1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Simcity 4]Help!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door satan21, 7 jan 2004.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Shit ik heb nu een ander probleem:

Ik heb nu een dorpje van ongeveer 18.000 inwoners, alleen is er nu alleen nog maar vraag naar Agrarische gebieden! Ik heb winst (ongeveer 2.000 per maand) en alleen maar water en elektriciteit, geen politie, school e.d. Wat moet ik doen? Mijn belastingen zitten op 7% en iedereen gaat mijn stad uit, terwijl de verkeersomstandigheden perfect zijn en er bijna geen vervuiling is....

Help a.u.b. :'-(

2. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    je moet GEEN agrarische gebeiden maken; die nemen te veel ruimte in als ik jou was zou ik beginnen met wat aan gezondheid en onderwijs te doen (politie is minder belangrijk) bouw 1 school en 1 kliniek en zet de ambulances en schoolbussen op z'n hoogst zodat ze zoveel mogelijk bereik hebben. naar 2 maanden moet je terug gaan naar je school (met "?") en kijken hoeveel leerlingen erop zitten (zelfde doen met de kliniek).
    als je dat ziet zul je waarschijnlijk zien dat lang niet je hele school vol zit.
    je kunt dan het plaatselijk budget aanpassen zodat er genoeg capiciteit is voor al die leerlingen en nog ongeveer 50 meer (als je te weining doet gaan je leraren staken en dan doet je shool bijna niets meer.
    verder zou ik nog 1 brandweer kazerne in je industrie gebied bouwen want daar zla later vaak brand ontstaan (dat is vet irritant)
    als je dit allemaal gedaan heb zul je zien dat je sims heel snel weer terug gaan komen. en dan krijg je meer geld en zou ikverder gaan met het neerzetten van scholen en klinieken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

ps heb je al een vuilnisbelt? want de sims beginnen zich dan te ergerren aan het afval als je er gen hebt (je kan ook een recycle centrum bouwen) zorgt voor minder stank

Laatst bewerkt: 11 jan 2004
  3. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Superbedankt, ik heb het gadaan en de Sims komen inderdaad weer terug _O_

Ik heb nu mijn agrarische gebieden vervangen door industriele gebieden en/of woonwijken. Ik heb nu echt vet veel bewoners (40.000 ofzo) en het groeit nog steeds, ik heb nu alleen maar Gemiddeld bebouwde woonwijken, geen lichte. En ook bijna alleen maar dichtbebouwde industriele gebieden. Alleen valt het mij op dat er geen vraag is naar commerciƫle gebieden, en als ik ze maak blijven ze dan ook leeg! :confused:
    Ik ben nu scholen aan het bouwen zodat de sims slimmer worden en dus schonere industrie kunnen ontwikkelen. Kan iemand mij trouwens vertellen vanaf hoeveel bewoners ik torenflats kan ontwikkelen???

Tnx, Max

4. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    ik speel het nu al een tijdje en heb nog nooit echt hele grote flats gehad en ik kan je zeggen daar baal ik behoorlijk van...dus hoe het moet zou ik niet weten, ik begin trwns welaltijd al met scholen etc bij mij zijn alle voorzieningen vanaf het begin aanwezig..

5. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    comercie gaat zich pas echt ontwikkelen zo gou je vliegvelden en havens begint te bouwen. (zou ik nog niet doen want zo'n haven kost alleen al 700 per maand ik zou eerst je stad verder opbouwen)

en over die torenflats je hebt daar dichtbebouwde woonwijken voor nodig en als je stad echt vol zit gaan ze vanzelf flats bouwen
    en suc6 verder he;)

Laatst bewerkt: 12 jan 2004
  6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Aha, bedankt! :D

_O__O__O_satan21_O__O__O_

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat moet je niet doen, als je begint moet je enkel je sims water en elektriciteit geven. Maak alleen maar straten, geen wegen, die heb je pas nodig als je stad zich echt gaat ontwikkelen.

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    waarom zou ik dat niet doen als het bij mij altijd werkt 8)

9. Mijn stad zit momenteel in een crisis! Er is helemaal geen vraag naar WCI en sinds ik mijn vliegveld heb gebouwd, is het bevolkingsaantal gedaalt van 56000 naar 31000!!!

Snap niet hoe dit komt. HAd een overschot van 4000 maar dat is nu iets van -5000 per maand.

Ik heb zelfs mijn belasting verlaagd van 11% naar 6%! En ze komen nog niet.

10. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    ....... ik kwam naar de 40000 ook in een crisis en mijn bevolking is daarna gedaald naar 20000:mad: iedereen begon te staken.. en verliet de stad etc...... groot geld te kort (terwijl alle balkjes groen waren):mad: en als ik mijn belasting ga verlagen is mijn stad binne no-time falliet:mad:

had trowuens net een have en een vliegeveld gebouwd

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een haven/vliegveld moet je pas bouwen als je een grote stad hebt (ECHT GROOT~1.000.000 inwoners)

12. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    ooooooooooooooooooooooooow ok

13. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    YEAH!!! ik heb 'm nu ook gekocht. 15 eurie bij de bart smit.
    maar ik ben nu dus met een stadje bezig. op die meter is overal vraag naar, maar als ik een gebied aanleg ontwikkelt het niet. het heeft wel voldoende water. er is zorg, onderwijs en alles, maar doet het nogsteeds niet.
    door de grote vraag naar industrie is er nu ook steeds meer werkloosheid. maar als ik industriegebied aanleg. dan wordt er niks gebouwd of alleen aan de randen en blijft het midden van zo'n vlak open.

Deel Deze Pagina