Tja, vergelijkingen blijf je toch wel houden. Diablo 2 is wel erg goed, maar Baldur's Gate mocht er ook wel wezen.
Heb je overigens niet enkel met dit genre. Neem free-roaming actie games. Vrijwel alles wat er op lijkt wordt met GTA vergeleken. GTA was (is) goed, en daarom moeten alle games op GTA lijken (aldus de gamers). Zelfs al wilt men niet met GTA vergeleken worden, 9 / 10 schapen zeggen toch iets als: "GTA kloon", of "GTA is beter".
Zelf wordt ik altijd moe van vergelijkingen. Dan krijgt een game nooit de kans en is er altijd wel wat beters te bedenken. Niet dat de games waarmee ze vergeleken worden slecht zijn, integendeel, maar wat heb je er aan om bij voorbaat al daarmee te vergelijken en gelijk negatief over de game te zijn. In de meeste gevallen vinden ze de game dan ook niks, omdat ze die andere game verwachten.
Zelf lijkt Sacred 2 me een hele leuke game. Verwacht niet dat het een enorme topper wordt met 9+ cijfer, maar denk dat ik me er wel goed mee zou kunnen vermaken.
@tricker: Je moet eens weten hoeveel negatieve reacties D3 kreeg na het vrijgeven van de eerste beelden, door de diehard D2fans. "Argh, is een wat andere setting. What did you do? Huilie huilie. etc".
Laatst bewerkt: 29 apr 2009