[Gerucht] Six Days in Fallujah komt toch nog uit De shooter die zelfs politiek Nederland op zijn kop zette, Six Days in Fallujah, lijkt na een lange stilte alsnog uit te gaan komen. Volgens een anonieme bron is het spel inmiddels af en zou het uit moeten komen. Toen vorig jaar april bekend werd dat er een shooter zou komen over de meeste gewelddadige strijd in de laatste Irak-oorlog, de strijd om de stad Fallujah. In deze veldslag zijn veel onschuldige burgers om het leven gekomen wegens het gebruik van wit fosfor en napalm, maar ook zijn zwaargewonde Irakeese troepen zonder pardon alsnog doodgeschoten. De game zou een realistische weergave van deze veldslag moeten geven, maar kon desondanks rekenen op een regen van kritiek. Ook de Nederlandse politiek had een mening over de game, GroenLinks vond de game smaakloos en het CDA wilde het spel zelfs verbieden. Door al deze commotie rondom de game besloot toenmalige uitgever Konami om het spel niet meer uit te brengen, waardoor het einde van de shooter in zicht leek. Developer Atomic Games had echter nog wel aangegeven nog steeds door te willen werken aan het spel en dat lijkt nu zijn vruchten afgeworpen te hebben. Welke uitgever het lef heeft om de game uit te brengen is nog niet bekend, evenals een mogelijke releasedate. Als het spel echter al klaar ligt, zou deze best snel kunnen verschijnen, ware het niet dat voor een game uitkomt vaak een strak georganiseerd PR-offensief plaatsvindt om de verkopen te maximaliseren. Kortom, we houden jullie op de hoogte! Bron: http://games.fok.nl/nieuws/374081/1/1/100/gerucht-six-days-in-fallujah-komt-toch-nog-uit.html
De ontwikkelaar van Six Days in Fallujah, Atomic Games, geeft aan dat ze voor het omstreden spel eerst een andere game op de markt willen brengen. Het gaat om de first-person shooter Breach. Breach wordt een multiplayer shooter in de wereld van de elite agenten van de CIA. Atomic Games liet verder weten dat Six Days in Fallujah gewoon uit gaat komen. Breach is in ontwikkeling voor "consoles and personal computers." De game Six Days in Fallujah is behoorlijk omstreden aangezien je een actuele veldslag naspeelt in Irak waarbij veel mensen zijn omgekomen. Tijdens deze gevechten in Irak sneuvelden 38 Amerikaanse soldaten en 1200 Irakezen. Konami was in eerste instantie de uitgever van de game maar liet het spel vallen onder grote druk van de media en nabestaanden.
Zou het toch wel vet vinden als deze game toch word uitgebracht, niet omdat ik het leuk vind om mensen dood te zien gaan, maar meer omdat het me interessant lijkt om als Amerikaanse soldaat in Irak te spelen. Maar des al niet te min zou ik wel nog graag wat meer info horen over de game.
Je kan wel zeggen als ontwikkelaar dat je 'm uit gaat geven maar dan moet je toch een uitgever bereid zien te vinden Ik zie EA en Activision zich er niet aan wagen, te veel risico op slechte naam. Kleinere publishers hebben het geld er niet voor en andere zullen het uit principe niet doen omdat het niet bij ze past oid.
Ja maar je weet wat de vuist regel is he. WWII is langer dan 22.3 jaar geleden dus mag het als onderwerp worden gebruikt.
De Irak oorlog heeft gewoon nog veel open wonden op het moment, daarom is het omstreden. Ik hoop wel dat deze game nog snel uitkomt, zit er best wel een beetje op te wachten!
best wel hypocriet dat je zo'n oorlog wel steunt maar er verder niet vanaf wil weten. Naja anders dan word het importeren.
Niet helemaal met je eens. Denk dat de kans bestaat dat een kleine uitgever het wel doet. Stel dat het een hit word, heb je dat mooi in de pocket als kleine uitgever.
De grote vraag is natuurlijk of het spel wel kwalitatief goed genoeg is? Dat de developer weinig vrienden maakt door Fallujah als onderwerp te kiezen is onderhand wel duidelijk. Maar dat zal denk ik niet de hoofdreden zijn om dit spel als uitgever niet te gaan ondersteunen. Als 'Six Days in Fallujah' een goede game is zal het vast en zeker worden uitgegeven. Daarnaast zijn tegenwoordig nog vele andere mogelijkheden om een spel uit te brengen, bijvoorbeeld via het internet.
Ben benieuwd maar kijk er nou niet echt naar uit ofzo, in MW kon je ook al met moderne wapens op de terroristen schieten. MW2 speelt zich ook in Afghanistan af en Afghanistan/ Irak etc das daar toch allemaal in het midden Oosten. Maarja we zien wel..
Hier ben ik het totaal niet met je eens. Als ik aan Afghanistan denk, denk ik aan bergen, heel veel bergen en een paar geiten. Irak zit er vlak naast maar is veel meer bebouwd. Fallujah wordt dan ook een echte urban shooter met een Arabisch tintje. Ik hoop dat de game uiteindelijk een goede, maar vooral kritische boodschap gaat bevatten. Helaas geloof ik niet dat zoiets erin gaat komen. De game wordt volgens mij gewoon een hersenloze shooter en een verheerlijking van het Amerikaanse leger.
Hmm ik weet weinig van het landschap van beide landen. Wel inderdaad dat Afghanistan veel bergen heeft(maar wss ook niet overal) en dat Irak wat anders is. Maar beiden veel droogste etc en kale landschappen. Dit spel wordt zeker geen hersenlose shooter, eerder een soort van documentaire achtige shooter. Verheerlijking van het Amerikaanse leger vind ik geen probleem gezien de kritiek die ze al krijgen terwijl ze goed werk leveren in het M-O
Lijkt me toch vet als hij nog uit zou komen. Ik zelf hoop dat Activision-Blizzard of THQ hem uit zal brengen. In ieder geval niet EA! Ook zou 2K games of Rockstar wel logisch klinken als uitgever.
Atomic To Talk Six Days In Fallujah After Breach Release Atomic Games are to speak more on its highly controversial shooter Six Days In Fallujah after the release of its downloadable title Breach in January, Connected Consoles can reveal. We have today spoken to David Tractenberg, President of Traction Public Relations, which looks after Atomic matters, who told us: "we are not talking about Six Days right now as we are focused on our upcoming game, Breach." It was also confirmed to us that Six Days In Fallujah will, like Breach, use the Hydrogen Engine, which allows for full destructibility and an active cover system. "Once Breach releases we will be talking more about Six Days." concluded Tractenberg. Six Days was first announced in 2007, set to be published by Konami. However after some rather negative reports from the national press in the States, the publisher announced its decision to drop the game, which is aimed to become the most realistic shooter ever made, being based on the 2004 Battle of Fallujah.