1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slotjes-Modjes

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Biscuitje, 26 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    idd dat valt me de laatste tijd ook steeds meer opo. bijna elke vraag op het forum wat ook op de fronpage staat is gepost door mensen die meteen maar ff wat willen vragen in plaats van eerst s even de zoekfunctie te gebruiken. heel iritant en steeds moeten de mods weer herhalen dat ze s een keer de zoekfunctie moeten gebruiken:eek: maarja.. ik heb nix meer te zeiken

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    tja. Ik meng me regelmatig in een discussie over een spel (bv PGR2, MotoGP, sportspellen, whatever) of een onderwerp (over graphics, muziek) wat me boeit en soms met heel uitvoerige posts.

Aangezien ik al behoorlijk wat door moet lezen als mod, heb ik soms minder tijd me ook daadwerkelijk te mengen in veel meer discussies, al zou ik het soms willen. Maar kom ik in mijn eigen forum een topic tegen wat bv al 3x ergens loopt, dan zal ik het zeker sluiten. Wel altijd met verwijzingen en uitleg.

Moraal van mijn verhaal; ik kan niet én op alle / heel veel onderwerpen ingaan én modereren én vrije tijd hebben naast mijn huidige veels te drukke baan :) (heb bv al weken geen PGR2 aangeraakt :'-()

Nu weet ik niet of ik me aangesproken moet voelen aangaande je opmerking, maar bij deze heb je sowieso mijn antwoord.

/edit: ik spreek hier voor mezelf. Maar het kan goed zijn dat dit ook met andere mods het geval is. Modereren is toch vrij 'time-consuming', zeker als je jezelf goed duidelijk wilt maken en niet te 'kort door de bocht' over wilt komen (sfeer is belangrijk op een forum. Absoluut!)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Gelukkig is Pejannl er nog om mijn slotjes conner gesloten te houden ;)

Maar ik ben het een heel klein beetje met biscuit eens ... een mod moet een deel uit maken van het forum ... ik ben een 2de hands meubelstuk ;) ...

4. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent toch geen mod(meer)? Ik zie in ieder geval geen groene tekst met XBW Moderator onder je naar staan...

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ;) ... maar ik voel me nog steeds thuis in mijn stekkie ;) ... live en networking

gebruik nu "meld dit bericht aan een moderator"... nu laat ik mensen voor mijn werken .... <<<<Geintje>>>>

Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  6. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kan het me ergens wel voorstellen dat je dat zegt hoor :). Ik merk ook dat mijn naam effe in de spotlights staan. Maar dan niet in positieve zin. Ik ben nooit echt superveel in discuccies te vinden, ik zwerf ook niet vaak over het hele forum rond. Wel vluchtig alles een beetje bijhouden en post alleen als ik wat nuttigs over iets te zeggen heb.

Het is dat ik mod ben in GM en ben daarom ook bijna alleen daar te vinden eigenlijk. Op de andere subfora post ik niet of nauwelijks, maar dat betekent niet dat ik er niet ben ;). Ik denk dat het wel logisch is dat je meer bij je eigen 'fórum' betrokken bent.

Maar eigenlijk zie ik niet echt een probleem? Oke als ik nou echt zwaar suckte in het mod zijn...(egh...hopelijk doe ik dat niet) oké. Maar alles is toch goed nu? :)

7. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ja het was ook niet negatief bedoeld. Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was dat je bij het ene forumdeel veel meer aan discussie deel kunt nemen (zoals TGM) mar bij een ander forum kuyn je niet veel anders dan een politieagent zijn (Xbazar) daar valt geen zinnige discussie te voeren.

Het was dus niet negatief bedoelt maar gewoon zo van op het ene forumdeel ben je meer member dan mod en op het andere forumdeel meer mod dan member.

8. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Achja, ik zal dan weer even reageren :9

@mvdstam: Het gaat hier helemaal niet om het terecht of onterecht zetten van slotjes...

@DesertFox: Maar waarom besteed je die beschikbare tijd dan niet aan het discussiëren zelf, daarvoor kom je toch uiteindelijk op xbw?

@Pejannl: Onder politieagent versta ik dus lekker de hele tijd slotjes plaatsen en verder geen inhoudelijke posts plaatsen :) Dat je als mod slotjes moet zetten en discussies in goede banen moet leiden snap ik wel. Maar dat wil toch niet zeggen dat je nooit een inhoudelijke post mag plaatsen?

@Tinman: Nee hoor, ik heb het hier over modjes die gewoon altijd slotjes komen plaatsen en nooit gewoon gezellig meedoen aan discussies. Ik bekijken zeer veel discussies en kan dus wel degelijk beoordelen wie vaak inhoudelijk post.

