1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schrijf je in op www. stop mijzelf. centerall. com!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 31 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    En waarom wil je geen MAC.. Omdat alle dingen voor Windows worden gemaakt!!.. en dat is het em juist..

2. boo-shem-ee

boo-shem-ee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Automatisch schakelen is op zich ook gemakkelijker dan handmatig schakelen toch rijden er meer auto's met het laatste in Nederland. Gemakkelijker is vaak niet beter.

edit: ik had graag nog iets on topic willen toevoegen, maar ik vind het gewoon triest om te zien hoe iemand zo verschrikkelijk paranoide over de gamesindustrie kan zijn...

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  3. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Aight.. Maar het lijkt me geen goed idee om hier een Windows vs MAC thread van te maken ;)

4. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Re: Schrijf je in op www.stopea.centerall.com!!!

Dom gelul.

Heb je ook geprobeerd naar feiten te zoeken?

Game Developer Magazine*, Sept 2003, p. 32 ("Top 20 publishers"):

1. EA, omzet $ 2.482 miljard, marktaandeel ~ 15%
    2. Sony Computer Entertainment, $ 2.180 miljard, marktaandeel ~ 13%
    3. Nintendo, $ 2.128 miljard, ~ 13%
    4. Activision, $ 0.864 miljard, ~ 5%
    5. Vivendi, $ 0.832 miljard, ~5 %

Wat nu monopolie-positie? Zelfs na 't theoretisch opkopen door EA van Sony (SCEE) en Nintendo hebben ze nog geen monopolie-positie.

Sam Fisher Sr. zou zich schamen voor je gebrekkige "speurwerk" :)

(*: www.gdmag.com voor meer info)

5. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Playstation Online is dan nog wel gratis, maar ik verwacht dat bijv. EA geld gaat vragen voor al hun onlinespellen.. dat je dan zo 60 euro moet betalen voor een jaar online spelen met alleen EA Games.. Dat is ook één van de redenen dat EA niet online wilt gaan met de xbox, ze verdienen er simpelweg niets aan.. en bij Sony mogen ze wel geld gaan vragen voor hun online diensten..

nou dat lijkt me niks, dan heb je helemaal geen zekerheid wat je nou in totaal kwijt bent - bij MS is dat wel zo :cool: gewoon 60 euro per jaar en je kan alle Live!games online spelen die je wilt, voor dat vaste bedrag.

6. Goed gevonden!

Maar het gaat om meer dingen en iedereen weet welke dingen.

7. Je haalt de woorden uit mijn mond! Helemaal mee eens.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je bent gewoon nog te naief om te snappen dat álles om geld draait...

9. Een ECHTE gamemaker heeft als prioriteit nummer 1:
    KWALITEIT

Natuurlijk willen ze er geld aan verdienen maar niet op de manier hoe EA dat doet.

Ik neem als voorbeeld: Steel Batallion.
    Zij hebben dat spel gemaakt zonder dat ze er winst op zouden maken. Dat zou EA nooit doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2003
  10. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar je ziet het naar mijn idee echt verkeert... in de eerste plaats gaat het om geld. Dat je met kwalitatief goede spellen veel geld kan verdienen is een tweede. :p

Een tijdje geleden heb ik al eens gereageerd op een dergelijk onderwerp en toen was mijn reactie zoals hieronder te lezen is, maar volgens mij geld het nog steeds (hou er rekening mee dat dit een reactie was op een ander onderwerp) :
    bron

Altijd leuk ommezelf te quoten ;)

11. De vele reacties op de site zeggen wel genoeg denk ik....

12. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    90% van de game developers kunnen alleen ontwikkelen dankzij 't voorschot van de uitgever (EA, Sony, Microsoft, ...).
    Natuurlijk willen ze de best mogelijke game maken, maar tegelijkertijd moeten ze ook aan de wensen van de uitgever voldoen (zoals release datum, stijl, wel/geen multiplayer), anders maken ze daarmee zichzelf en hun directe collega's werkeloos.

