Kwestie van smaak. Ik vond MotoGP2 op het moment dat het uitkwam de mooiste graphics ooit voor een race-spel hebben. PGR2 verbeterde het weer (behoorlijk). Maar: MotoGP2 zit meer 'pace' in. Mede dankzij het blur effect en omdat hij locked is op 60 fps. Zit heel veel snelheid in! Sommigen vinden dat belangrijker. Is ook wat voor te zeggen. Maar ik vind PGR2 perfect zoals hij is. Pas op de volgende generatie consoles zullen écht geweldige graphics gepaard gaan met een locked 60 fps framerate. p.s. iemand zin in een potje Sega GT online nu?
Waarom ik moto gp2 betere graphics vind hebben???? Omdat pgr2 sombere graphics heeft. Vraag niet waarom maar dat vind ik gewoon. Moto gp heeft gekkere kleuren combi's. Tis idd een kwestie van smaak
maar de omgevingen in MOTO GP zijn wel veel minder gedetailleerd (niet dat ik Moto GP geen mooie graphics vind hebben btw) maar ff terug naar Sega GT, vinden jullie die graphics niet Xbox onwaardig?
Allebei vind ik ze erg mooi. Maar de sfeer en details in PGR2 zijn wel echt ongeevenaard vind ik. Ook een kwestie van smaak natuurlijk En de graphics van Sega GT online zijn geen haar anders als Sega GT 2002. Wat ik toch wel een fikse tegenvaller vind. Had er zeker meer van verwacht!
GEEN HAAR ANDERS!!!! Sorry hoor maar dan is er echt iets mis met je ogen... Kijk en vergelijk, er is best veel veranderd! De auto's hebben een andere glans, de ruiten hebben een minder blurry effect op een hoge brightness, de bomen zijn echt 100 maal mooier en er zijn betere reflecties en schaduwen te zien. Sorry voor de lange zin... Maar anyway, ik ben misschien wel Sega fan maar ik probeer me altijd heel onbevooroordeelt te gedragen. Ik vond zeker niet alle Sega games op de Xbox even goed. JSRF vond ik zelf bijv. echt niet leuk. Bij Sega GT heb ik echt het gevoel dat de game echt helemaal top is en dat de overgrote meerderheid van de mensen dat nooit zal zien(doordat veel mensen het niet eens proberen).
Mja, je hebt gelijk dat de schaduwen iets mooier zijn. Heb net Sega GT 2002 er weer even ingegooid en vergeleken. Misschien dat PGR2 me wat dat betreft wel heeft verwend. Dat spel is namelijk echt 'another league'. Maar komop, het is vergeleken met PGR2 of zelfs bijvoorbeeld MotoGP (1) bijna een pixelbrij. Best goede graphics voor zijn tijd (Sega GT 2002), maar de online versie is absoluut niet met de tijd meegegaan. Laat ik het zo stellen; via de marketing zijn ons flinke grafische verbeteringen beloofd. Je moet toch wel goed kijken om daar iets 'spectulairs' aan te zien vind ik zo. Maargoed, gameplay over graphics! En dan de online mode. Wat een teleurstelling. Je bent 60% van je tijd online bezig om in een normale game te komen. Zit je er eindelijk in, dan moet je maar hopen dat je er niet zomaar uitgegooit wordt. Wat een onlogisch online systeem.. Waar de makers van MotoGP in 3 maanden de game Live play enabled hebben gemaakt én zelfs de standaard zetten (nu nog) wat betreft integratie van het lobbysteem, online play en scoreboards doet Sega GT online aan als iets wat in 4 weken in elkaar gezet lijkt. Er zijn zoveel betere spellen, hebben de developers oogkleppen op gehad ofzo de afgelopen 2 jaar Neemt niet weg dat het spel voor de lage prijs ok is. De singleplayer is wat uitgebreid, er zijn nieuwe auto's en tracks en het racen zelf is natuurlijk niet slechter geworden. En als je eenmaal in een leuke lobby zit, is het online racen ook goed te pruimen!
Dat dat echt zwaar slecht is van Sega. Het live systeem is echt heel erg buggy. Niet kunnen joinen als een race in progress is? Dat kon in de MotoGP online demo al! Bij Midtown Madness 3 kun je zelfs nog de race in, als je een lobby joined van een race die al aan de gang is. Sega GT online = frustraties all over.
