Silent Hill The Movie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeroine 83, 29 mei 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen weekend bij een maat van mij de film van Silent Hill gekeken en ik moet zeggen dat ik bestwel onder de indruk was :eek:
    Gewoon het hele sfeertje, heel vaag allemaal....een bestwel creepy filmpje hehe :)

Nu is het zo dat ik zelf helemaal niet bekend ben met de games waar deze film op gebaseerd is, m.a.w. ik heb nog nooit een Silent Hill game gespeeld....iets waar ik toch dankzij deze film per direct een beetje spijt van gekregen heb :+ Maar geen nood zag ik net, er schijnt inmiddels een Silent Hill Collection game uit te zijn voor de PS2 met daarop deel 2 t/m 4 dus dat komt ff mooi uit :cool:

Nu vroeg ik mij alleen af of er hier nog meer mensen zijn die de film ook al gezien hebben en die toevallig ook bekend zijn met de spellenserie ? Een beetje achtergrondinformatie zou ik namelijk erg fijn vinden, want hoewel ik het een erg vette film vond ben ik bang dat ik um nog minimaal een tweede keer zal moeten kijken wil ik um helemaal begrijpen....
    En voor de kenners : is de film uberhaupt een beetje te vergelijken met de spellenserie ? Ben namelijk wel erg benieuwd geworden naar het fenomeen Silent Hill }:]

2. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    FF copy, paste uit een andere thread:

Silent Hill
    Als fan van de serie vond ik dit een goede verfilming, de sfeer klopt precies, je ziet de bekende characters en het verhaal is net zo vaag als in de games. De special effects zijn echt geweldig gedaan, vooral de transformatie van Silent Hill naar de hell is prachtig weergegeven. Daarnaast zitten er nog wat leuke stukjes in de film voor de fans zoals de camerastand (net als in de game) en het begin van de film is net als het begin van Silent Hill 2. Ik vond het een prima film.

Ik vond de sfeer net als in de game, helaas hebben ze piramidhead niet zo bruut weergegeven als in de game want in de game ben je echt bang voor hem (hij scheurt 2 vijanden uit elkaar terwijl jij in de kast zit verstopt, daarna loopt ie naar de kast waardoor je hart begint te bonken en uiteindelijk loopt ie weg). Ik had ook wel iemand vermoord willen zien worden door zijn zweihander. Het einde is net iets anders als in de games, in de games komen alleen sinners naar het stadje omdat ze meestal een geliefde hebben vermoord. In de film is ze gekozen omdat ze aan het zoeken was naar een antwoord. Vet vind ik ook dat de bekende locaties voorbij komen. Meestal zit er in elke SH game een school, een hotel, af en toe een winkelcentrum en soms een kerk, helaas zit er geen kermis in de film want in de game is dat de beste setting (bossbattle ). Verder zou ik je aanraden om deel 2 eens te gaan spelen, imo het beste spel uit de serie en hier is de film op gebasseerd.

besef wel dat ze aan het eind van de film in een andere dimensie zit, ze zit niet in de hell maar gewoon in een alternatieve wereld.

En nog een leuk nieuwtje, Christopher Ganz wil ook Onimusha gaan verfilmen en als ik zie hoe het met Silent Hill is gegaan wil ik echt wel een Onimusha film. De 2 personages van deel 3 doen iig alvast mee (Jean Reno en Die japanner). Eindelijk iemand die waarde hecht aan games (ipv die eikel van een Uwe Boll).

Ik heb alleen echt deel 1 en 2 honderden keren uitgespeeld, deel 3 en 4 zijn gewoon geen silent hill meer. In deel 3 heb je teveel wapens (terwijl je in 1 en 2 het moet doen met een loden pijp) en in deel 4 vind ik de verandering van sfeer niet goed gedaan. In je huiskamer ben je "veilig" maar wanneer je naar Silent Hill gaat door het gat in je muur moet er opeens gevaar zijn terwijl er in 1 en 2 alleen maar gevaar is waardoor de sfeer beangstigend word.

Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Heb hem ook al in de bios gezien, vond hem vooral in vergelijking met de slappe verhaallijn van Resident Evil deze toch erg goed. Ik moet toegeven dat ik er met een gevoel heen ging van 'het zal wel weer zo'n Hollywood horror zijn (en dat is niet positief bedoelt :p)' maar nee, deze film volgt erg goed het spel op. De speciale effecten zijn mooi gemaakt, ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dit de eerste gamemovie (met Final Fantasy daar gelaten, dit omdat dat een animatie film is) is die echt overtuigend overkomt. Vooral na al die in mijn ogen b-films (tomb raider, resident evil, doom...etc etc)

