slechte invloed op de gezondheid

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X(box)Men, 5 nov 2004.

1. BoxWarrior

BoxWarrior Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is wel redelijk bizar.

2. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ik game al bijna 3 jaar meer dan 6 uur per dag, PC & Console, heb nergens last van, denk dat ik gewoon doorgewinterd ben _O_

3. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    same here, alleen dan meer jaar en in het donker....

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    een klein bedlampje naast je tv is al genoeg, of een beedje daglicht. Als het licht maar niet allemaal van je tv afkomt

5. xboxjunkie

xboxjunkie Kapotboks 360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik game soms wel langer dan 6uur per dag...

en heb nergens last van....

(ook in het donker)..
    Omdat het dan meestal spannender is...
    (silent hill enzo ). :d

Laatst bewerkt: 13 nov 2004
  6. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ik game vooral in het donker vanwege de reflectie door de zon in me kamer. Vooral bij een spel als RS3:BA is het belangrijk alles goed te kunnen zien en dan is in het donker spelen gewoon prettiger. Alleen me moeder is het er niet mee eens...

7. BoxWarrior

BoxWarrior Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben regelmatig in het oogziekenhuis in Rotterdam geweest vanwege een staaroperatie. Had niets met gamen te maken overigens. Waar het om gaat is dat de oogartsen daar bijna de hele dag hun werk uitvoeren in het donker. Om uiteraard beter ogen te kunnen onderzoeken.
    Als het slecht voor je ogen zou zijn om in het donker te werken, dan mogen we aannemen dat zij dat als eerste weten.
    Ik game altijd in het donker maar neem regelmatig een break.
    Even een bakkie zetten en dan uiteraard ff met de lichten aan.
    Alles met mate al is dat nu ff niet het geval met Halo 2.

8. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik game door de week nie zo veel... school weet je wel. Maar in 't weekend (vooral op zaterdag) meestal de hele dag door. Het scheelt nog dat ik niet de hele week door zolang game, want das nou nie echt gezond he. Probeer maar s een paar dagen NIET te gamen... tis moeilijk, weet ik wel, maar probeer 't maar s.

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wordt vaker ziek van de vreet kick die ik krijg onder het gamen dan van het gamen zelf. Helemaal nu de sinterklaas / kerst tijd weer is aangebroken :)

10. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik krijg alleen last van mijn koppie als ik overdreven lang bezig ben. Anders vrijwel nooit. Ik combineer lui-igheid namelijk goed met veel beweging: +/- 8-20 uur per week

11. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Idd ik zou even rustig aan doen. 6 uur max. is wel lang zeg. even rust pakken en dan kan je tog verder. Vooral xboxen als je erg moe bent is slecht voor je. En tog wat uurtjes maken achters je xbox lijkt me slimmer. Ik weet het jonge... het is vast moeilijk haha maar het zal tog moeten ben je zo stoned als de T*ring dus...

12. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    het ligt eraan hoe je er op reageert. Ik kan vrij goed tegen in het donker gamen. Maar als ik echt moe ben en ik ga lang gamen dan krijg ik echt knallende koppijn.

Kep afgelopen donderdag 24 uur gegamed voor een goed doel. Vet vermoeiend joh en dus aan het einde zware koppijn |:-

Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja het ligt eraan hè. Zo te lezen heb je non-stop 6 uur gegamed. Er wordt ook vaak aanbevolen om om de zoveel tijd even een pauze te nemen, wat te drinken etc. Lijkt me verstandig in jouw geval.

14. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    precies... om de zoveel uur pauzes nemen is toch erg prettig. ik had gelukkog veel drinken bij me :D

15. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    pas maar op , binnen de korste keren heb je rsi ?

Enne, meer dan 6 uur op een dag gamen, is dat niet een beetje "nerd"?
    ( Dat is wel me eigen mening )

Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Als dat jouw mening is waarom vraag je het jezelf dan af :p Over je eigen mening moet je toch wat zelfbewuster zijn.

Maar gamen is zeker wel slecht voor de gezondheid als je het veel doet. Maar dat is met zoveel dingen die je veel doet. Verslaafd zijn aan gamen is al 1 punt. Als je verslaafd bent heb je het nodig en voel je een drang te "moeten" spelen. Mocht dit onderbroken worden dan is een agressieve/chagrijnige reactie het gevolg. Dit kan je onderdrukken maar eenmaal opgepropt moet het er ooit uitkomen.

Lang achter een tv of monitor doorbrengen is slecht voor je ogen. Het is niet voor niets dat de gegeneraliseerde groep "nerds" vaak een bril dragen ;)

17. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    He, er zijn ook nog positieve kanten aan gamen, je oog-hand coordinatie wordt er beter van bijv. :). Ik heb vaak gehoord dat het slecht is om in het donker te gamen maar ook minstens even vaak dat het vershil in schade aan je ogen er niet of nauwelijks is in vergelijking met licht aan, ik denk dat je gewoon moet gamen zoals je het zelf wil, donker heeft wel meer sfeer.

18. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    officieël moet je na elk uur computeren of gamen een kwartier pauze nemen. Dat komt door het beeldscherm en lichtgevoelige flitsen enzo. Ik zit ook wel vaak langer zonder te pauzeren erachter, maar het werkt wel door die pauzes te nemen. Ik heb ook wel eens dagen dat ik zo'n 6 uur achter elkaar zit te gamen of te computeren, dan heb ik ook koppijn.

Als ik zaterdags uit ben geweest en ik word zondags (in niet al te beste staat) wakker, dan ga ik ook meestal op de PC of Xbox. Die staan beiden bij ons in de kelder, waar geen daglicht is (nee, het is een gewone woonkelder, geen kerker ofzo, er zijn alleen geen ramen, da's logisch :)) en dan word ik pas echt ziek.

Als je toch lang wilt gamen, zonder hoofdpijn te krijgen, dan raad ik je toch aan om elk uur even rustig een kwartiertje niks te doen of wat te drinken ofzo. Ga in dat kwartiertje ook geen TV kijken, want dat helpt dan niks

19. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal zwaar overdreven wat hier gezegd wordt. Ik heb een half jaar lang elke dag urenlang gegamed zonder pauzes en nog nooit ergens last van gehad, nog niet eens pijn in mijn hoofd.

20. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat!!!

jij heb een half jaar urenlang zonder pauzes gegamed 8)

een half jaar das 365,25 dagen / 2 = 182,63 dagen

1 dag = 24 uur
    182,63 dagen = 182,63 * 24 = 4383 uur gegamed? 8)

zonder pauze _O_

Deel Deze Pagina