Ik weet dat er al downloadable content is, maar het lukt me niet om het te downloaden. Als ik in het menu naar Live ga, dan krijg ik de mededeling dat het niet beschikbaar is. Erg vreemd. - Locke
Vanwege tijdsgebrek heb ik het spel nog niet erg lang kunnen spelen, maar de besturing is inderdaad best wel logisch en eenvoudig, wat ik persoonlijk een groot plus vind. Zo'n flight-simulator geval hoeft van mij niet. Voorlopig heb ik alleen de 3 tutorials nog maar afgemaakt, binnenkort ga ik maar een echt aan de missies beginnen. Verder ben ik wel benieud wanneer ik er een vliegtuig bij krijg, want tot nu toe is er nog maar 1 beschikbaar Over het algemeen ben ik positief over het spel!
ik wil hem ook hebben, maar ik wacht gewoon nog even met kopen totdat kerst is geweest maar is het geluid ook mooi?
Ja hoor, het geluid is prima. Alleen is de kwaliteit soms slecht omdat je boodschappen via de intercom krijgt. En die moeten niet al te goed verstaanbaar zijn natuurlijk!
wat ik ook prettig vond was dat je niet eerst moet leren om op te stijgen of te landen. Je bent direct in de lucht en klaar om te spelen! Dus niet van dat flight-simulator-achtige gezeur, maar gewoon lekker vliegen en die %&@#-tegenstanders bombarderen of neerhalen. Je tegenstanders hebben ook een rode marker waar je ze dus echt kunt raken. (waar je kogels zullen zijn als het vliegtuig doorvliegt). Erg realistisch, en zonder die marker zou het een stuk moeilijker zijn. Ook kun je vriendelijke vriegtuigen inschakelen, om je tegenstanders aan te vallen. Het is dus gewoon een leuk spel!
zijn er naast een tutorial, campaign en multiplayer ook andere spelmodes? en is er ook een cockpit-view in het spel? ik heb al diverse reviews gelezen, maar ik heb niets kunnen vinden..
Naast de genoemde speelmodi, is er nog de mogelijkheid tot het vliegen van challenges in de campaign (soort extra missies die buiten het verhaal vallen en extra's opleveren (vilegtuigen en upgrades). Ook is er een instant action modus, waarbij je dogfights kan houden, waarbij ingesteld kan worden welke map je speelt (uit de campaign), aantal vijandelijke en bevriende vliegtuigen, soort vliegtuigen, beschildering van vliegtuigen, moeilijkheidsgraad, tijd en upgrades. Als je dus even zin hebt in een dogfight is dit een leuke toevoeging. Er leuk is ook dat alle vliegtuigen verschillend aanvoelen. Als Swordfish (torpedo bommenwerper) ben je bijvoorbeeld nogal traag en niet al te wendbaar in een dogfight. Zo kun je voor jezelf ook aardige uitdagingen bedenken. - Locke PS Iemand al via Live extra's gedownload? Kan je dat pas doen als je de hele campaign uitgespeeld hebt?
Ik denk dat je iets langer over SWON doet dan CS. Naast de challenges die er extra bijzitten, is SWON iets lastiger om te spelen (als je de tijdvertraging niet gebruikt), zeker als je ook de bonusdoelen wilt halen. - Locke
Ik heb het spel nog niet uitgespeeld (ben bij missie 13 ), maar ik ben nu vier dagen/avonden bezig geweest (tot nu toe een uurtje of 12, inclusief losse dogfights). Maar ik speel de missies ook vrij secuur, net zolang totdat ik alle doelen heb behaald. - Locke
Mmm, beetje een rare vraag als je het in algemene zin bedoelt. Het is natuurlijk afhankelijk van je eigen vaardigheden. Ikzelf heb de neiging om af en toe te laag over de grond te vliegen en niet op tijd weer op te trekken (bij hoge snelheden). Hoe ziet het er uit? Tja, een grote vuurbal, zoals je zou verwachten. Vliegtuigen laten ook een aardige rooksliert achter als ze geraakt zijn. - Locke
Uitgespeeld! Missie 15 bleek de laatste. Het beschermen van de landing met D-Day. Ik had graag nog wat meer missies gehad, maar dat geeft toch wel weer aan dat het een leuke campaign is geweest. De laatste paar vliegtuigen zijn erg snel en aardig om mee te vliegen. Ook unlock je een X-wing en TIE-fighter als je de campaign hebt uitgespeeld. Leuk in instant action om dan tegen een zeer oude roestbak te vliegen (of andersom als uitdaging). Verder is het verkennen van de maps in instant action ook leuk, omdat er bijvoorbeeld een kasteel te vinden is op een van de maps en misschien nog wat andere zaken. Vreemd dat downloadable content nog steeds niet werkt. - Locke
Hoi, Zo'n twee weken geleden Crimson skies gekocht omdat ik gek ben van flightsims (al jaren niet meer gespeeld maar "vroeger" uren op de pc Janes ww2 fighters gespeeld..wat was dat een geweldig spel) daarentegen was crimson een enorme tegenvaller! Heel crimson skies heeft niks met vliegen te maken.... Remmen in de lucht, geen energie verlies als je verticaal omhoog gaat, automatisch horizontaal rollen, geen flaps e.d, rolroeren werken als het rudder en omgekeerd.... m..a.w. werd ik misselijk van het rondtollen en zoeken naar vijanden en ging die kist alle kanten op waar ik niet naar toe wilde.. Gevolg: na twee dagen ingeruild voor een ander spel... En nu lees ik dit op dit Forum, er is een andere flightsim uit op de XBOX!! En ben dus erg benieuwd hoe het is maar voordat ik de fout bega zoals bij crimson zou ik graag wat meer info hebben: - Doet het vliegen natuurlijk aan? Wat ik bedoel is, kun je hem stallen, een rol maken met de rolroeren, sideslip met het rudder, naar achter is neus optrekken en naar voren is neus naar beneden, variabel gasgeven? - kan je de configuraties veranderen zoals gear en flaps? -Begreep dat er geen cockpit view is, hindert dit veel? Is er een functie dat je als het ware de vijand blijft volgen met je ogen? Ben erg benieuwd naar dit spel en wil jullie alvast bedanken voor de antwoorden... Gr Martijn