Service Pack 2 Probleem.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dDirk, 21 sep 2004.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik ga niet naar de winkel, ik krijg hem van de winkel :D
    bij mijn nieuwe pc :D

en ik kan sp2 niet eens downen, mijn partities zijn kut ingedeeld dus ik heb nog maar 500 mb op mijn windows (= C) schijf
    wie partioneert dan ook maar 4 gig en gooit daar windows op?
    echt kneuzen daar bij acsis

Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  2. FabianNL

FabianNL Guest

format c: en format d: doet wonderen :D
    kan je zelf lekker gaan indelen hoe je wilt, is wel altijd zo handig

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    idd, hoop dat je die schijf niet voor swap memory gebruikt, dan wordt ie dus hoe langer hoe langzamer. kheb zelf 10 gb uitgetrokken voor windows, vink nog iets te weinig...

4. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jah dat heb ik ook...

Maar weet iemand hoe ik dat rooie icontje dat shild achtig dingetje weg kan halen...
    Dat is Windows Firewall maar die heb ik wel uistaan maar welelke keer als ik hem aan doe komt er te staan dat m'n computer nbu niet beveiligd is offzo....

Ik heb Norton Firewall ook...
    Darom wil ik dat ding weg...

5. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn thrustmaster dual power (usb) controllert doet het ineens niet meer na het installeren van service pack 2, en uninstallen helpt geen zier! Heeft iemand een tip hoe of wat ik kan doen om dit te verhelpen???

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dubbel klik op dat icoontje, dan krijg je menu. Dan klik op je Firewall en dan vink je CONTROLEER ZELF aan. Dan verdwijnt het uit je taakbalk!

7. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook sp2 problemen.

nadat ik sp2 had gedownload via windows update, en vervolgens had geinstalleerd,moest ik de pc opnieuw opstarten.
    Tijdens het opstarten blijft de pc hangen bij het windows laadscherm(dat windows logo met dat balkje)
    Heb zelfs 45 minuten gewacht omdat ik dacht dat het wel ff kan duren voor alle veranderingen die moesten worden gemaakt.
    Ik weet dat 45 minuten wel erg lang is, maar ik wou de pc ook niet te vroeg resetten.

Dus toen de pc toch maar gereset, en kwam daarna automatisch bij het keuze scherm voor opstarten.
    Ik heb toen geprobeerd de pc op te starten in veilige mode,maar daar overkwam me precies hetzelfde....de pc bleef wer hangen.
    Ook de laatst correcte configuratie werkte niet :mad:

Ik was dus genoodzaakt windows xp te overschrijven met een nieuwe(dus niet formatteren).
    Nadat ik dat had gedaan starte windows wel op ,maar met allerlei mankementen.
    Internet sites werden niet meer goed weergegeven, Windows laade telkens de verkeerde resolutie, en nog wat meer iritante dingen :{

DUS kon ik de pc alsnog opnieuw formatteren(had geluk dat ik wel backups kon maken in de brakke overschreven versie.

Na het formatteren heb ik nog geprobeerd sp2 op de net verse installatie te zetten.....met hetzelfde resultaat :'-( :mad:

DUS nogmaals formatteren :mad: :mad: :mad:

De windows xp versie die ik heb is LEGAAL..en mn pc is nog maar 6 maanden oud.

Heb daarna nog telefoonisch contact gehad met Microsoft Nederland
    en die lui konden me ook niets nieuwe vertellen wat ik al wist.

Het enige wat ze me konden adviseren is :
    1e: anti virus uitzetten voor installatie......Ik had antivirus nog niet geinstalleerd toen ik sp2 op de nieuwe installatie probeerde te zetten(Ik had sp2 op cd gezet en internet connectie uit mn pc getrokken dus geen kans op virussen)
    2e: Nieuwste drivers installeren voor de grafische kaart........Had ik wel geinstalleerd op de nieuwe verse installatie(dit ook vanaf een backup cd geinstalleerd)

Heb dus werkelijk alles geprobeerd, en draai nu nogsteeds op sp1.
    Ik heb na deze ervaaring even helemaal geen belang meer bij een nieuwe poging.

Misschien dat iemand van jullie nog een oplossing weten??/ dan hoor ik het graag _O_ ;)

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    geen sp2 installeren, je pc deed het goed zonder de update, dus wrom problemen krijgen als die update niet eens nodig is...

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb hem daarnet ook geïnstalleerd en als ik nu de rechtermuiknop gebruik om bijv. een bestand van naam te veranderen. Loopt "IE" vast. Super erritant !.
    Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

mvg. bl0kkie

10. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je weten of je hem op je pc hebt?
    Volgens mij had mn pa hem al gedownload.

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ehm, lijkt me heel logisch... Alle gaten dichten om je PC veiliger te maken?!

Ik heb hem ook geinstalleerd en vervolgens al die MS firewall troep weer uitgezet. Ik gebruik namelijk een firewall van Sygate die me prima bevalt, en die had ik al helemaal geconfigureerd. Alles werkt prima en de pop-up blocker in Internet Explorer bevalt me wel.

Er is een lijst met programma's die problemen geven met SP2. Kijk daar eens naar, en haal waar mogelijk eerst de updates op. Zorg ook dat je zoveel mogelijk WHQL certified drivers installeert in plaats van de allernieuwste betaversies.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559

Deze Computer --> Systeem Informatie Weergeven

13. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    danku_O_
    had m niet ben nu aan het instaleren

Laatst bewerkt: 24 sep 2004
  14. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe kan ik hem eigenlijk weer verwijderen?

15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm net ook SP2 geinstalleerd maar 2 dingen;
    1. Hoe kan ik mijn msn bij het opstarten weer automatisch laten inloggen, heel irritant dat ik dat nu de hele tijd zelf moet doen.
    2. Hoe krijg ik de windows beveiligings meldingen weg. Die fw heb ik namelijk uitgezet, maar nu krijg ik iedere keer een melding dat me PC niet voldoende is beveiligt.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inloggen als andere gebruiker, jou naam aanklikken..wachtwoord invoeren en dan MELD AUTOMATISCH AAN aanvinken.

/edit: sorry dat werkt inderdaad niet, dacht dat het wel zou werken :eek:
    Dat is inderdaad wel vreemd dat ie dat niet doet!

Laatst bewerkt: 26 sep 2004
  17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    1) Open msn, opties, voorkeuren, msn aanmelden bij opstarten windows aanvinken
    2) Ga naar je beveiligingscentrum (configuratie), schakel de MS firewall uit, selecteer bij firewall aanbevelingen en vink het hokje "Ik gebruik een fw die ik zelf controleer" aan.

Dacht dat dit het wel was :).

18. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand nou hoe ik het moet verwijderen want ik vind het zwaar irritant ding....

19. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ga naar programmatoegang en instellingen, programma's wijzigen of verwijderen, verwijder service pack 2...

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    1) Staat er niet bij. :) Bij mij staat alleen: Msn uitvoeren bij opstarten, en die staat altijd aangevinkt.
    2) Werkt prima, bedankt. :)

Deel Deze Pagina