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb silent hill 1 niet uitgespeeld, ooit een stuk gespeeld. Nu heb ik wel spijt dat ik hem niet heb uitgespeeld. Deel 2 en 3 heb ik wel uitgespeeld. En die vond ik geweldig eerlijk gezegd(ik vond deel 3 ook zeer goed, ook al had je meer wapens een stuff zoals xerofox zei, maar toch, ik vond hem echt goed!). Deel 4 ligt hier thuis ook(van mijn broer), maar daar ga ik mijn tijd niet insteken. Zoals xerofox al zegt, de sfeer is minder in die game,... Maarja, het is eigelijk een ander soort silent hill, dus misschien wel de moeite waart om uit te spelen. In ieder geval, de silent hill games gaan eigelijk om een droomwereld en realiteit. Zeg maar, je illusie en de echte realiteit(door een bepaalde gebeurtenis, of door een bepaald "iets" ga je je dingen inbeelden,...). Meer ga ik er niet over zeggen, speel gewoon de games ;). En de film heb ik helaas nog niet gezien, moet ik nog gaan zien. Mijn broer is hem gaan zien, en hij vond hem best wel een goede film, maarja, in het game beleven, is nog steeds veel cooler zei hij...
    Maar het is wel één van de beste gameverfilmingen zei hij. Zoals Excess-denied al aangeeft, na die b-films is deze toch echt wel een topper...(maar ik moet hem zelf nog zien he:))

5. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb hetzelfde als de thread starter. de film gezien omdat mn vriendin de trailer vet vond :+
    maar naderhand was ik toch wel benieuwd naar de games. ik twijfel alleen, omdat ik een hekel heb aan het servival horror gerne. (irritante manier van lopen en vage camera positie)

Deze serie is er toch ook op de PC?

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De Resident Evil films vind ik echt verschrikkelijk slecht. Om inderdaad nog maar niet te spreken over al die andere rampzalige Uwe Bol films. Deze Silent Hill film is best wel goed gemaakt! Ook al houd ik niet van horror films, vond ik het erg mooi gemaakt en goed in elkaar steken op een paar lompe keuzes van acties die de karakters doen in de loop van de film na.

Voor zo ver ik begrijp heeft het geen hol met de verhaallijn van de spellen te maken, though.

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ga het gewoon is proberen! Silent Hill 2 op de xbox is echt een meesterlijk spel.. zit je echt met knikkende knietjes te spelen :)
    Het is trouwens ook niet echt een must om de serie in volgorde de spelen.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties alvast :) Ik moet zeggen dat ik er nog steeds maar weinig van begrijp, dat vrouwtje uit die film loopt op een gegeven moment door dezelfde gang als die andere gozer (die ook in The Fellowship of the Ring speelt) alleen ze zien elkaar niet. Ook op het einde zit hij op de bank waar zij ook plaats neemt en wederom zitten ze allebei blijkbaar in een andere dimensie dus ?

Nja goed, ik zal de film nog eens gaan bekijken en zal van de week eens kijken of ik die Silent Hill Collection kan scoren.....en dan maar eens op me gemak beginnen aan deel 2 :)

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb me met de Resident Evil films nog best weten te vermaken, maar verwacht van Silent Hill wel wat meer.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de Resident Evil films opzich niet slecht, maar qua spanning en creepy sfeertje vond ik Silent Hill echt een stuk beter....dat terwijl ik er nog steeds maar de helft van snap :+ Wie oh wie legt het me ff uit hoe het zit met die dimensies, dat meisje, sowieso een beetje de rode draad van de film ? Want volgens mij heb ik echt dingen gemist ofzo, of het komt gewoon omdat ik de games niet ken :eek:

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wist niet dat hij al te koop / te huur was op DVD. :+
    Draait toch pas in de bios?

12. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb de film ook gezien in de bios, ik vond hem ook zeker wel gaaf!
    Dat sfeertje...love it!

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Resident evil vondt ik ook wel vet maar ik heb nooit echt die games gespeeld.

Van Silent hill lijkt me wel leuk alles klinkt wel positief dus :D

14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Hint: internet...:+

15. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Dat komt omdat het kind heeft gekozen voor die moeder en niet voor de vader. Die moeder is op zoek naar het kind (moederliefde wat dat andere kind heeft gemist) en die vader is op zoek naar zijn vrouw. Al vanaf het ongeluk zit die vrouw in de andere dimensie. Je zou kunnen zeggen dat ze dood is maar daar twijfel ik aan omdat de mensen in Silent Hill dan ook dood moeten zijn en dode mensen kan je niet opnieuw doden (zoals op het einde). En volgens mij hebben ze later in de film wel de auto van zijn vrouw teruggevonden terwijl voor die vrouw de auto nog steeds op dezelfde plek stond.

16. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De versie die op t net ronddwaalt, mist 18minuten vanaf de 15e minuut tot de 32e minuut.... En ik had een versie waar de ondertitel onder het beeld loopt, dit kan echter wel beholpen worden met tooltje

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah kijk, daar komt de aap uit de mouw :eek: Dat verklaart waarom ik dan waarschijnlijk iets gemist heb, aangezien die maat van mij hem daar ook vandaan had :+ Nja maakt niet uit, volgende week gaan we met een groepje naar de bios en dan doen we het goed :) (en alsnog legaal :cool:)

Deel Deze Pagina