1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sluiting Wat is beter? PU of XBM?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheWalrus, 4 sep 2004.

1. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me erg lastig als mod om je objectiviteit altijd te moeten bewaren.

De waarde van een discussie of die grote ergernis van mods, de opsomtopic kan voor de poster vaak groter belang hebben dan voor een mod met technische of andere kennis van zaken.
    Per slot van rekening, wat is er mis met een "opsomtopic"?

Het mag dan geen inhoudelijke diepgang hebben maar als ik literatuur wil lezen pak ik wel een boek.
    Als er 100 posters in een opsomtopic zijn dan kun je op je klompen narekenen dat er dus een grote belangstelling voor is.
    Het forum is er voor de leden met al hun ergerlijkheden, dommigheden en onkunde.

Het lijkt me ook dat een mod een discussie moet begeleiden en niet naar waarde mag beoordelen.
    Dat doen de posters zelf wel door er belangstelling voor te tonen of niet.

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou ja, ik heb minder tijd, dus mijn gezwam zul je dan moeten missen O-)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2004
  3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat je zou kunnen vergelijken is de schrijfstijl. En daar waar d epower unlimited ene blad vol humor is, met daarbij luchtige reviews, die lekker weglezen is de XBM in mijn ogen redelijk saai door de serieuse, zakelijkere aanpak. De Power Unlimited heeft een geheel eigen karakter terwijl dit bij XBM ontbreekt.

De stijl van PU lijkt op de oude Sega Magazine stijl, van zo'n acht jaar geleden. Vele zelfspot, maar toch voldoende informatie, die leesbaar wordt door de luchtige schrijfstijl. Ik denk zelf dat een blad tegenwoordig meer moet zijn dna een informatieve gids, omdat het internet die funtie overgenomen heeft.

Ik ben het overigens eens met de stelling dat opsomtopics saai zijn. Ze dragen niks bij. Als iemand een verhaaltje wil schrijven over de componenten van zijn home cinema of wil melden wat hij vanavond eet mag dat altijd, maar de topics zijn natuurlijk niet echt een dialoog. Eerder een verzameling monologen.

Zodra je er een mening over kunt hebben is in mijn ogen het onderwerp geschikt. In het geval van de gesloten thread gaat het om de keuze tussen twee bladen. Argumenten te over, zou ik denken.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Stel: de topic was nog open en 50 mensen gaven hun mening. 24 Ervan zeggen dat de PU beter is, 26 zeggen dat XBM beter is (opsomtopic idee). Wat schiet de topicstarter er dan mee op.
    Zoals het leek heeft de topic starter nog nooit een van de twee magazines gelezen (anders zou je het niet vragen). Hij hoort dat XBM en PU veel gelezen magazines zijn, wilt er zelf een en vraagt aan iemand anders wat het beste magazine is. Als hij een abbo wil, zal hij toch zelf moeten kiezen en dat kan alleen door zelf beide bladen te lezen. Dus is de topic al vreemd, vervolgens wordt het meer geblaat en is een slotje enig uitkomst.
    Als jullie zonodig een thread willen, maak dan een duidelijke thread met de vraag waarom je de een of andere magazine beter vindt. Kan je daar lekker discusseren en je mening geven. Dan hebben we een duidelijk topic die we goed kunnen begeleiden (omdat er een goed discussiepunt in verwerkt zit).

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Okay..je hebt erom gevraagd ;)

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    :mad: Je maakt maar tijd!!

:cool:

@ High 5 - Er worden een paar opsom topics gedoogd hier op het forum (voornamelijk in The Green Mile), maar het meeste gooien we dicht. Waarom? Omdat anders binnen een week het forum vol staat met opsomtopics. En wat krijg je dan? Een inhoudsloos forum. En dat is niet geheel de bedoeling.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een discussie is zo goed als je die zelf maakt.

Ik ben nu moderator, waardoor ik eigenlijk liever niet tegen de eigen schenen wil trappen maar ook ik twijfelde even bij de beslissing, gisteren. Ik denk dat er ook wel potentie in zat, zolang je maar probeert de discussiewaarde hoog te houden. Als je geen moeite doet om je forum inhoudelijk te verbeteren kan je net zo goed alles sluiten denk.

Hopende hier niemand mee tegen de schenen getrapt te hebben, ik zal het intern voortzetten.

8. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Lastig, Wouter.
    Ik benijd je die baan niet.
    Je zult tegen het probleem blijven aanlopen dat er nu eenmaal voor iedereen andere normen gelden voor wat inhoudelijk interessant is en wat niet.
    Dat je voor zoiets een eensluidend beleid moet hebben voor alle mods is denk ik wel duidelijk.
    Dan nog blijven een hoop zaken open voor persoonlijke interpretatie.
    Maar ach...hier worden jullie tenslotte vet voor betaald nietwaar? :+

Nee, nee, rustig maar op die laatste zin niet reageren!! _0/

9. FabianNL

FabianNL Guest

Dus als er in het topic gemeld werd dat hij beide gelezen had (wat hij volgens mij in de topic ook niet ontkende maar dat weet ik niet zeker meer) dan word het wel gezien als een zinvolle topic waar wel "toekomst" in zit, maar waarbij de antwoorden grote kans precies hetzelfde waren (alleen de antwoorden van "moet je beide lezen" waren er dan niet). Ik vind het een beetje onlogisch, snap het ook wel hoor maar eignelijk draaide dan de topic op precies hetzelfde uit, een goede discussie namelijk ;)

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dan nog blijft de topic overbodig. Hij kan alleen een goede keuze maken door de magazines zelf te lezen.

11. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dan is elke discussie overbodig. Er zijn ook tientallen discussies gaande over welke game beter is. Hij probeert er via de plus en min punten die mensen noemen om erachter te komen welk blad beter is en welk blad beter bij hem past.

Discussies zijn er niet altijd om tegen elkaar in te gaan, je kunt ook door een discussie ergens heel anders over gaan denken (een game, politiek of wat dan ook)

12. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    jah ben ik t mee eens. je kunt gemakkelijk voordelen van deze bladen noemen! het zijn ook de verschillende rubrieken (ipv de artikelen, waar je het wel/niet mee eens kunt zijn) die een blad beter maken.

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ok, ik geef het argument: "XBM is beter omdat het serieuzer is dan de PU en er enkel Xbox games besproken worden". Hij gaat naar de winkel en vindt het blad te serieus, staan maar X aantal reviews in terwijl PU meer Xbox reviews heeft ondanks het een all-round blad is. Zit 'ie met een abbo wat hem toch niet zo goed bevalt. Overdreven voorbeeld maar toch. Als er dan ook nog eens flink wat off-topic en onberedeneerde argumentatie wordt gepost, dan schiet je er als nog niks mee op. Want cool is niet voor iedereen cool. Tevens kan je kijken in XBM-honk bij de thread: XBM is een slecht blad. Hier wordt over XBM gediscusseerd en af en toe komt de PU als vergelijkmiddel langs en ook daar ging het regelmatig nergens over.

14. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    :) het argument "xbx is beter omdat hij serieuzer is" is inderdaad gewoon een mening. maar je kunt toch wel vermelden: "XBM heeft elke maand een up-to-date releaselijst" als PU dat niet heeft kan het wel meerwaarde geven aan het XBM

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Maar het blijven grotendeels meningen. Het enige waar je wat aan zou hebben zijn de volgende antwoorden: 'PU is dikker', 'PU is multiplatform en XBM is enkel voor Xbox'. Dan krijg je nog een beetje serieuze posts als PU heeft een hoger niveau. En daarna zakt het af naar PU is leuker en reacties met 'wanab-mod'.

16. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    okay misschien heb je gelijk.. toch vind ik dat er heel wat over de 2 bladen te vermelden valt wat geen meningen zijn. En waar je heel wat aan hebt als je niet kunt kiezen (en er niks over weet)

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Tuurlijk, er valt goed over te discusseren, vandaar dat ik ook aangaf: "als je er een goede discussie over wilt, maak dan een nieuwe, duidelijke thread aan, met goed beredeneerde argumentatie en dan zal ik (en de andere mods/admins) de thread begeleiden en er geen slot op gooien", maar dan moet je wel een standpunt hebben. Niet enkel zeggen dat XBM of PU beter is, maar ook waarom (artikelen, reviews, reviewsysteem en dergelijke). Dan is het natuurlijk prima discussievoer, maar schijnbaar was daar geen animo voor, aangezien die thread er niet kwam en met enkel hier bleef vragen over het slotje.

18. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Het zijn de mensen die verkeerd zijn, niet het topic.
    Ik zou het gewoon een kans geven van 5 pages..

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Maar hoe langer je hem open laat, hoe bozer ze worden als je hem sluit. Dan denken ze een onwijs grote, goedlopende discussie draadje te hebben, die laat wordt gesloten, omdat we te lang af moesten wachten.
    Nee, een tweede kans kan je krijgen, dmv mijn vorige post te lezen.

20. FabianNL

FabianNL Guest

is het geen idee om een soort van waarschuwing te geven? ik weet het niet hoor, zit maar een beetje hardop te denken. Als het dan toch nog iets word heb je een mooie topic en is iedereen blij, word het helemaal nix dan gooi je het slotje erop en moeten ze maar niet zeiken want er was al eens een waarschuwing gegeven.
    Ik ben alleen wel bang dat dat nog meer werk voor jullie word aangezien je dan weer moet opzoeken of er wel een waarschuwing is gegeven in dat topic (duurt weer een paar minuten extra misschien) maar het is maar een ideetje....

Deel Deze Pagina