Vergelijking: als metselaar kun je ook niet altijd de muurtjes maken zoals jij dat wilt; uiteindelijk ben je afhankelijk van een aannemer die een groter doel (huis, kantoor, opleverdatum bonus, etc.) heeft, en waar jij een goede bijdrage aan moet kunnen leveren. Dan maar een minder recht muurtje waar 't merendeel van de bewoners toch niets aan ziet.

Als 't om kwaliteit gaat kun je beter bij Atari gaan klagen over Enter the Matrix game dan bij EA.

13. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Maar deze draad gaat toch nog niet eens daarom?

Nee meneer S Fisher is met zijn verkeerde been uit bed gestapt en zoekt nu een odnerwerp waarop hij zich kan afreageren.

Het is natuurlijk van de zotte dat een bedrijf zijn eigen strategie niet mag uitstippelen. Conflicten tussen bedrijven onderling, het niet overeen kunnen komen over infrastructurele problemen is een zaak tussen de bedrijven zelf.

Natuurlijk kan je het oneens zijn met een strategie en zelfs besluiten zelf het bedrijf te boycotten, maar waarom gaan schreeuwen dat het misdadigers zijn? Belachelijk.

Vind he het slechte games koop ze dan gewoon niet! Als je spruitjes niet lekker vind ga je toch ook niet tot een boycot oproepen zodat die boer aardappels gaat verbouwen? Nee je gaat naar een andere boer die al aardappels verbouwd.

Maar niet overal zo'n punt van is mijn advies.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb ook getekend. Ik dacht echt dat ik enige was met een haat tegen EA. Die uitmelkpraktijken gaan echt te ver. Dood aan EA;).

15. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    18 reacties vind ik niet zo heel veel.

16. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een nutteloos topic zeg; Sam Fisher moet weer van zich laten horen hoor.

Nee, Microsoft is heel anders dan EA, laten we eens kijken naar een aantal ontwikkelingen van de laatste tijd (om maar niet te spreken over een systeem dat Windows heet...):

- koopt rechten games voor bepaalde tijd op (oa Splinter Cell)
    - koopt Rare op
    - koopt Bungie op
    - tracht Nintendo op te kopen
    - tracht Sega op te kopen
    - jat overal topmanagers binnen de marketing weg (oa van Sega)

Met welk doel voor ogen? Een zo goed als monopolie-positie verwerven binnen de gamesindustrie natuurlijk. Just like all the others, zoals al eerder is vernoemd.

En uitmelken doet iedere developer: Nintendo (Mario), Konami (PES) en vele anderen. Zolang het goede games zijn (en dus goed verkopen) heb ik er geen problemen mee...

Je moet niet vergeten dat dit bedrijven zijn, en bedrijven maken hun producten voor het geld.

Wat mij betreft, slotje op dit topic...

17. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    De gene die op jouw site hebben getekent weten niet waar ze het over hebben!

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Toffe meid! Als je me er nog 5 kunt noemen die in de afgelopen 12 maanden zijn uitgekomen (geen freeware) geef ik je gelijk.

Je claimt ook ergens dat EA de kleine developers geen kans geeft? Wat een onzin. EA verspreid juist grote licentie's (James Bond, Buffy) onder de wat kleinere teams. Die teams zal je waarschijnlijk niet bij naam kennen (Eurocom is de bekendste) maar leven juist op het franchising van EA. Juist EA, met een grote cashflow, kan kleinere teams die kansen geven.

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ja Sam, het is echt schandalig dat een bedrijf winst probeert te maken :mad:

:+

20. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt de site al uit je sign gehaald zie ik. En terecht, want EA maakt ook goede games. (vooral bf 1942)

/Mod Nee die heb ik er uit gehaald, die was vele malen te groot en had ik hem reeds op gewezen - W.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina