1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sega spellen maar naar 1 console ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door marco27, 7 sep 2002.

1. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL etc. etc.

Uhuh, Beach Spikers is zwaar gehyped en DOAX is dat daarentegen helemaal niet... ;)

2. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat mij maar om 1 ding! En dat is Vitua Fighter 4 op xbox. Als dat bereikt is, mag Sega doen wat hij wil.... Oh, ik wil VF4. :eek:

3. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    Wat MS gewoon moet doen is Sega opkopen en dan zitten ze gebakken.

dag concurrentie

4. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo is vele jaren de grote concurrent van Sega geweest, lijkt me behoorlijk beroert als medewerker van Sega als je daarvoor voortaan alles moet gaan maken.

Sony heeft uiteindelijk Sega de markt uit gedrukt. Sony is de reden dat Sega, Sega niet meer is. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat daar nu al vergeven hebben en grootse vriendjes worden.

Microsoft is nieuw op de markt, heeft de krachtigste console en bakken met geld waarmee ze Sony en Nintendo gaan pesten. Volgens mij is dat voor de mensen van Sega toch de meest verleidelijke optie.

Als dit inderdaad het geval is, gaat dit een schokgolf door de Japanse gaming scene veroorzaken. Daar is een redelijke aversie tegen xbox maar veel liefde voor Sega, ben benieuwd wat er zou gebeuren.

5. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Ok dit mag raar klinken... Maar ZOVEEL ontzag is er niet voor Sega in Japan... Sonic ala, maar de meeste Sega games zijn neit echt populair. In feite heb ik nog nooit vanuit Japan gehoord dat er een Sega game ontiegelijk goed verkocht. (Ala SSBM, FF-series, etc.)
    Vergeet niet dat Sega eigenlijk staat voor SErvice GAmes en door daar gestationeerde Amerikaanse soldaten is opgericht... ;) Al heeft da tmisschien iets minder invloed dan ik heir doe vermoeden. Maar Sega als kenmerkende factor in de Japanse industrie is toch een klien beetje overdreven.

{Edit: Ah eindelijk schoot er 1 te binnen Virtua Fighter 4. :) Maar zelfs dat was van korte duur.}

Laatst bewerkt: 9 sep 2002
  6. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Sonic en Virtua Fighter, maar bijvoorbeeld ook Phantasy Star Online en Shenmue. Belangrijker echter is denk ik ook een groot aantal titels dat alleen voor de locale markt daar wordt gemaakt.

Sega heeft met zijn verschillende consoles altijd mee kunnen doen in de console wars en zal bij velen toch hun nummer 1 zijn.

7. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
    IK hoop dat Sega naar de Xbox toe komt hij maakt wel goede games

8. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    "quote.::: Ok dit mag raar klinken... Maar ZOVEEL ontzag is er niet voor Sega in Japan... Sonic ala, maar de meeste Sega games zijn neit echt populair. In feite heb ik nog nooit vanuit Japan gehoord dat er een Sega game ontiegelijk goed verkocht. (Ala SSBM, FF-series, etc.)
    Vergeet niet dat Sega eigenlijk staat voor SErvice GAmes en door daar gestationeerde Amerikaanse soldaten is opgericht... Al heeft da tmisschien iets minder invloed dan ik heir doe vermoeden. Maar Sega als kenmerkende factor in de Japanse industrie is toch een klien beetje overdreven.

{Edit: Ah eindelijk schoot er 1 te binnen Virtua Fighter 4. Maar zelfs dat was van korte duur.}"
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Vf series, de grootste fighting franshise in japan
    PSO, eerste geslaagde online console game in japan
    Sakura Taisen, zeer populaire dating rpg
    Sonic, need i say more
    enz, enz

ik denk dat sega wel degelijk heel belangerijk is in Japan!

En dan was er nog een post over rare en sega even belangerijk

Sega is velen, velen, velen malen meer belangerijk als heel dat gaare kut Rare
    Sega is een grootmacht in de videogames industrie, ik weet niet of je het weet, maar ze zijn waarschijnijk de grootste 3rd party.

Rare daarintegen is een aardige ( ja aardige kijk maar naar de GC support, starfox adv, what een joke!) 2nd party.

9. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Wel mee eens zo ong. Maar wat is er mis met Starfox Adv.?:eek:

10. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het wel met ign eens, tenminste ik vat het als volgt op:
    dat er 3 consoles zijn is alleen maar goed voor ons gamers, hoe meer concurrentie hoe inventiever en innovatiever gameontwikkelaars moeten zijn. als de voortekenen niet bedriegen echter is microsoft bezig alle ontwikkelaars op te kopen of xboxonly te maken: zie de rare en sega geruchten. ik kan me voorstellen dat jullie daar erg opgewonden over zijn maar op de lange termijn is het niet goed.

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nintendo en Sony zijn ook druk bezig om games exclusief voor hun console te behouden, kijk naar gta en Re.
    Dit gevecht hoort iedereen aan te sporen om juist met iets unieks te komen, en niet met gepoorte en uitgemolken games.
    Zorg dat je iets bijzonders hebt dan volgt het publiek.

12. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    DAMN!! dat is precies hoe ik er over denk! :D
    Ik vond het al naar genoeg dat Sega spellen ging maken voor de PS2 (want zoals ji zei..heeft Sony Sega uit de consolerace uitgeknikkert)
    en dan lijkt het me helemaal naar als ze dan naar Sony gaan..
    Ik denk ook eerder Xbox...aangezien de meeste Sega games voor de Xbox in de rij staan.. iemand postte dat Sonic exclusief voor de cube wordt ontwikkelt..wist ik nie..ik heb zelfs ergens gelezen dat Sonic 3 ook gewoon op de Xbox kwam ???

btw.. it better be teh Xbox..want dat is toch een van mn hoofdredenen dat ik de box gekocht heb...SEGA Games (yesh..ik ben een ongeloofelijke Sega fan boy..al sinds 1988.. )

13. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    It's all about the money...

Sega gaat vast naar Microsoft want... It's all about the money.

:D

14. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Vraag me af waar iedereen dat vandaan heeft... PS2 heeft altijd al op de meeste Sega titels mogen rekenen na de all-software stap met daarna xbx en daarna gc. Halverwege dit jaar wisselden xbx en gc van plek al is het verschil nu 1 game op het jaar oid.
    Misschien dat Xbox-spelers meer zitten te wachten op Sega games dat kan natuurlijk ook... :) Maar de meeste titels krijgen ze niet van Sega. Logisch eigenlijk, PS2 is een veel groter platform en inkomsten, wat me bij Liquid's post brengt. Da's dus PS2... Xbx is alleen te doen voor Sega als MS constant geld bijlegd en gezien de verkopen en productiestaking van JSRF denk ik niet dat Sega zo happig is om het voor minder te doen.

15. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    holy crap!! je hebt gelijk!! :D :D :D
    ik weet al hoe dat komt, dat ik dacht dat het er meer waren op de box...omdat daar de meeste games op komen die ik leuk vind :D
    ik ben ff gaan zoeken...zodat we alle titels ff op een rijtje kunnen zetten.. :D

Playstation 2

Aero Dancing 4
    Culdcept Second
    Ferrari F355 Challenge
    Gungrave
    Hundred Swords
    NBA 2K2
    NBA 2K3
    NCAA College Basketball 2K3
    NCAA College Football 2K3
    NFL 2K2
    NFL 2K3
    NHL 2K3
    Rez
    Sakura Taisen 5
    Sakura Taisen ~Atsuki Chishio Ni~
    Sega Bass Fishing Duel
    Sega Soccer Slam
    Sega Sports Tennis
    Shin Roommania
    Shinobi
    Skies of Arcadia
    Space Channel 5, Part 2
    Virtua Cop Rebirth
    Virtua Fighter 4
    World Series Baseball 2K3

totaal: 25

GameCube

Beach Spikers
    Derby Owners Club
    Home Run King
    NBA 2K2
    NBA 2K3
    NFL 2K3
    NHL 2K3
    Phantasy Star Online Episode 1 & 2
    Sega Soccer Slam
    Skies of Arcadia
    Sonic Adventure 2: Battle
    Sonic Mega Collection
    Super Monkey Ball
    Super Monkey Ball 2
    Virtua Fighter Quest
    Virtua Striker 2002

totaal : 20

Xbox

Crazy Taxi 3: High Roller
    GUNVALKYRIE
    House of the Dead 3
    Jet Set Radio Future
    NBA 2K2
    NBA 2K3
    NFL 2K2
    NFL 2K3
    NHL 2K3
    OutRun 2
    Panzer Dragoon Orta
    Phantasy Star Online Xbox
    Sega GT 2002
    Sega Soccer Slam
    ToeJam & Earl III: All Funked Up
    World Series Baseball

totaal: 19

uhm..het valt me op dat Virtua Fighter 4.1 d'r bij de X-box nie tussen staat :confused:
    hij mot wel komen hoor!! 8)

16. xstatic

xstatic XBox 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, wat zou ik doen als ik Sega was?

Ontwikkkelen voor Microsoft?
    - Een mega berg geld vangen voor de 'fusie'.
    - Minder geld vangen voor game-verkoop (lagere installbase)
    - Een hoop geld op korte termijn.

of

Ontwikkelen voor Sony?
    - Mindere berg geld voor de 'fusie'.
    - Meer geld vangen voor game-verkoop (hogere installbase)
    - Een hoop geld op langere termijn.

of

Ontwikkelen voor Nintendo?
    - Neh no way doen ze niet.

Ik hoop zelf natuurlijk dat Sega voor MS gaat maar als ze gaan kiezen vrees ik het ergste, tenzij het ze echt vooral om de kwaliteit van de games gaat natuurlijk, dan ken de rest wel inpakken :) Voor welke console je momenteel de meeste titels hebt liggen lijkt me niet doorslaggevend om alleen daarvoor te gaan ontwikkelen.

Ik snap trouwens niet waarom ze zo nodig voor 1 console willen ontwikkelen, ontwikkelen voor meerdere consoles levert toch meer geld op?!

Nah, koop ze dan maar op MS }:]

Deel Deze Pagina