1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Shenmue III

Discussie in 'Algemeen' gestart door Biscuitje, 19 mei 2004.

1. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    mijn DC versie was gewoon in t engels hoor!

2. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt verschillende versie's. Engels of Japaans gesproken (met engelse ondertiteling)

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Klopt, de game was engels. Maar de spraak was Japans, het was wel Engels ondertiteld.
    Nogmaals, de game is speciaal voor de Xbox versie nagesynchroniseerd.

Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Hij was ietsiepietse scherper op de Xbox vond ik en ook qua kleur vond ik hem beter dan de DC versie. Maar ach, Shenmue draait niet om de technische kwaliteit van de graphics maar draait om de sfeer: en die is beide versies top notch.

5. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    De naam van Sega is veel te groot voor Sammy om uit te maken wat Sega doet.
    Een heel ander voorbeeld is de overgang van KLM naar Air France, KLM doet ook gewoon nog hun ding...

6. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Het is andersom, Sega koopt Sammy op.

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Sorry dat ik mezelf steeds moet verbeteren. Maar jullie brengen me zo aan het twijfelen. Er is géén Engels gesproken versie van Shenmue noch Shenmue 2 voor de Dreamcast. Shenmue 2x is niet in Japan uitgekomen. Alleen voor Europa en Amerika. De game is daarom in het Engels nagesynchroniseerd, speciaal voor de Xbox versie.
    De Engelse stemmen klinken wat houterig, waar de orginele Japanse stemmen veel meer emotie hebben en natuurlijker klinken.
    En wat betreft de graphics. Ze zijn inderdaad iets scherper. Maar er zijn geen enkele wijzigingen aangebracht in de trant van polygonen, lichteffecten, resolutie, of whatsoever.

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Precies,dat zei ik ;)

9. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Voor de Shenmue fans: Bekijk deze post eens in het Dreamcast topic!

10. Kaiti

Kaiti Greek Girl

Leuk Bevonden:
    0
    Prachtige serie. _O_
    Ik heb deel 2 op de Xbox en ga zeker deel 3 kopen.

Een erg mooi verhaal, lange levensduur, mooie gemaakte omgevingen en daarnaast een hele knappe hoofdrolspeler :)

11. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in sommige reviews gelezen dat deeltje 2 erg langdradig is, en soms zelfs saai. Is die game nou saai of gewoon erg diep? Het aanschaffen waard? Want zelf lijkt t met best een vette game, maar het zijn de reviews waardoor ik m nog steeds niet heb gecheckt.

12. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na het lezen van deze thread heb ik Shenmue II een paar weken geleden ook maar es aangeschaft. De demo vond ik bagger. Maar nu snap ik dat je er simpelweg gewoon ff moet inkomen. Na 2 uur spelen zat ik compleet in het spel. De DVD voegt best wat toe aan het spel voor spelers die (net als ik) deel 1 gemist hebben. Toch nog een film van bijna anderhalf uur!!

En het spel zelf, de sfeer is zo mooi. Na een dag spelen leefde ik zo mee met het hoofdpersonage. En saai, nee, saai wordt het imo niet. Er is altijd wel wat te doen en te zien. En nou mag het grafisch geen topper zijn. Details zijn er in overvloed. Je waant je daardoor zo in een virtueel Hong Kong. Echt fantastisch, na het spelen van deze titel ben ik iig vastberaden een Dreamcast te kopen alleen maar om deel 1 te kunnen spelen.*)

Ik hoop echt van harte dat er meer mensen met deze onbekende serie in aanraking komen zodat een deel 3 toch ooit nog komt! Daarnaast Is de game nu voor nog geen 20 euro te scoren bij onder andere de Dixons!! Dus geld is geen excuus! :D

Laatst bewerkt: 2 jul 2004
  13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Jep, voor de graphics en de gameplay hoef je het echt niet te doen. Maar wat wil je, deze game is ontwikkeld voor een console van een halve generatie geleden.
    Maar de sfeer en het gevoel wat je hier bij krijgt is gewoon prachtig. Je wordt helemaal in de game gezogen. En dat terwijl de verhaallijn vast staat en de gameplay simpel is. Het is gewoon enorm verslavend. Een interactieve speelfilm wordt het weleens genoemd.
    Je moet deze game echt de kans geven, je moet even in het verhaal komen (de bonus-dvd kan daar goed bij van pas komen) en dan ga je het echt super vinden. Het zoveelste meesterwerk van mijn held, Yu Suzuki.

14. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed *) Ik wou Shenmue eigenlijk al halen toen ik nog een Dreamcast had (hij kreeg in de PU geloof ik zelfs een 90), maar ben daar nooit aan toe gekomen omdat ik flink geld nodig had en m toen weg heb gedaan omdat er amper games voor uitkwamen.

(Nostalgisch ouwehoerverhaal van de dag)Toen Shenmue 2 uitkwam waren games blijkbaar al zo ver geevolueerd, dat men geen waarde meer hechtte aan gameplay en diepgang, maar aan graphics, actie en korte levensduur. Tegenwoordig kijken we niet meer uit naar games als Monkey Island, Grim Fandango, Full Throttle en Sam & Max en worden zulke games niet meer gemaakt of gecancelled. We weten allemaal heus wel dat Full Throttle 2 en Sam & Max zijn gecancelled omdat Lucasarts niet zoveel verwachtte van de verkoopcijfers en niet (zoals ze beweerden) om de franchise in eer te houden.

Dus laten we allemaal hopen dat Yu Suzuki niet commercieel gaat worden zoals Lucasarts, maar het toch probeert en een deel 3 uitbrengt!

Ik weet het nou zeker, ik ga Shenmue 2 scoren bij NLstore (geen vzkosten!)

15. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eigenlijk wel bij Shenmue I beginnen :p. Ik vind het ook een hele goede game, heb ze allebei uitgespeel op de dc. Ik denk alleen dat deel 3 niet op de huidige generatie consoles uitkomt. We wachten dan maar........

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Die DVD die erbij zit geeft je een complete weergave van de verhaallijn van het eerste spel. Maar ik weet zeker dat wanneer je Shenmue 2 uit hebt je een Dreamcast aan gaat schaffen om Shenmue 1 te spelen :)
    Maar je kunt wel bijna met zekerheid stellen dat Shenmue 3 niet meer op deze generatie uitkomt. Shenmue 1+2 waren de Titanic van de gamebusiness. Sega durft het financiële risico voorlopig nog niet aan.
    Daarom moet Yu Suzuki altijd vage antwoorden geven wanneer er naar Shenmue 3 gevraagd wordt. Zoals:

-"I wouldn't feel complete if Shenmue ended with the second game. The voices of our fans are constantly being sent to us, as well. I'm currently scheming to start up some kind of action with the series." ~Yu Suzuki~

-"The storty is completed. The problem is we have not decided whether or not to move foreward with designing the game yet. If there's a demand for it, we'd love to make it, but it is undecided" ~Yu Suzuki~

-(interview uit Edge)"Which brings Edge onto Shenmue. It's no secret that Suzuki-san's opus was one of the most expensive videogames ever produced and despite the fact that it remains one of the most wonderful videogame experiences available it bombed at retail. Edge asks Suzuki-san a straight question: will Shenmue III ever be made? There's no firm answer. A hush descendes on the room as PR representatives shuffle in their seats. A rather embarrassed Suzuki-san shrugs his shoulders, looks down at the table and eventually says, "Not yet."

-En dan heb je natuurlijk nog de reactie die hij gaf zoals ik beschreef in de openingspost van dit topic. En die is heel wat veelbelovender :)

17. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze nou eens leren van de grootste fout die ze hebben gemaakt met de Dreamcast: erg slechte marketing, vooral in Europa, dan zou het met deel 3 wel goed moeten komen. Iedereen die de game heeft gespeeld vind m top, maar ja, bijna niemand heeft m gespeeld...... Als de game niet ver meer is van de release, moet ie ervoor zorgen dat het massale media aandacht krijgt.

18. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Shenmue 1 is 10x beter dan de film, voor al de ervaringen... damn, ik heb over gedroomd

en ook gewoon niet in 1 genre te stoppen!

19. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    De film is 'geschoten' in de game. Het is een compilatie van de cutscenes (die overigens niet gerenderd zijn) en wat in-game materiaal.
    Natuurlijk is de ervaring anders als je het zelf speelt. Maar het is gewoon de letterlijke verhaallijn.
    Dus een beetje flauw om te zeggen dat de game zelf beter als de film is. Wees er blij om dat ze zo aardig zijn om die DVD erbij te doen, om in de stemming en in het verhaal te komen.

Heb je de game eigenlijk weleens gespeeld? Het staat niet in je profiel...

Laatst bewerkt: 2 jul 2004
  20. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ze hadden gewoon het hele spel er bij moeten gooien!
    Shenmue 1 (untouched) en 2
    Het verhaallijn is 1 ding de opties en dingen die je kan doen in het spel zijn veel meer
    dus is het spel vele malen beter dan de film

Deel Deze Pagina