1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Shenmue 2 vraagjes.......

Discussie in 'Algemeen' gestart door boomer, 12 mrt 2003.

  1. martines

    martines Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Die poppetjes kan je later in het spel verkopen voor geld in de pawnshops. Die poppetjes heb je in feite eigenlijk alleen nodig om geld te krijgen.

    Ik had Shenmue 2 op de DC wel binnen een paar dagen kunnen uitspelen, maar het spel is werkelijk supergroot. Op de DC was hij vier cd's groot!
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2003
  2. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoelang speel jij dan per dag???? Ik ga echt niet hele dagen achter mijn xbox zitten.
     
  3. martines

    martines Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei dat ik het op de DC binnen een paar dagen had uitgespeeld hoor! Maar dat kwam omdat ik toen vakantie had!
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2003
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook een shemue 1 voor de xbox want ik zag toen ik uit school ff de intertoys in ging wel een shimue liggen maar welke het was voor 30 euro trouwens zal morgen wel ff kijken of ik me niet heb vergist weet het haast wel zeker
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2003
  5. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is alleen Shenmue2 voor de Xbox, je krijgt er wel een film dvd van Shenmue1 bij.. Maar nee, niet het spel zelf :)
     
  6. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Nog ff een vraagje :). Ik had net de jackpot gewonnen bij zo'n gokkast, maar ik kan het geld er niet uitpakken alleen, maar door spelen..... Is er geen mogelijkheid dat ik het geld krijg?
     
  7. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Niemand?????
     
  8. Jaxcellent

    Jaxcellent Jyaku

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat het tokens waren, volgens mij kan je ze niet als geld gebruiken.
     
  9. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ok thanks!
     
  10. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    YES! ik ben nu ook WEER in het bezit van Shenmue II
     
  11. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    LOL :). Heb je hem al een keer uitgespeeld?
     
  12. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik had hem ooit op m'n DC
    maar toen ik cd1 had uitgespeeld
    "insert disc2"
    cd2 kapot

    dus ik heb toen niet verder kunnen spelen
     
  13. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Das wel klote dat je dat stuk nu weer overnieuw moet doen dan, maar het is gewoon een kei gaaf spel.
     
  14. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    je krijgt er toch ook die dvd van "Shenmue I: The Movie" bij
    maar die vond ik wat goedkoop in elkaar gezet
    ze hebben gewoon alle cutscenes van deel I aan elkaar geplakt met hier en daar een stukje in-game (waar dat nodig was)

    en wat het spel betreft, het is gewoon een port van DC naar Xbox
    de graphics zijn precies hetzelfde als op de dreamcast

    nou waren de graphics nog niet eens zo slecht op de DC
    ik denk dat ik gewoon ietjes verwend ben wat betreft graphics
    en dat ze daardoor wat tegen vallen

    bovendien kun je de taal niet veranderen
    alles is gewoon in het Engels
    nou vind ik dat nog niet eens zo'n groot probleem
    maar het Japans voegde toch net dat beetje extra aan de game toe

    maar...

    ondanks de goedkope DVD, de graphics en de taal is en blijft het een supergame

    de gameplay is gewoon goed
    en het verhaal is uitstekend in elkaar gezet

    het gaat uiteindelijk toch om de gameplay en het verhaal
    dat de graphics wat tegen vallen maakt me dan niet meer zoveel uit

    en de taal, tja het is jammer dat het niet Japans is
    bij Shenmue II op de Dreamcast kon je tenminste kiezen tussen Japans of Engels gesproken
    dit had ik bij de Xbox versie graag terug gezien, mja... het is niet anders

    kortom: de enige 2 minpuntjes zijn de graphics en de taal
    voor de rest is het echt een topper

    BTW ook al was de DVD goedkoop in elkaar gezet ik vond hem wel de moeite waard om te kijken, als die herrineringen die weer naar boven komen
     
  15. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    De dvd is idd niet fantastisch, maar het is ook een soort extra, dus ik vind dat we daar niet over moeten zeuren. Ze hadden wel kunnen doen dat je de talen kon kiezen, maar ik zou toch voor engels gaan en ja het ziet er niet fantastisch uit, maar het straalt wel superveel sfeer uit. Ik vind het tot nu toe het vetste spel dat ik heb.
     
