1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sensatiezucht] tweakers.net zorgt voor discussie m.b.t. Modern Warfare 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sloober, 10 nov 2009.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ging mij meer op die bloedspatten en dat weer nadrukkelijk erin zetten. :) Verder zie je aan het hele artikel dat die onwetendheid ervan afdruipt en ze eigenlijk helemaal niks weten van het spel en meegaan met de massa. Ze noemen GameMania, GameMedia en ze zeggen dat het vorige deel uit 2004 komt.

2. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk dat er wel opgepast moet worden naarmate de graphics van spellen realistischer worden. In God of War 3 bijv trekt kratos de kop van zn tegenstander af. Dat ziet er zo realistisch uit en daar moet ik toegeven dat het mij even een schokkend moment gaf. Maar meer ook niet, het was even schrikken, maar daarna ben je eraan gewend. Ik snap wel dat dit soort scenes als zeer schokkend kunnen worden ervaren voor kinderen onder de 12 bijv.
    Een tweede punt is ook hoe ze scene is gefilmd. Dat kan ook een scene schokkender maken.
    Maarja als we foto realistische graphics krijgen dan kan ik wel geschokt raken als iemand onthoofd wordt met een mes en wanneer dit ook op een realistische manier gefilmd word

3. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    toen ik missie 3 had gespeeld kon ik me bij enige commotie wel wat voorstellen. het ziet er heel realistisch uit
    ik heb vrijwel geen enkele burger neergeschoten. die rus Viktor ging op een gegeven moment op een balkon staan en knalde alles dood wat bewoog...
    toch gaf het een waarde aan het spel en zou het belachelijk zijn het spel te verbannen.. imo

4. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het hele probleem met die scene en tweakers niet in. Tweakers geeft gewoon game nieuws aan. Natuurlijk wil je meer hits... Maar dat willen ze bij ieder nieuw item dat ze plaatsen ; Waarom zou je ze dan überhaupt plaatsen? Waarom post je hier? Bijna hetzelfde verhaal naar mijn mening.

Die scene ansich vind ik persoonlijk heel erg mee vallen. Ja het is erg realistisch gedaan... Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wat ik dan wel weer heel triest vind van vele media -maar dat is dan ook enigszins onbenul- is dat ze groot verkondigen dat je bij de terrorist hoort. Dat is in zekere zin ook wel zo maar je bent under-cover... En dat maakt het toch net een beetje anders. Wat dit betreft heeft IW zich mooi ingedekt ; Je hebt immers de keuze om niet te schieten bijv. -Ik heb er zoveel mogelijk neer gemaaid maar dat even terzijde }:]

Maar geeft dit nu mij de drang om dit in het echt te doen? Nee. Wellicht ook door het feit dat ik geen eens zou weten waar een machine geweer vandaan te halen maar goed ;) :p

Als ze MW2 nu daadwerkelijk wouden gaan verbieden... Wees dan consequent en verbied dan alles qua geweld. Hell... In sesamstraat zag ik ernie ooit bert een klap verkopen. Verbieden die handel! :emo:

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iemand op TV zei het laatst goed. Games zijn de nieuwste en snelst groeiende media en daarom is er alle aandacht op. Eerst had je muziek wat slechte invloed had toen kwamen er films die met CGI en daardoor realistischer uitzagen en toen kwamen de realistisch uitziende games. Het is even afwachten welke media het van de games gaat overnemen. :)

Kan het zo btw niet bedenken. ;)

6. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Virtual Reality? Alhoewel dat dan ook weer onder games kan vallen natuurlijk. Hokjes allemaal... :emo:

7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, dat beweer ik ook niet ;)
    Ben alleen benieuwd wat de achterliggende gedachte van IW is door je zoiets van dichtbij mee te laten maken. Als het betrokkenheid in het spel is, dan is het ze bij mij goed gelukt.
    Ik ben van mening dat ik zelf fictie en realiteit voor 100% kan scheiden, maar toch was er iets moreels dat mij ervan weerhield om de trekker over te halen. En dat fascineerde mij juist. Ben gewoon benieuwd hoe jullie daarmee omgaan :).
    Nogmaals, ik acht niemand hier in staat die in-game wel heeft geschoten ieder moment een wapen pakt en naar de dichstbijzijnde school gaat...

8. Royalnoobie

Royalnoobie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is het wat die Joost Schellevis zegt totale onzin.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Bedoelen ze nou met die hele hype het 3e level? Zoja, wat een dramatische zeikers zeg. Level viel best mee, je knalt wat onschuldige mensen neer en dat is. Het is een game en als het zogenaamd erg is voor de jeugd of andere henkies die er door worden beïnvloed dan hebben hun pech. Moeten we alles maar gaan verbieden voor alle mensen omdat er idioten tussen zitten die het verschil tussen een game/film en het echt leven niet kunnen zien, lekker dan. In bijna elke game kan je onschuldige mensen vermoorden, wat een gezeik weer.

10. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    ja het is een hoop dom gezeik allemaal... ik vond die vliegveld scene eigenlijk ook helemaal niet boeiend... Het probleem is dat sommige media niet begrijpen dat een shooter of Call of Duty nou eenmaal altijd "gewelddadig" zal moeten zijn. De realiteit in echte oorlogen en vuurgevechten is namelijk niet anders. Het "moeilijke" eraan is hoe je ermee om gaat, er zijn miljoenen mensen op deze wereld die games zoals deze spelen. en hoe vaak per jaar gaat het mis? Als ik nu 100 keer zou zeggen zou ik wel enigszins aan de hoge kant zitten maar dan nog is dat ontzettend weinig als je procentueel zou kijken.... het is dus echt zo dat die 0,01% of iets dergelijks het dan zou verzieken voor iedereen. En je kan me overigens niet vertellen dat een persoon die door een game doorslaat niet door iets anders zoals een film door zou slaan..Wat een onzin zeg.

(Ik heb overigens al mijn kogels er doorheen gejaagd in No Russian :p weet je waarom? omdat het kan :p)

11. Ninja_in_Pyjama

Ninja_in_Pyjama Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die vliegtuigscene echt wel vet, zat eerst ook te kijken van wow leip, daarna zelf mijn magazijntjes ook maar leeggeknald, elke imbeciel die weet toch dat tie dit in het echt niet kan doen? :confused:

12. Xboxgamernr1

Xboxgamernr1 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik was inderdaad ook totaal niet geshockeerd door deze missie. Big deal, als je een gezond verstand hebt weet je toch wel dat je dit niet moet doen.
    Mocht je dat niet hebben, dan zul je sowieso later wel iets geks gedaan hebben, daar helpt een game niet aan mee hoor.
    Verder vond ik het wel een vette missie hoor, einde ook heel vet gedaan! Totaal onverwachte wending.

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Serieus? Ik heb echt iedereen neergemaaid die ik zag. Waarom? Omdat dit niet serieus te nemen valt. Ten eerste is het scenario behoorlijk overdreven. (Meestal blazen ze of zo'n gebouw op of gijzelen mensen, ze knallen niet iedereen neer die er rondloopt....in het echt) En ten tweede...het is een videogame, pure fictie, zoiets neem ik echt nooit serieus.

Hypocriet als de pest vind ik dit gezeur ook en ik kan mij er behoorlijk aan ergeren. In GTA IV heb je de mogelijkheid om iedereen neer te knallen die je maar wil, of keihard met je voertuig scheppen. Hier....HOEF je niet eens persé te schieten,maar het kan wel. Dus nogmaals....idioot overdreven gedoe en hypocriet als maar kan.

Ik kan zoveel andere voorbeelden op noemen....en kijk dan naar films, films als SAW kunnen dan wel? Ik heb echt een hekel
    aan hypocriet gedoe, de media...ach.dat verbaasd me al niks , dat zijn stakkers van hier tot gunder. Maar nu ook gamers? Ik dacht wel dat die het allemaal niet zo serieus zouden nemen.

Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  14. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Are you kidding?
    Wat maakt het uit of je terroristen neer knalt of burgers, it's just a game.
    Je koopt het spel toch om mensen neer te schieten?

Bij een spel als GTA schiet je bijna constant burgers dood.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb ze gewoon neergeschoten. Je doet de hele tijd hetzelfde in de game maar toevallig hebben deze geen wapens ;). Ik moet wel bekennen dat er een klein glimlachje verscheen bij dat level. :+

16. Xboxgamernr1

Xboxgamernr1 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Best wel schandalig, maar so true :cool:

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Nog leuker was geweest als ze gewoon Papparazzi's en mensen van Foxnews hadden neergezet in dat level...ooooh dan was ik echt nog losser gegaan, nou ja...niet dat dat echt mogelijk is maar toch ;)

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Tweakers.net is niet voor niks de Nederlands grootste verzamelplaats voor nerds...

19. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Juist...

Ik vind dat het gewoon moet kunnen ; zoals iemand een paar pagina's gelden al zei: er wordt gewoon afgegeven op games omdat ze de nieuwe media zijn. Later krijgen ze (hopelijk) het volwassen imago dat ze verdienen.

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik hoop het ook. Dan kan ik tenminste normaal vertellen dat ik van gamen houd zonder dat men me raar aankijkt of denigrerend doet.

Deel Deze Pagina