[Scooters] Opvoeren wat mag wel, en wat niet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Biscuitje, 12 jul 2003.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Hoi, over een paar maanden ben ik eindelijk 16 en ga ik een scooter kopen. Maar ik lees vaak zovan: hij loopt dit .....km/h, dus pas op voor de mensen in blauw.

Maar ik dacht dat het juist om de inhoud van de cilinder gaat, en niet om de snelheid.

Kan iemand mij duidelijk maken wat volgens de wet mag, en wat niet? Zodat ik wel iets legaals in huis haal.

(Gaat het dus om vermogen, snelheid, cilinder, ofwat?)

Alvast bedankt!
    Biscuitje

2. darkmaster_85

darkmaster_85 ...

Leuk Bevonden:
    0
    op een rollebank meten ze de vermogen van je scooter. en met die vermogen schatten ze ongeveer hoe hard je scooter rijdt

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dus tandwieltjes veranderen mag wel, maar bijvoorbeeld een andere uitlaat mag niet.

4. darkmaster_85

darkmaster_85 ...

Leuk Bevonden:
    0
    da weet ik nie :confused:

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Lol, heeft iemand met verstand hierover nog wat informatie?

6. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat je gewoon 45 km/h mocht gaan, omdat bijna al die nieuwe scooters die snelheid kunnen halen als ze van de fabriek af komen. Maar dit zul je toch ook wel moeten leren/weten bij je examen?

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nee, hij mag best harder lopen volgensmij. Sterker nog, ze komen uit de fabriek met een snelheid van 50 km/h (niet letterlijk opvatten :p).

Volgensmij is het inderdaad het vermogen.

8. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Normaal moet je dat op een roller zetten en dan kijken ze hoe snel hij rijdt. De agent moet er wel opzitten omdat hij zonder gewicht harder gaat.
    Ik denk dat enkel de snelheid telt.
    Als de topsnelheid 45km/h bedraagt dan zullen ze max 55km/h nog tollereren denk ik.

9. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nee, het gaat echt om het vermogen. Want wanneer jou cilinderinhoud groter is als 70CC telt hij als een motor.

Een tandwieltje vervangen waardoor hij sneller gaat (maar slomer trekt) of sneller trekt (maar een lagere topsnelheid heeft) mag wel!

10. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja dan weet ik het ook nie meer:)
    Es aan een vriendelijke agent vragen hé.

11. MaCk

MaCk nouhou :(

Leuk Bevonden:
    0
  12. darkmaster_85

darkmaster_85 ...

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het 100% zeker dat het om de vermogen gaat!!! ik moest ook een keer op een rollebank ( op een snorscooter gaat een agent nie zitten ) toen zei ik van waarom ga je nie zitten hij zo "op een snorscooters gaan we nie zitten" toen zei ik als ik rijd zit ik er toch ook op :confused: .. ik kreeg een boete van 90 gulden want toen hij die vermogen omrekende naar km/h zei die dat ie 38 km/h loopt. op mijn eigen teller haalt ie 47km/h

13. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    krijg je 90 gulden boete voor 38 km/h als er niemand opzit???
    voorlaten komen die hap dat kan nooit kloppen.

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    je krijgt een boete omdat ie 38 gaat???

15. darkmaster_85

darkmaster_85 ...

Leuk Bevonden:
    0
    het is een snorscooter die mag maar origineel 25 lopen...

16. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja een a klasse zeker.

17. darkmaster_85

darkmaster_85 ...

Leuk Bevonden:
    0
    wat a klas wa L*L jij ??

18. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    vraag ernaar bij je scooterdealer
    die willen je zelfs helpen met opvoeren
    die dingen zijn gemaakt voor 70 km per uur ofzo

19. Youngster

Youngster Guest

Een scooter heeft standaard 49.9 cc cilinder, alles daarboven word als een motor geteld..Maar op een rollerbank ofzo meten ze met vermogen ja, een scooter mag geloof ik iets van 0.6 (weet ik veel in welke eenheid of hoe dat heet...) daarboven krijg je een boete.

20. valetinek

valetinek --> X-BOX

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt met testbank kijken ze hoeveel vermogen je scooter heeft.....Er is een maximum pk dat je scooter mag hebbben maar die weet ik niet. Je mag trouwens wel een andere uitlaaat er onder zetten, powerfilter ook nog wel. Ik heb het er allemaal onder zitten, maar voor die andere uitlaat met powerfilter pakte ze me niet. trouwens de juten mogen je niet pakken als je met de scooter aan de hand lopen, of je kan een begrenser er op laten zetten, is er handig, bij mij kwam die vaak van pas!....ik gloof dat ie maximaal 55 mag lopen......50 km te hard( sommige hebben zo'n scoot) is je certificaat weg. dus. Volgens mij wijk ik van het onderwerp af.

Deel Deze Pagina