Waarom spelen jullie dat spel nog eigenlijk als jullie het niets vinden? Ik ben blij dat ik het niet heb gekocht als ik dit zo allemaal lees. Ik wacht op Toca Driver 2 Live
ja klopt.. k heb um nu een paar dagen... maar tis egt te vaag allemaal.. net zoals een save-game... kan jemaar 1 focking save-game maken!? ik snap der egt helemaal geen tering van...
Niet echt popi spelletje geloof ik want niemand in mijn lijstje speelt deze online. Ben zoooo blij dat ik 'm niet heb gekocht Ik wacht nogmaals op DTM Race Driver 2 met volledige Live ondersteuning
Nou als ik heel eerlijk ben vind ik PGR2 gewoon slecht qua snelheidsgevoel en tractiegevoel. Daardoor vind ik het niet zo'n goed racespel ondanks de mooie graphics en goede netwerkopties. Sega GTO stelt online weer zwaar teleur en grafisch ook maar de gameplay en sound vind ik een stuk leuker. Kortom wat mij betreft is er nog steeds geen goed autoracespel zoals moto gp wel een goed racespel was onder de motoren. DTM2 schijnt wel 60 FPS met motion blur te hebben dus hopelijk weet dat spel wel de snelheid over te brengen.
Geen tractiegevoel in PGR2? Whoa ! Als SegaGT online iets niet heeft- en PGR2 wél- dan is het tractiegevoel. Bij SegaGT heb ik constant het gevoel over de baan te zweven. Je auto manouvreert alsof er een pin achter onder de auto is gemonteerd, waarop de auto draait. Echt bagger slecht. Bij PGR2 zijn alle krachten (of iig veel meer) die op een auto worden uitgeoefend meegenomen in het physics systeem. Je hebt daadwerkelijk het gevoel dat je auto grip heeft, en als je die kwijtraakt dat je hem weer terug kunt vinden door op het juiste moment weer gas te geven. Verder merk je dat er gewichtsverplaatsing optreed (weight shifting & momentum), is de tractie met het wegdek fenomenaal dankzij de geimplementeerde surface friction, reageert je auto uiterste realistisch op hobbels, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar PGR2 excelleert in al deze complexe handling physics, lijken ze in Sega GT wel compleet afwezig. Hehe, maar over MotoGP(2) blijf ik het met je eens
Hmm dat ben ik niet met je eens, ik vind juist het wagengevoel bij sega gt (online) subliem! Ik heb daar echt totaal niets op aan te merken.
Even een serieuze vraag: Heb je weleens auto gereden 'in het echie'? (dit bedoel ik niet lullig) Ik kan niet snappen -en dat is niet persoonlijk op jouw gericht- dat mensen het physicsmodel van Sega GT (online) zoveel beter vinden dan dat van PGR2. In mijn ogen lijkt het bijna zo dat er in Sega GT amper een physics model aanwezig is. Als je controle over de auto begint te verliezen, draait hij gewoon weg naar links of rechts, wordt bijna stuurloos, maar je hebt nooit het gevoel dat je de controle op een realistische manier terug kan vinden. Als je over een heuvel rijd en snel op je rem gaat, remt je auto net als normaal af. In PGR2 voel je echt dat het gewicht van de auto meespeelt. Heerlijk gewoon! Heb je weleens PGR2 gespeeld? Natuurlijk is de trekkracht van de auto's wat versterkt (niet realistisch) en zijn er wat kleine consessies gedaan om de speelbaarheid te vergroten. Maar in mijn ogen is er geen ander racespel dat 'reallife' racen zo realistisch benadert. Je kunt als een gek slippen en sliden. Jep, dat kan. Maar dat hoeft absoluut niet. Dat gegeven maakt PGR2 voor velen arcade, maar de physics zijn supersim. No offense, leuke discussie zelfs
Ik moet toegeven dat ik nooit een echte auto gereden heb, ik ben wel 19, maar heb geen rijbewijs. Dus ik kan idd niet effectief concluderen dat het realistisch is, maar ik vind het wel realistisch aanvoelen en erg leuk racen. Bijzonder leuk zelfs, want het houd me spelende, wat bij veel race games niet al te lang lukt. Verder vind ik bijvoorbeeld F355 challenge, colin mc rae rally(de serie) en tokyo highway challenge bijzonder leuke racegames.