Skate 1 vond ik geweldig! Echt helemaal grijs gespeeld. Skate 2 daar in tegen.. die ligt in m'n kast weg te rotten. Ik weet niet, het pakt me gewoon niet meer, misschien voor mijn mening een te grote wereld.. en weinig vernieuwing..
In het begin vond ik Skate 2 best wel tof en ik vind het ook geen slecht product maar het voelde gewoon minder aan als het eerste deel. Heb de game ook minder vaak gespeeld dan het origineel. Gister nog even het eerste deel gespeeld en die blijft toch echt het tofste van de twee. Moet zeggen dat deel 2 ook meer schoonheidsfoutjes bevat, alsof ze bij BlackBox echt met de nodige haast destijds die game hebben afgeleverd. Vooral het lopen moeten ze echt aanpassen in Skate 3, het was een leuk idee maar echt tergend slecht uitgewerkt.
Klopt, het lopen en afstappen van je skateboard is echt slecht uitgewerkt, ziet er ook erg brak en houterig uit. Skate 3 ga ik overigens niet halen, tenzij er echt veel vernieuwing in zit.
Tot nu toe zie ik er erg weinig vernieuwing in. Graphics vind ik nou ook niet echt denderend. Misschien dat ik hem een keer haal uit de budgetbak aangezien ik Skate 2 ook vond tegenvallen vergeleken met Skate 1.
Een impressie van Insidegamer: [gb]Skate 3[/gb] Gespeeld | 9 november 2009 - Toen de eerste Skate een paar jaar geleden op de markt kwam, was het een verademing. Het bracht de broodnodige vernieuwing, waar de Tony Hawk-serie zo in faalde. Bovendien had het een innovatief besturingssysteem, waarbij je met de rechter analoge stick het gevoel kreeg alsof je de tricks uitvoerde. Begin 2009 kwam het vervolg. Vermakelijk, maar tegelijkertijd ook meer van hetzelfde. En nu, na het spelen van deel drie, denk ik niet dat we op een nieuwe revolutie hoeven te rekenen. Absoluut geen ramp, want na het kort spelen van Skate 3 heb ik het skateboardgevoel weer helemaal te pakken. Daarnaast wordt er wel degelijk geprobeerd de serie naar een nieuw niveau te tillen. Goed voorbeeld daarvan is het inruilen van de oude stad voor een gloednieuwe: Port Carverton. Hierdoor kun je uren los gaan met het verkennen van de nieuwe omgevingen. De stad zelf is in principe in drie stukken onder te verdelen. Ten eerste is er de binnenstad, waar allemaal verschillende monumenten zijn te vinden waarover gesprongen en gegrind kan worden. De tweede omgeving bestaat uit het industriegebied en tot slot zijn er de luxe wijken in de heuvels, waar je bij het naar beneden scheuren extreem hoge snelheden kunt halen. Bovenop de nieuwe omgevingen ligt het voor de hand dat er een aantal nieuwe trucjes zijn toegevoegd. De game komt pas in mei 2010 uit en dat betekent dat de ontwikkelaar nog niet het achterste van de tong wilde laten zien, maar op één ding was men nu al enorm trots. In Skate 3 kun je met de bovenkant van het skateboard over objecten grinden. Hiervoor krijg je extra punten en het is uiteraard zaak om aan het einde van de grind weer op te springen en zodoende op je wieltjes te landen. Tot nu toe allemaal aardige vernieuwingen, maar de echte troef denkt Electronic Arts in handen te hebben met het onlinegedeelte. De tweede Skate heb ik wel eens online gespeeld, maar een verpletterende indruk heeft dat niet achtergelaten. Skate 3 gooit het, overigens net als in de singleplayermodus, op het teamgevoel. Het idee erachter is dat jij dezelfde skater bent uit het tweede deel en naam voor jezelf hebt gemaakt. Je bent even beroemd als Tony Hawk geworden, maar Tony Hawk is naast bekend skateboarder natuurlijk ook een merk. En dat is nou precies het doel dat jij wilt nastreven. Daarom bouw je een team op en daarmee zul je aan de wereld laten zien hoe tof jouw merk is. Om dit te bereiken, kunnen spelers online clans oprichten. Hoe groot die zijn, dat weet ik niet, maar in onze speelsessie ging het om teams van drie. Met dit team kun je het opnemen tegen een concurrerend team in verschillende spelmodi. Drie daarvan hebben we er gespeeld. De eerste was een Domination-variant. In een level zijn tien plaatsen aangemerkt als stuntplaatsen. Op elke plaats kun je een score neerzetten en het hebben van de hoogste score betekent dat jij die plaats ‘ownt’. Gelukkig zat ik in een team met jongens die Skate 2 kapot hadden gespeeld en zij wisten op de meeste stuntplaatsen een mooi trucje uit te halen, zodat ik lekker achterover kon leunen en uiteraard wel de winst kon claimen. In de tweede spelmodus kwam het teamgevoel echt naar voren. Met zijn drieën tegelijkertijd was het de bedoeling dat we binnen twintig seconden zoveel mogelijk trucs uitvoerden en een hoge score neerzetten. Hierna was het aan de tegenstander om over die score heen te klappen. Er is wel een ‘maar’ aan gekoppeld. Zodra iemand op zijn snufferd gaat, dan houdt de sessie op en doe je het met de punten die je op dat moment hebt vergaard. En laat ik nou net de n00b van het geheel zijn, die even wilde laten zien dat hij het wel kon en tot twee keer toe bij de eerste grind de stang tussen mijn benen voelde. Ach ja, weet ik ook weer hoe mijn stagiaires zich voelen als er op hen gescholden wordt! De bovenstaande twee modi waren tof te noemen, maar over de derde ben ik minder te spreken. Het was een simpele racevariant, waarbij je als team zo snel mogelijk beneden moest zien te komen. Dit past in mijn ogen niet goed bij de wereld van Skate en dat zie ik mezelf dus niet echt online spelen. Vermakelijk was mijn speelsessie met Skate 3 absoluut, maar overtuigd ben ik allerminst. Het spel mist het revolutionaire gevoel wat het eerste deel zo vet maakte en bovendien laat het op visueel gebied steken vallen (lees: er is nauwelijks tot geen verbetering ten opzichte van het tweede deel). Zes maanden hebben de ontwikkelaars om er nog aan te tweaken en ik hoop dat ze nog een echt grote verrassing uit de grote hoed kunnen toveren. Ik had al een beetje verwacht dat er weinig vernieuwing zou zijn.