@Marius: Jij doet het wat mij betreft lekker hoor. Maar als een mod zelfs nauwelijks tijd heeft om te modereren. Heeft het dan nog wel zin om te modereren. Kun het dan niet beter laten vallen om in die tijd die je hebt gewoon als een normaal forumganger inhoudelijke posts te gaan plaatsen? Of is het gewoon stoer om mod te zijn en lekker de hele tijd sloten gaan lopen plaatsen...

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik begrijp eerlijk gezegt nog steeds niet zo goed waarom je nu eigenlijk moeite hebt met hoe sommige mods hun tijd hier besteden. Ik bedoel, wat kan jou dat nou toch schelen? Ik zou bijna gaan denken dat het een soort jaloezie is. ;) Jij bent namelijk best wel actief hier (en je komt ook nog wel eens aanzetten met allerlei ideeen e.d. t.b.v het forum) en het zou natuurlijk kunnen zijn dat het steekt als je ziet dat bepaalde mods dan niet zo bezig lijken te zijn met het forum als jijzelf. Zo komt het in ieder geval een beetje op mij over.

Wat mijzelf betreft. Ik heb mij als member voornamelijk bezig gehouden op ASEL waar ik ook met veel plezier menig discussie ben aangegaan. Maar het is zoals Scotch eerder al aangaf in deze thread dat op een gegeven moment er nogal wat herhaling optreed. En dan heb je gewoon geen zin meer om iedere keer maar weer dezelfde standpunten te moeten gaan oprakelen. Nu post ik hier en daar eens wat en ondertussen zet ik nog wel eens slotje. Ik post waar ik dat nodig acht en waar m'n interesses liggen. En of mensen dat genoeg vinden zal me echt worst zijn. :)

10. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Je moet het niet overdrijven, echt moeite heb ik er niet mee. Maar het ergert me gewoon dat er mods zijn die gewoon niks -in de letterlijke zin van het woord- anders doen als slotjes plaatsen. Waarom ben je hier dan nog vraag ik me dan af? Als je het toch geen lol meer vind om inhoudelijk te posten...
    Ik zal toegeven, het is er in werkelijkheid maar 1 die zo extreem is. Maar verder zijn er nog wel een paar die gewoon het grote merendeel lekker slotjes lopen zetten.

Maar verder heb je het best wel goed gezien hoor :) Als ik de kans kreeg zou ik morgen alle twee en een half duizend topics in het help forum langsgaan en voorzien van een duidelijke titel waar je ook daadwerkelijk hulp aan hebt:cool:
    Ik heb nogal mijn ideeën die ik opdoe uit mijn bevindingen en ervaringen. Maar vaak worden deze hier niet echt gewaardeerd. Dit topic had gewoon als doel om jullie op de hoogte te stellen dat er wat modjes zijn die hier puur als politieagent optreden. Met het plaatsen van dit topic hield ik rekening met wat mij toen zooooo vaak is verteld. Dat modjes hier niet alleen zijn om sloten te zetten... Want elke keer als ik die mod(s) tegen kom denk ik weer van, ah.. die komt weer eens lekker een avondje sloten zetten. Terwijl een mod gewoon een medeforummer moet zijn die af en toe eens iets regelt.

Maargoed, ik begin een beetje te ijlen. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is waar ik op doelde :)

P.S: Er heeft hier nog geen mod gepost waar dit allemaal over gaat. Hoe kan het ook anders, die is slotjes aan het plaatsen ;)

Laatst bewerkt: 27 feb 2004
  11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben momenteel voornamelijk achter de schermen bezig met xbw. Het opstellen van het beleid, zowel voor members als voor mods, allerlei maintenance zeg maar aan het forum. Inhoudelijk ben ik nog maar zeer weinig actief op het forum. Alleen in sommige threads waar ik me echt voor interesseer of toevallig kennis over heb. En natuurlijk ben ik in dit forum veel te vinden als woordvoerder als het ware. Dat ik niet zoveel participeer in discussies heeft meerdere redenen. Ik heb in het kleine anderhalf jaar dat ik hier nu lid ben als bijna elke discussie al meegemaakt. Het meeste is inmiddels al bekende koek, en dan heb ik niet zo gek veel zin meer om exact hetzelfde te zeggen als een paar maanden geleden. Daarnaast is mijn betrokkenheid bij xbox zelf niet zo heel groot :eek: ik ben meer betrokken bij xbw dan dat ik zo'n xbox-freak ben. Ik heb een xbox, ik speel er af en toe mee, maar ik ben absoluut geen hardcore gamer. Ik hou me liever bezig met de administratieve kant van deze site dan de inhoudelijke :)