  16. whizzkid

    whizzkid Kwiebus

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox juist gekocht omdat ik wist dat ShenmueII erop zou uitkomen (en 3 ook als het goed is) Ik heb hem, zodra shenmueII em in de winkel zag liggen, meteen gekocht, ook al heb ik em op de DC... het is gewoon een enorm koel spel. helaas hebben die EIKELS stom gedaan en alleen maar de brakke engelse dub gebruikt, en niet zoals op de DC de japanse met engelse ondertiteling.. De engelse sub zuigt zwaar, ryo is een eikel en lijkt zwaar onbeleefd, terwijl dat in de japanse versie totaal niet zo is..
    Ik heb ook de DC en de Xbox naast mekaar bekeken, shenmue op de XBOX is hogere resolutie, antialiasing, extra shading op de characters (zoals schaduw van gebouwen die over ryo vallen etc) dat had de DC niet..

    verder zijn de objecten niet verbeterd, zou ook te duur zijn denk ik.. wel jammer, ze hadden in mijn mening de NPC's die een beetje meer een rol in het spel speelden iets kunnen verbeteren... de mensen die alleen op straat banjeren konden ze laten voor wat het is, maarja.... het is denk ik gewoon lekker snel een port geweest. meer niet.. helaas.... het blijft een koel spel :)

    Verder liep de DC versie een stuk sneller, de tekst leek er ook vloeiender uit te komen, maar dat ligt gewoon aan de verneukte engelse dub (ik haat de engelse dub, ik wou dat de makers dood gingen!)

    verder is de game snelheid in het algemeen wat hoger op de DC. komt denk ik omdat ik em op 60hz draaide...

    Ik heb shenmue op de Xbox gekocht omdat de verkoop van shenmue2 op de DC tegenvielen en die lui nog maar net om te praten waren om de Xbox versie te maken.. als de verkoopcijfers hier ook voor gaan tegenvallen zou shenmue3 wel eens gecancelled kunnen worden (of misschien de volgende delen, er zouden er origineel 12 of 14 komen geloof ik)

    ik ga em wel nog eens uitspelen, de sfeer in het spel is gewoon enorm goed.
    Vooral als je bij het einde (zo lijkt het) komt, lijkt wel of je gewoon meespeeld in een aktiefilm...

    ronduit geweldig.

    geen enkele game heeft me zo weten te fascineren.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2003
  17. martines

    martines Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool spel, Shenmue 2 was voor mij DE reden voor een xbox, alleen jammer van de Graphics. Die verschillen nauwelijks met de DC versie. Al met al een goed spel. Ik had het spel binnen een paar dagen kunnen uitspelen maar ik heb het dan ook non-stop achter elkaar gedaan. Het spel is werkelijk supergroot. Het is onmogelijk om Shenmue 2 binnen een dag uit te spelen.

    Nou maar hopen dat Shenmue 2 goed verkoopt in europa, want ik wil graag weten wat er in deel 3 gebeurd!
     
  18. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    In engeland staat hij op nummer 1 :D. Als er deel 3 komt, dan hoop ik echt dat hij only xbox wordt en dan met super graph. en ook tijdens het spelen dolby enzo.
     
  19. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook over na te denken om deze game aan te schaffen.
    Wouter er zou toch nog een review komen? Ik hoop iig van wel.
     
  20. martines

    martines Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Op veel sites zeiden ze dat de DC versie de beste was, maar ik vindt de Xbox en DC versie even goed.

    Ik denk dat Shenmue 2 als review op xboxworld tussen de 7 en 9 krijgt...

    Maar je moet wel van dit soort spellen houden. Want je moet bijvoorbeeld naar allerlei gebouwen lopen of rennen, en dan wat gappies in elkaar knokken. Ik hou wel van die shit. De steden zien er ook goed uit!
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2003

Deel Deze Pagina