Ik ben van plan volgende maand een scooter aan te schaffen( tweede hands ). Maar mijn vraag is : Als ik een scooter koop die verzekerd is bij de eigenaar kan de verzekering dan op mijn naam gezet worden ?? Alvast bedankt ! edit : scooterverzekering .. sorry
De verzekering kan niet op jouw naam gezet worden. De eigenaar moet de verzekering stop zetten en jy moet bij jouw verzekeringsmaatschappij het kentekenbewijs geven, die zetten de scooter dan op jouw naam. Het kentekenbewijs wordt wel meteen op jouw naam gezet. Hoe dat werkt met scooters die nog geen kenteken hebben weet ik niet. (correct me if i'm wrong btw )
Als hij geen kenteken heeft neem ik aan dat je hem gewoon kunt overkopen en zelf een kenteken aanvragen?
Toen ik mijn brommer verkocht kon ik gewoon mijn verzekeringsmaatschappij bellen en op een andere naam zetten voor de 4 maanden dat ik nog betaald had. Zat dus 4 maanden verzekering bij mijn brommer inbegrepen voor de jongeman die hem overkocht. papieren e.d. weet ik verder niks van, dat heeft die gast daarna zelf geregeld.
Volgens mij ligt dat aan de verzekering(maatschappij). Bij mij stond er op het verzekeringsbewijs dat ie niet op een andere naam gezet kon worden.
ja dat mag.. voor de zekerheid kan je altijd Googlén of ANWB.nl ofzo Maar naar mijn weten (98% zeker) mag je met rijbewijs ook brommeren van anwb.nl : "Bij een geldig Nederlands rijbewijs is een bromfietscertificaat niet nodig. Voor de huur van een bromfiets of scooter is in sommige landen een bromfietscertificaat respectievelijk een rijbewijs A of B vereist. " geen dank