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25

geef me dan alsjeblieft een naam (ook als ik het ben), desnoods via pm. Op deze manier geheimzinnig blijven doen schiet ook niet op. Commentaar op moderators of modereerbeleid mag altijd en zonder censuur worden gegeven, en dat hoeft niet perse anoniem.

nee dat hoeft niet. Natuurlijk is het leuk als een moderator ook als medemember goed meedoet in discussies. Maar zoals pejannl al zei: een moderator is er voornamelijk omdat hij/zij het relativeringsvermogen heeft om de goede van de slechte threads te onderscheiden, en de juiste instelling heeft om met het juiste gebruik van gezag members op hun gedrag aan te spreken. Een moderator die daarnaast ook inhoudelijk actief is is natuurlijk alleen maar mooi, maar ik weet van mezelf dat dat op een gegeven moment lastig wordt als je daarnaast ook nog allerlei andere (al dan niet forum-gerelateerde) verplichtingen hebt.

Beetje jammer dat je nou op deze toer gaat. Dit kan ook op een normale manier zonder iemand zwart te maken of flauwe grappen erover te maken. Als je nou maar gewoon zegt over wie het gaat dan is dat ook duidelijk. Het is helemaal niet nodig om er zo flauw over te doen.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Biscuitje heeft mij inmiddels via pm benaderd en ik denk dat we nu beiden ietsje wijzer zijn :)

14. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Deel het dan ook met de rest zou ik zeggen. Nu zitten wij nog steeds net zo in spaning......

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Noem eens man en paard biscuitje. Voorbeelden zijn toch echt duidelijker dan vermeende vermoedens.

Zoals Gothic al aangeeft, is je verhaal niet duidelijk. Je geeft aan problemen te hebben met slotjes plaatsen edoch geef je toe dat meestentijds sloten terecht worden geplaatst? Wat is de redenatie erachter dat dan toevallig een in jouw ogen te weinig actieve mod deze plaatst?

Ook ben ik met Gothic eens dat je begaan bent met xbw, je wil nog wel eens aangeven wat foutief gaat jouw inziens. Onlangs heb ik wederhoor gevraagd aan je betreffende help/cheats en was je inhoudelijk zwak. Je kwam enkel met het plan alle topictitels aan te passen ipv een mooie richting waar jij zo'n forum heen zou willen zien gaan (kan me herinneren dat ik zelfs nog een enkel idee zelf aandroeg).

Nu is aangeven wat jouw inziens foutief gaat zeker interessant, er spreekt betrokkenheid uit. Maar waneer het telkens een negatieve inslag heeft van dit en dit gaat fout, dat en dat moet beter, zonder iets inhoudelijk bij te dragen, komt op mij zeer zuur over.

16. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ff de thread door gelezen, het komt mij net zo over als wat cole heeft geschreven....

btw. verander je wel je standpunt naar mate de thread vorm begint te krijgen... ging het in begin nog om meerdere mods, bij zijn meest recente post betreft het nog maar 1 mod..

dan kan je wel gaan zeuren dat niet alle mods hier reageren, misschien hebben die mods wel helemaal geen intresse in jou mening.

17. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Het is allemaal al geregeld met DarkWing, wij snappen elkaar als het goed is. Verder is het er 1 die zo extreem is, maar meerdere die het ook in mindere mate doen.

En Cole, het gaat er niet om dàt ze die slotjes plaatsen. Het gaat erom dat die mods alleen maar slotjes plaatsen en nooit eens meedoen aan discussies etc.

Dat heb ik nooit beweerd :{ Quote die zin eens...
    edit: Ic, ik had die zin verkeerd gelezen.

Laatst bewerkt: 27 feb 2004
  18. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Zal ik dat maar ff doen dan??

en noem verder gewoon even namen en zeg wat je met Darkwing besproken. Deze zielige vorm van achterkamertjes politiek vind ik nog veel vervelender dan modjes-slotjes.

19. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Juist, dit doet erg basisschool-achtig aan. :)

20. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dan reageer ik ook even:

Ik vind het een beetje jammer dat je nu zo reageerd, als je problemen hebt met mods, weet ik zeker dat de moderators volwassen genoeg zijn om naar je probleem te luisteren en hun visie daarop te geven.

Als je mensen beschuldigd moet je die mensen ook de kans geven om zichzelf te verdedigen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina