Wat vinden jullie beter, handschoenen of wanten? Met wanten bedoel ik handschoenen waar al je vingers, behalve je duim, bij elkaar zitten. Voordelen van handschoenen: vingers los Voordelen van wanten: warmer(denk ik toch) Experts hier?
handschoenen. ook meer grip in de sleepliften en het is wel wat relaxter voor je bindingen als je in een koelkast snowboardt. en voor grabs natuurlijk is het ook relaxter houdt gewoon beter vast.
Leuke thread. Ik vind handschoenen fijner omdat je met je vingers apart kan bewegen. Ook veiliger op de fiets, vind ik.
Ben geen snowboarder maar geef ook de voorkeur aan handschoenen. Krijg toch wel koude/bevroren vingertoppen en is stuk prettiger als je je vingers kan bewegen (beter voor op fiets).
Vind zelf handschoenen goed te doen. Het ligt er een beetje aan hoe goed je bent. Vaak vinden snowboarders die veel stunten wanten fijner, omdat je minder kans hebt dat je een vinger breekt omdat ie ergens blijft haken. Zelf ben ik (nog) niet zo'n stunter dus vind ik vingervrijheid wel fijn
Ik ben snowboarder, en je moet zelf beetje kijken, als je bindingen meer met je vingers gaan gewoon handschoenen nemen met gore-tex en al die shit, als dat niet het geval is zou ik voor wanten gaan is tog beetje warmer lijkt me, heb ze nooit gehad, omdat ik het niet fijn vond, maar schijnt wel warmer te zijn!En meer grip op board vind ik dus echt bull shit, want is pricies hetzelfde hoe je het ook went of keerd!!Ook met lift vind ik beetje onzin, want ik zelf als snowboarder zit niet veel in lift en als het een lift is, is het een stoeltjes lift! Dit is puur voor snowboarden als je dat neit doet maakt het echt niks uit!!
Dat van die viongers breken nouja, als je echt goed bent in stunten heb je zowat alles wel een x gebroken dus die liggen daar echt niet wakker van....
haha ben ook een snowboarder. gore-tex is een goeie handschoenen + wanten in 1. Heb een level gore-tex (half-pipe) Een Snowboard heeft een scherpe kant en wil je niet denken dat je snowboard nooit gaat vastpakken en meeslepen he daarom moet je ook een sterke handschoene hebben. Wanten is beetje twijfelachtig. Smaken verschillend Basje
Handschoenen zijn stukken fijner want ik vind het nogal irri dat ik mijn vingers niet kan bewegen als ik wanten aanheb
Ik heb handschoenen in wanten. De wanten zijn dan verdeeld in 3 stukken: Duim, wijsvinger en de rest Werkt ultiem
Ik gebruik zelf altijd handschoenen met snowboarden...maar wanten lijkt me ook wel zeer relaxt. Alleen wel vervelend met bindingen om doen e.d. Misschien dat ik voor volgende wintersport wanten ga kopen..moet ik nog ff zien
Mijn snowboard-monitor snowboard al tamelijk lang en gaat elk jaar bijna 5 keer snowboarden en die vindt wanten beter... Je kan ze ook sneller aan & uit trekken. Ik weet het nu nog steeds niet Misschien had ik ook wat koud in m'n handschoenen omdat er scheuren in waren...
Ik heb deze krokus vakantie nieuwe MOETEN kopen omdat mijn vingers bijna kapot vroren, was ook tegen -20 dat waren handschoenen, ik heb toen weer handschoenen gekocht met gore tex en al die shit, geen last meer van kou, wanten heb ik nooit gehad dus kan ik niet oordelen maar kan me voorstellen dat ze warmer zijn!!
Ik geef ook de voorkeur aan handschoenen. Je kan net iets meer met je handen dan met wanten. Wanten schijnen wel warmer te zijn. Maar als je goede handschoenen neemt moet ook dat geen probleem zijn. Ik heb strap bindingen, dus met wanten is dat niks..
Ik heb ook strap bindingen en mijn voorkeur gaat dus ook uit naar handschoenen. Maakt opzich niet zoveel uit welke je koopt maar als je 1 van de 2 koopt moet je sowieso gore-yex hebben en nog wat van die andere dingen, want dat is gewoon goed spul om het warm te houden. Je betaalt daarentegen ook best wel veel hoor!
Ok bedankt voor deze reacties. Ik denk dat ik het ook bij handschoenen ga houden. Zelf heb ik er met gore-tex van het merk Ride maar er zaten scheuren in, misschien waren ze daarom wel zo koud