Xs4all geeft een overzicht van je verbruik, zowel upload als download voor al haar klanten. (je hebt hier dus niets aan als je een andere provider hebt) Ga naar de homepage van Xs4all, klik op servicecenter, log in en de rest wijst zich vanzelf. Het gemiddelde "gebruik" ligt voor mij ergens tussen 6 en 7 gieg per maand, schat ik zo. Je ziet dus dat een datalimiet best wel wat ruimer mag dan 1 gigabyte. Wat betreft dit onderdeel is goedkoop dus duurkoop.
Wel leuk hoor dat KPN weer verhoogt. Maar ik heb zoals meer mensen ADSL Comfort en mijn upload gaat niet omhoog. Zelf download ik bijna niet veel, maar speel ik wel vaak online. Dus voor mij maakt niet niet veel uit. Ik wil dat KPN de upload ook omhoogt brengt, ander vind ik het gewoon niet eerlijk tegen over de andere abbonementen. Kan nu wel klinken als een klein kind en zeggen dat ik niet moet zeuren vanwege deze update, maar ik vind dat ze iedereen ook gelijk moeten behandelen
Ehm jongens over data limieten.... KPN heeft wel zeker een data limiet op z'n adsl verbindingen. Maar je moet echt hard zoeken om m te vinden (hele kleine lettertjes ver weg verstopt). Maar uberhaupt geven ze er normaal niet om. Iedereen betaalt voor een bepaalde transfer, maar 99% van de gebruikers blijft er zowiezo ver onder. En dan maken die paar uitschieters hun echt niks uit. Trouwens... over de upload... je kan toch voor iets van 5 euro per maand je upload verdubbelen??? Ik zit er nog over te denken om dat te doen, maar met al die upgrades denk ik dat het vanzelf nog wel komt.
Die actie van die upload zelf verdubbelen heeft KPN dacht ik al weer laten vallen vanwege de weinige belangstelling. Weet ik niet zeker hoor, maar dacht het wel helaas.....
Ik kan me de eerste update ook nog héél goed herinneren hoor! Alleen Comfort en Advanced kregen een snelheidsverhoging, en Lite bleef gewoon hetzelfde
Als het goed is krijg ik morgen eindelijk wanadoo power. Betaal er stuk meer voor dan de verhogingen na 15 jan met zelfs iets lagere down, maar gelukkig geen datalimiet. Maarjah, iedereen voelt zich wel eens genaaid
Ik heb vorige week vrijdag de bevestigingsbrief gekregen van de KPN voor mijn ADSL Comfort abbo van Planet Internet. Wel lekker dat de snelheid in Januari nog eens verdubbeld wordt. Is ADSL met 2048 kbit/s dan sneller als kabel??
Over welk abbonnement heb je het nou??!! Want bij 2048 is er geen datalimiet! Daar zitte JIJ dan met je 1024 kbite/s en je PLUS geen datalimit!! BWHAHAHAHA Ochja je hebt zonnet of je hebt et niet he! Gelukkig heb ik het niet!!!
Dit van de adsl paginas van planet.nl Zijn er variabele kosten op basis van bijvoorbeeld MB's? De ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen bieden 'flat fee'-voordeel. Er wordt geen Internet-verkeer in rekening gebracht, maar slechts een vast bedrag per maand. Het ADSL Standard abonnement kent een datalimiet van 1 GB. Voor elke MB die meer verbruikt dan de datalimiet betaalt u EUR 0,005. Dat is 50 eurocent per 100 MB dan zijn we er uit
wat moet ik me nou voorstellen bij 2048 kbite/s?? Is dat nou 2MB per seconde? of 256 Kbit per seconde? Dus een bestand van 10MB in 5 seconden?? of een bestand van 10MB in 39 seconden??
Maar is het dan geen MByte? 2048KByte is toch 2,048 MByte? Byte / 8 = Bit of heb ik het nu fout? duuuuuhhhhh :{
De gegeven snelheid van kpn is 2 mBIT dat is dus 2048 kbit 8 kbits is 1 kbyte. Doe dus 2048/8: 256 kbyte/s Haal daar nog 10/15% netwerkverlies af, en je komt op ongeveer 220 kbyte/s DUUUUHHH
kb = kilobit = KBit kB = kilobyte = Kbyte 1 KByte = 1024 bytes= 8*1024 bits= 8 Kbit voorbeelden: downstream ADSL Basic 512 Kbit/s = 64 Kbyte (=kB) upstream ADSL Basic 64 kbit/s = 8 Kbyte Single ISDN is dus 64 kbit/s = 8 Kbyte nu naar Mbit en Mbyte: we nemen weer ADSL Basic downstream als voorbeeld: 64kB/s = 512kb/s (64*8 ) 512kb/s = 0.5Mbit/s (512/1024) 0.5Mbit/s = 0.0625Mbyte/s (0.5/8 ) Ben er nu uit! Als KPN strax naar 2 Mbit gaat, zitten we inderdaad op 0,25 Mbyte/s. Dus een bestand van 1 MB zal ongeveer 5 seconden duren. Dus een bestand van 10MB ongeveer 1 minuut!!! Lekker! JanKost bedankt! en sorry dat ik niet zo slim ben als jij, maarja jij bent immers perfect! DUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHH