dat ze dit naar Xbox brengen i zeker wel mooi maar jammer genoeg heb ik ze allemaal nog op mijn Sega en daar speel ik de spellen wel op Ecco is ook een leuk game maar je moet er van houden Super thunder blade is ook een aanrader teminsten die heb ik zelf grijs gespeelt net als alle andere games trouwens
Nee, geen (serieuze) grafische update. Als je RPG spellen leuk vindt dan zou ik Phantasy Star 4 proberen, deel 1, 2 en 3 zijn minder leuk en erg moeilijk (vooral deel 1&2). Toch zou ik eerst Shining Force proberen (eerst 1 dam 2), dat vind ik zelf sterkere RPGs. Ook shining in the darkness is best de moeite al kun je tegen een moeilijke game. Adventure games die ook echt de moeite waard zijn: Story of Thor, Golden Axe Warrior, Fatal labyrinth, maar ook gain ground is best de moeite waard. Verder zou ik zeggen: Robotnik's mean bean machine, Shinobi 3, Comix Zone, Bonanza Bros en Vectorman 1&2. Games die volgens mij het minst de moeite waard zijn: E-Swat, Alex Kidd, Thunderblade en Alien Storm.
Bedankt voor de info. Zo'n oude RPG lijkt me best een keer leuk, dus zal binnenkort zeker dan Shining Force proberen. Ben juist wel blij dat ze niets aan de graphics hebben gedaan. Ik wil ze juist helemaal origineel spelen, dat heeft toch wel zijn charme.
In de intro zie ik wel een leuk spel, een zonnetje (denk ik) met uitschuifbare armen. Welk spel is dat? Vroeger had ik een Shinobi spel, Revenge of Shinobi. Die was echt meesterlijk. Maar dat is volgens mij Shinobi 2, en die staat er helaas niet op.
wat zijn dan de racespelletjes in deze box of zitten die er neit in? Ik ben niet zo bekent met de mega drive maar lijkt me wel grappig.
Ik heb deze game gisteren gekocht. 40 games voor 40 EUR is natuurlijk niets . Ruim speelplezier. Ik vind het vet dat Ristar ertussen staat. Die heb ik vroeger namelijk grijs gespeeld .
Ristar heb ik net gespeeld. Dat vind ik best een moeilijk spel. Een wereld bestaat uit 2 velden en een baasgevecht. De eerste 2 werelden heb ik gehaald, maar bij de derde (een lavaveld) ging ik al snel Game Over. Het is wel lekker dat je kan saven wanneer je wilt, spaart een hoop frustratie uit. Net even alle art doorgenomen. Op de art van Sonic 3D Flickies Island stond Sonic 3D Blast. Is dat hetzelfde spel? Ik dacht dat 3D Blast een Saturn spel was. En soms vergeet je wel eens wat titels die je vroeger wel hebt gespeeld. Door de art herkende ik Decap Attack, een titel die wel erg ver in mijn geheugen was weggestopt. Maar wel leuk om die nog een keer te spelen. Met de achievements hebben ze het goed gedaan met het spel. Zo ga je alle spellen even proberen. En door het even te proberen kan je toch de achievement binnenhalen. Gelukkig hebben ze er niet voor gekozen dat je een spel moet uitspelen voor een achievement, want op die manier blijf ik op 0 GS staan. En ik vind het toch wel aardig om een paar achievements binnen te halen. Want veel spellen worden toch wel pittig na 20 tot 30 minuten. Ik heb toch wel het idee dat je vroeger over meer skills moest beschikken om een spel uit te spelen dan nu.
Heh, de games van vroeger waren veel minder gestreamlined. Daar kon je tenminste nog game over gaan in het eerste level. Mooie collectie, ik zie veel spellen er tussen zitten die ik ook heb gespeeld. Ook al laat ik nostalgie liever voor wat het is, lijkt het me toch wel vet om deze ook eens te halen. Wat dat betreft zijn de meeste collecties pure cash-ins, maar deze collectie heeft veel moois te bieden.
iMark, het verschil in namen heeft te maken met het regioverschil. Alle titels op deze collectie zijn de Noord Amerikaanse versies, alleen de titel op het hoofdmenu is gewijzigd in de Eruopese titel.
Okay, dat wist ik niet. Btw nog een titel ontdekt die ik vroeger gespeeld heb, Alien Storm. Dat is echt een ontzettend goed spel, ik vind het wel van hetzelfde niveau als Streets of Rage. Golden Axe vind ik wat minder. Ik ging net bij missie 7 Game Over bij Alien Storm. Hoeveel missies heeft dat spel? Zit net even je post te lezen op de vorige pagina. Grappig dat jij dan weer Alien Storm bij de games zet die het minst de moeite waard zijn.
Smaken verschillen, maar door de beugel genomen worden spellen als Streets of Rage en Golden Axe veel meer gewaardeerd. Bij Golden Axe is overigens qua gameplay deel 3 echt het sterkste.
Ik heb alleen Golden Axe 1 tot dusver gespeeld, deel 2 en 3 moet ik nog proberen. Met Streets of Rage en Alien Storm heb ik meer controle bij het ontwijken van de vijand. Bij Golden Axe word ik meer geraakt dan me lief is. Als je op zo'n beest zit, ben je er in een mum van tijd afgebeukt. Mijn skills zijn hier natuurlijk debet aan, maar met de eerder genoemde titels vind ik het makkelijker om de klappen van de vijand te ontwijken. Maar goed, de meeste titels zijn wel tof als je ze probeert. Toen ik Bonanza Bros opstartte dacht ik ook "dit is niks" maar dat is ook best een geinig spel. En zo ga ik alle titels even proberen, en proberen de achievements te halen. Ecco startte ik alleen maar op om even de achievement te unlocken. Dat spel heb ik al redelijk gespeeld toen die voor Xbox Live Arcade uitkwam. Wat een frustrerend, moeilijk spel vind ik dat. Je moet op je leven letten, je zuurstof. De gameplay is lastig, en alle vijanden respawnen de hele tijd.
Bonanza is vooral heel gaaf met twee spelers, erg tof in co-op. Ecco was destijds wel erg gaaf, maar het is ook wel een beetje gedateerd. Moeilijk is het zeker... Ik vind het alleen jammer dat dit de megadrive versie is ipv de betere mega CD versie.