saving private ryan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door nickyb, 3 mei 2003.

1. nickyb

nickyb ...

Leuk Bevonden:
    0
    vanavond komt saving private ryan, ik ga hem cker kijken, ik heb al een keer gezien en hij was echt vet.
    deze moet je echt zien.(ik denk dat de meeste hem al gezien hebben)
    maar voor de mensen die hem nog niet hebben gezien is dit echt een aanrader.

Saving Private Ryan
    Amerikaanse oorlogsdrama uit 1998 van Steven Spielberg. Met Tom Hanks, Tom Sizemore, Matt Damon, Edward Burns, Barry Pepper.
    Juni 1944, Tweede Wereldoorlog. Kapitein Miller krijgt de opdracht om de enige overlevende van de vier Ryan broers op te sporen zodat deze naar huis kan. Zijn moeder moet het leed bespaard blijven om al haar zonen te verliezen, zo besluit generaal George C. Marshall. Dit blijkt echter niet zo makkelijk. De Ryan in kwestie is met de eerste paratroepen gedropt bij St. Mère Eglise, althans dat was het plan. Niemand weet waar hij zich exact bevindt. Vanaf dit moment begint de zoektocht van een groep Amerikaanse soldaten die probeert paratrooper Ryan, die waarschijnlijk gevangen zit achter vijandelijke linies, te bevrijden.

voor de mensen die willen weten hoe hij is gemaakt hebt je ook nog een 'the making of saving private ryan'.
    the making of - 21:30.
    film - 22:00 op RTL 5.
    wie gaat hem allemaal zien??? en wie hem heeft gezien ,wat vond je er van?

Laatst bewerkt: 3 mei 2003
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik gooi de DVD er wel voor de 8e keer in :) Geen reclames, geen bullshit en geen uitgeknipte stukjes :{

:cool:

3. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Ik ga hem cker kyken!|

4. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat doe ik ook. Ik heb hem al ik weet niet hoe vaak gezien. Het is echt een mooie film, je wordt echt in de actie gezet. De bestorming van Omaha Beach is ook heel mooi gedaan en de film laat ook heel goed zien hoe het voor die soldaten was in de oorlog en hoe ze met elkaar omgingen.

5. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb op video echt top film vind ik het yeah!.

6. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem dinsdag ofzo op DVD gekocht, maar had hem al zo vaak gezien. Maar het is en blijft een topfilm

7. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Prachtfilm! Geweldig!
    Ik had dez film voor het eerst op school gezien. Was een project voor Duits. (Ja we moesten de film dus ook in het Duits zien) Maar gelukkig begreep ik alles voldoende. Op het begin dacht ik van: Onee hè wat is dit dan?...Maar de spanning was lekker en ik begon helemaal mee te leven in het verhaal. Ik had wel moeite met het woord FUBAR maar gelukkig wist ik het na het zien van de DVD thuis wel :cool:.
    Ik vind Saving Private Ryan een van de beste oorlogsfilms ooit gemaakt. Het was al een groot succes toen hij net uitgebracht is en nu nog praat men erover als een grootse film. De acteurs waren zeer realistisch en de oorlog kwam tevens zeer realitisch naar voren. Spielberg heeft het zeer goed naar voren gebracht! Dat doet hij meestal bij de meeste films zijn ook top!

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    :{ Uhmmm, sinds wanneer schrijft Steven Spielberg boeken? Volgens mij ben je in de war met Stephen King gezien je opmerking over Dreamcatcher.

Ontopic: Saving Private Ryan is en blijft gewoonweg een van de beste films ooit.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Fucked up beyond all recognition :) Of verklap ik nu teveel voor de mensen die hem vanavond gaan kijken? :D

Ik vind btw Band of Brothers beter, geschiedtechnisch gezien maar ook qua verhaal en personage's etc.

10. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja precies, heb mijn post maar effe ge-edit. Ik haal Steven Spielberg en Stephen King altijd door elkaar :eek:

11. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie film, maar zwaar onrealistisch. Alsof ze in de oorlog echt 5 man gaan sturen om er ééntje te redden :{ No fucking way.

Maar de openingscene is zekers briljant :9

12. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem zelf al vaak gezien, ik heb hem niet op dvd. Band of Brothers heb ik wel op dvd en deze vind ik toch wel beter dan Saving Private Ryan, niet dat deze slecht is. Ik raad dus iedereen aan om Band od Brothers te gaan huren op dvd echt perfecte beeldkwaliteit en het geluid past perfect bij het beeld, het is niet voor niets geproduceerd door Steven Spielberg en Tom Hanks.

13. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem zker weten ook kijken :)

14. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens deze film is waargebeurt, als er 3 man van 1 gezin doodgingen mocht de 4e naar huis.

15. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    En dan riskeren ze meerdere mannen om die 4e terug te halen? :{

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Pure publiciteit man :) Net als dat men veel troepen inzet om PoW's terug te halen, dat is belangrijk voor het de publieke opinie en het moraal van de manschappen.

17. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals wouter al zegt publieke opinie. En dit verhaal is een feit dus het kan echt niet onrealistisch zijn.

18. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het een fantastische film de effecten, het verhaal, de drama van zijn ze nou echt de vijand of niet. Soms had ik medelijden met die duitsers. Vond het wel lache dat ze eerst zaten te schieten op elkaar en daarna effe samen een sigaretje gingen opsteken. Net als band of brothers heeft deze film me gegrepen door de moraliteit die erbij komt kijken.

19. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0
    Me luv deze film...!!!! echt steven spielberg ;)
    net als black hawk down, we where soldiers, platoon.........

20. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0
    Die scene was grappig.....maar ze moesten hem knalle8)
    moet ie later niet zo stoer doen}:]

Deel Deze Pagina