haalde ik EA erbij, omdat iedereen dat als een gerenommeerde gamesstudio ervaart en ermee wil zeggen dat een bekende naam niet altijd goede games betekent.