Net eens even op mijn gemakje alle filmpjes van Sega rally zitten te bekijken, en je kan nu toch wel zeggen zonder hem gespeeld te hebben dat ze aardig trouw aan het orgineel zijn gebleven. De flitsende fototoestellen en opvliegende vogels zie je weer in alle pracht voorbijkomen. Ook de nu al legendarische helikopter maakt weer zijn opwachting bij de start.
Als je ziet hoe de auto's (die er echt fantastisch uitzien) de bochten doorglijden dan is dit Sega rally 1, maar dan in de ultieme vorm gewoon. Kan je nagaan dat je in 1995 dit voor het eerst in de arcadehal zag, en je helemaal over je toeren was van zoveel moois. Op zo'n moment zou je wensen dat je steenrijk was, om gewoon zo'n arcadekast in je bezit te hebben en dan lekker de hele dag racen zonder dat je er munten in moet gooien. Nu kan ik gewoon over drie maanden naar de winkel lopen en daar een Sega rally game kopen. Ik krijg nu al hartkloppingen als ik er aan denk.
Er zijn maar weinig spellen die ik gespeeld heb waar je zoveel plezier aan kon beleven als aan Sega rally, iets wat de mannen van Sega verdomd goed weten klaar te spelen. Neem nou Dirt en Forza, bijde uitstekende games, ik ben ze ook met veel plezier aan het spelen, maar zou je een emotie-meter aan mij hangen (als dat al bestaat) tijdens het spelen van Forza of Dirt dan zou die maar matig uitslaan.
Ik weet nu al dat als je diezelfde meter tijdens Sega rally om zou doen hij direct in het rood zo slaan, damn wat vind ik dit spel er fantastisch uitzien.....
Laatst bewerkt: 24 jul 2007