1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slome internet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Heroic, 10 feb 2010.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Had volgens mij al eens eerder een topic geopent maar doe het nogmaals:
    Ik heb op het moment regelmatig last van zeer slome internet (0,5-2mb/s) terwijl wij een abbonement hebben van 9 mb/s. (Internet+Bellen van KPN) Anyways, de laatste tijd heb ik erg vaak last vanzeer slome zoals ik hierboven al zei. Dit kan varieren van een paar uur tot een aantal dagen. Kortom: Ik heb vaak niet de maximale snelheid die ik hoor te hebben.
    Ik heb al geprobeert m'n router te resetten (al zo'n 100x, hard en zachte resets. Ook heb ik KPN helpdesk gebeld, maar daar wordt je alleen maar depressiefvan, zo'n kutservice.
    Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
    bvd!
    Edit: Misschien even handig te melden:
    @ Router staat qua snelheid dit:
    Als ik het goed begrijp, is de maximale snelheid die ik binnen krijg dan ongeveer 3,1mb/s. Dit is 1) Veel minder dan normaal, eerst stond er namelijk iets van 12.000 kpbs (downstream). en 2) dan zou ik @ speedtest.net nog steeds rond de 3 mb/s moeten zitten terwijl ik nu rond de 1 zit.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    KPN weer bellen, vaak ligt het aan de wijkcentrale in de buurt. Zij moeten hier naar kijken........ Aanhouder wint.

    Als jij zeker weet dat het niet aan spyware/etc hardware ligt gewoon blijven zeuren bij die pleures bedrijf.

    Ik ben overigens afgestapt van de adsl, kabel is in mijn ogen stabieler en meer toekomstgericht.

    Misschien is er wel een forum met kpn abonnees die hetzelfde probleem hebben ??
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De bandbreedte bij Kabel is vele malen groter dan bij ADSL.
    Mijn nieuwe kabelmodem van Ziggo ondersteund maximaal 160Mbps.
    Heb nu een zeer stabiele 50Mbps verbinding !

    Bij ADSL is de afstand van de AOP (abonnee opname punt) tot centrale de grote spelbreker.
    Hoe meer verdeelpunten er tussen zit , hoe langzamer de verbinding wordt.

    Zit er tussen de AOP en modem een verdeelblokje of gaat de kabel rechtstreeks naar het modem ??
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tweakers heeft er een aardig uitgebreid topic over (ze zijn al bij deel 14:+)
     
  5. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties, was topic even vergeten. Internet doet net weer sloom dus.
    Ander abbonement en shit (overstappen) is niet mogelijk. Puur omdat mijn ma daar geen zin in heeft (aansluiten enzo).
    Andere suggesties?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben bang dat de problemen veroorzaakt worden door een slechte verbinding tussen jullie huis en de plaatselijke centrale.
    Je kan wel overstappen naar een andere ADSL provider omdat deze gebruikt maakt van de huidige lijn zal je er dus niet vooruit op gaan.

    Je KPN opdracht kunnen geven om de verbinding eens te testen.

    Hoe is de modem bij jullie aangesloten ??
    Gaat de kabel eerst naar een ADSL-splitter of gaat de kabel meteen naar de modem ??
    Een slechte verbinding kan namelijk ook veroorzaakt worden door een slecht werkende splitter , je kan dan te maken met ruis op de lijn !!
     

Deel Deze Pagina