Hoop dat nu je board ook eens kan breken. gewoon dat je board een bepaalde levensduur heeft, en dta hi jdan breekt na een grote gap, foute landing ofzo...
En dat je hem bij geldnood moet repareren met een stuk ducktape ofzo Zou wel een leuke toevoeging zijn. en dan ook dat je wieltjes slijten en dat je ze dan moet vervangen.
Skate 1 vond ik tof, zaten een paar fouten in, maar vet. Daarna Skate 2. Al een stuk beter omdat je ook kon lopen, maar ik vond het niet echt spectaculair vernieuwend. En waarom kan je nou niet gewoon de camera veranderen? 'Ja, dan is het niet meer de vet gave skateboardcam.' Wat kan mij dat nou schelen? Ik wil het gewoon goed kunnen zien! Nee, sorry ik denk dat ik skate deze keer aan mij voorbij laat gaan.
Lijkt precies op Skate 2, en die nieuwe stad lijkt ook op New San Vanelona. Skate 1 was baas, deel 2 was kut.
Ik heb dik over de honderd uur in Skate 1 en 2 gestoken en ik ken de stad dus wel door en door en ik moet zeggen dat 90% van de spots en obstakels me bekend voor komt. Het lijkt trouwens wel alsof ze met de game onrealistischer worden. Steeds grotere obstakels, langere grinds etc. Steeds onrealistischer. Niet vet. Ze moeten gewoon even de Euphoria Physics Engine erin knallen en dan een gewoon weer terug gaan naar het realisme van Skate 1 en dan nog iets verder. Bijvoorbeeld de mega compound eruit en gewoon een dikke megaramp, als in Bob Burnquists achtertuin, erin knallen. Door de Euphoria Physics Engine valt het hoogteverschil sowieso een stuk beter op. Kijk maar naar GTA IV. Ga daar maar eens tussen de wolkenkrabbers staan en kijk omhoog. Of andersom. Dat zouden ze met Skate ook moeten doen. Want de hoogtes in dit spel vallen gewoon totaal niet op en daardoor moet het veel meer over de top zijn om vet te zijn, maar dat slaagt dus niet echt.
Heb nog geen enkele Skate game op de realease gehaald, Skate 1 had ik iets van een half jaar later. Skate 2 heb ik puur gekocht omdat ik deel één had verkocht en daar spijt van had. Heb nu een aantal dingen van Skate 3 gezien en ik krijgt het er niet warm van. Ze worden overenthousiast heb ik het idee, en daardoor gaat het richting Tony Hawk vrees ik. En de kracht van Skate vond ik nou jou juist die eenvoud. Ik bewaar mooi mijn exemplaar van Skate 2.
^^ die personen zijn nou juist absoluut niet enthousiast, vergelijk ze maar eens met Randy Pitchford , en waarom zouden ze ook enthousiast zijn. Het verschil met Skate 2 is ZEER vaag en er zijn behalve het Skate Team gebeuren weinig nieuwe toevoegingen. Iedere game heeft iig 1 ding wat hem onderscheid van de vorige delen. Dat mis ik hier gewoon. Deze game gaat niet verkopen tenzij ze heel slim de servers voor Skate 3 neerhalen, zodat iedereen mopperend overstapt...
Ik vond gewoon de eenvoud en het gegeven dat het anders was dan de op dat moment heilige Tony Hawk in deel één erg tof. In deel twee werden de opdrachten die je moest uitvoeren al wat onwerkelijker, en in een trailer van deel drie zie ik acht gasten van een berg af racen en over elkaar heen springen alsof het niks is. Persoonlijk had ik het gewoon tof gevonden als ze dicht bij deel één waren gebleven, er proberen de echte "feel" van skateboarden over te brengen. Een kickflip van een trap af in plaats van met een backflip een gebouw af springen.
ik had daar in deel 2 niet zoveel moeite mee(heb deel 1 ook weinig gespeeld) maar moet wel zeggen dat de Street contest leuker waren dan de Tranny contests. En die simpele trucs op moeilijke plaatsen waren ook veel leuker idd.
Het begint een beetje melkie te worden, nieuwe stad lijkt ook gewoon erg op San Vanelona. Skate 1 was baas, 2 was kut en 3 ga ik niet eens meer proberen.