De enige race waarin, voor mij, een ? kan worden ingevuld was bij B Tender in Race 2. Maar dat vond ik niet eens zo heel erg veel verschil.
Ik reed namelijk in Race 3 snellere rondes als in Race 2, terwijl er meer regen lag. Dus ik vind dat verwaarloosbaar.
Enige puntje waar ik wel graag wat van wil gaan zeggen, is het volgende:
@Victor-J stopt in Race 1 na een X aantal ronden omdat hij er geen zin meer in heeft. Maar mag vervolgens wel vooraan starten in Race 2. Nu vind ik dat voor deze races geen enkel probleem en ik gun hem die Pole in race 2.
Rekening houdend met de volgende factoren:
1. Dit is een baan waar moeilijk in te halen is.
2. De regen zorgde voor een chaotische start in Race 2.
3. De hoeveelheid voordeel van vooraan starten in een regenrace (spray, omdat victor ook Cockpitview rijdt)
Vind ik eigenlijk de onsportiviteit van het "Auto aan de kant parkeren", niet in lijn liggen met het voordeel van de pole in de regenrace.
De race is gereden en de uitslag vind ik goed en lig er echt niet wakker van (ik wil maar even benadrukken dat ik mij er niet druk over maak). Maar is het (en dat is de reden van dit verhaal) geen goede regel voor de volgende cup, om te stellen dat je daadwerkelijk de race moet uitrijden op de laatste positie om de Pole in de volgende race te bemachtigen?
Overmacht, moet daar natuurlijk wel in meegenomen worden. Als jij 2 ronden voor het einde eruit vliegt met de verbinding, terwijl je op p12 ligt, dan heb ik niets 'tegen' het gunnen van de pole aan die persoon. Maar na +-50% zeggen: "Ik kap ermee", vind ik niet sportief en dus ook geen pole in race 2 waardig.
Graag hoor ik jullie meningen hierover. Niets tegen Victor hoor, maar het is meer in z'n algemeenheid iets waar ik jullie mening over wil weten.
Klik om te vergroten...