Gisteren weer wat uurtjes gemaakt. Toch wel erg gaaf dit spel!! Beetje puzzelen, schatten zoeken en samen het schip bemannen. Zodra er een ander schip op de horizon verschijnt gaat de hartslag gelijk omhoog!!
Tijd geleden voor het mijn invite voor de Alpha gekregen. Wel gaaf dat je vanaf dan met alle tests mee kan doen. Helaas zijn deze vaak niet heel lang en zijn de tijden vaak ongunstig. Gisteren mijn tweede geslaagde sessie dus en wat is het genieten zeg. Twijfel wat deze game nou zo leuk maakt. Het ziet er natuurlijk erg gaaf uit maar als je kijkt wat het spel nou eigenlijk biedt, dan is dat niet bijzonder veel. Sea of Thieves heeft echter een heerlijke balans gevonden in de verschillende aspecten. Als je alles uit je schip wilt halen moeten de rollen verdeeld zijn. Je moet altijd op je hoede zijn en niet in paniek raken wanneer er een ander schip verschijnt aan de horizon. Zoals ik al zei, het besturen van een schip vereist teamwerk. Het is een groot log ding waar je moet anticiperen om er alles uit te halen. Waar moeten we heen? Wat is de koers? Hoe staat de wind? Is de kust veilig? Als er dan een gevecht aankomt moet iedereen een stap bijzetten. Hoe ligt de boot? Kunnen we ze raken? Kunnen ze ons raken?! Hebben we schade? Wie gaat dat fixen? Lukt dat alleen? Wie kan er nog meer van zijn post af? Constant afwegen wat de beste optie is. Het zoeken van schatten is een leuke een leuke afwisseling en bood gisteren alweer een stuk meer dan de laatste keer. Genoeg om naar uit te kijken!
Wat is nou eindelijk het doel van deze game? Heb je loot die je kunt verzamelen of een character level?
Echt jammer dat ik een van de weinige met toegang ben. Wel al een aantal keer in een leuk groepje met Amerikanen terecht gekomen. Echt een leuk concept waar je veel lol kan trappen en waar teamwork essentieel is. Weet niet hoe lang het leuk blijft maar ongetwijfeld het geld waard.
Lijkt me supertof om inderdaad gewoon met wat chille mensen op avontuur te gaan en lol te trappen, randoms of bekenden Helaas nog steeds geen alpha-toegang gehad.