1. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heejs Mensen! Ik heb een vraag! Jah ik weet zeker wel wat soa's zijn en dat je ze via sex kunt krijgen. MAAAR als je maagd bent en je vrijt met iemand die ook maagd is, kun je geen soa's krijgen!

Dit weten jullie ook wel denk ik.

Maar dan vraag ik mij af, hoe ontstaan soa's dan?8)

Ik bedoel iedereen wordt als maagd geboren!O-)

Dus iedereen wordt soa vrij geboren:9

Waar komt zo een soa dan opeens vandaan|:- ?

Hoe ontstaat zoiets:confused: ?

Ik vraag me dit al heel lang af maar nooit een antwoord op gekregen!

Iedereen weet dat je een soa kunt doorgeven via sex, JAH DUH!! maar hoe ontstaat het ofzo!

Wat voor een reactie brengt een soa tot stand ofzo?

Wel graag serieuze reacties!_O_

MZZLS B.E.N.:+

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hmmm.... misschien dat je dit soort vragen beter aan de dokter kunt vragen, of voor mijn part op een medisch forum, die hebben er zeker weten verstand van...

(ik kan je verder ook niet helpen, ik weet dat het seksueel overdraagbare aandoening betekent, maar heb er niet veel verstand van :eek: )

3. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eens gehoord op school van iemand die een spreekbeurt bij anw over aids deed dat aids van origine een apenziekte is. (krijg je hele rare ideeen van als je daar conclusies uit gaat trekken)

4. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    besmette naalden hebben bijvoorbeeld niet met sex te maken...
    daaruit kan je leiden dat het om bacterieen gaan die dus ooit terecht is gekomen in de lichaam van een mens.

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Yep Badkiller heeft gelijk. Bepaalde bacterieen en virussen in het lichaam veroorzaken soa's.

Laatst bewerkt: 14 nov 2003
  6. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ehm, soa's zijn ook op andere manieren te krijgen dan via sex alleen. Dus een maagd is niet per definitie soa vrij...

7. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je daar net hele tijd naar TMF gekeken ofzo dat je opeens wilt weten, als je het echt wilt weten kan je naar je huisarts gaan.

8. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb op school eens geleerd dat in centraal Afrika een een keer het met een aap heeft gedaan en toen aids heeft gekregen.

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Even de meest voorkomende soa's op een rijtje voor de mensen die het weten willen.

Chlamydia:

Deze bacterie nestelt zich in de slijmvliezen van de geslachtsdelen. Hierdoor ontstaat een infectie. Voor vrouwen is deze aandoening erg verraderlijk, omdat zij besmet kunnen raken zonder duidelijke klachten. Wanneer je je als vrouw niet aan deze aandoening laat behandelen, kun je onvruchtbaar worden.
    Chlamydia is gelukkig eenvoudig te genezen. Dit geldt echter alleen wanneer je je op tijd laat behandelen.

Gonorroe:

Deze bacterie nestelt zich ook in de slijmvliezen van de geslachtsdelen. Ook deze aandoening is niet direct op te merken. Dit kan een ernstige ontsteking tot gevolg hebben. Mocht deze aandoening toch op tijd worden opgemerkt, dan is deze goed te behandelen.

HIV (AIDS):

Wanneer je besmet raakt met dit virus ontwikkelt het lichaam antistoffen, waardoor het afweersysteem wordt aangetast. Hierdoor kunnen er allerlei ziekten ontstaan waartegen het lichaam normaal gezien wel bestand is. Helaas bestaat er nog geen geneesmiddel tegen dit virus. Uiteindelijk veroorzaakt dit de dodelijke ziekte aids.

Genitale wratten:

Genitale wratten worden veroorzaakt door een virus. Je vindt deze wratten op of rond de geslachtsdelen. Ook kunnen deze wratten aan de binnenkant van de geslachtsdelen zitten, waardoor ze niet opgemerkt worden. Dit virus verdwijnt niet uit zichzelf! Sommige wratten kunnen een rol gaan spelen bij het ontstaan van baarmoederhals******. Dit virus kan behandelt worden, maar is erg intensief.

Syfilis:

Deze bacterie is goed te genezen, als je er op tijd bij bent. Als je er niet op tijd bij bent, kan deze bacterie zich via het bloed door het hele lichaam verspreiden en ernstige schade aanrichten aan verschillende organen! Ze nestelt zich in de slijmvliezen van de mond, vagina, penis of anus.

Herpes genitalis:

Van deze aandoening kun je niet meer genezen. Wanneer je herpes hebt, zie je allemaal kleine blaasjes op of rond de geslachtsdelen. Deze blaasjes worden na enige tijd kleine wondjes, die langzaam uitdrogen. Deze aandoening is gelukkig niet ernstig, maar kan wel lastig zijn.

Hepatitis B:

Hepatitis B is een ernstige virus- infectie . Deze kenmerkt zich door een ontsteking van de lever. Het kan zijn dat je jezelf geneest. Je bent dan immuun voor dit virus. Er is echter een kleine groep mensen bij wie dit niet op gaat. Zij blijven drager en altijd besmettelijk. Er is een vaccin tegen dit virus.
    De symptomen zijn; moeheid, transpiratie, koorts, verminderde eetlust, heel lichte ontlasting en bruine urine.

Schaamluis:

Schaamluis veroorzaakt alleen maar jeuk en is niet ernstig. Deze aandoening is eenvoudig op te sporen en te behandelen.

Hoe herken je een soa?

1 branderig gevoel bij het plassen
    2 afscheiding of pus uit vagina of penis
    3 zweertjes, wratjes, of blaasjes op vagina of penis
    4 jeuk aan schaamlippen of de eikel
    5 bloedverlies tussen twee menstruaties of na geslachtsgemeenschap

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mjah... of je gelooft de logische verklaring natuurlijk. Het HIV virus dat uiteindelijk Aids veroorzaakt is ontstaan uit een virus dat voorkwam in Afrika. Het virus kwam in apen terecht, gevangen genomen apen kwamen in contact met mensen, mens raakt besmet en mens besmet mens en voila zo zit het in elkaar.

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Aids is inderdaad een ziekte die door de apen is doorgegeven.
    Nu niet meteen rare gedachtes krijgen over mensen met apen..want zoiest gaat heeeeel langzaam. Sommige apen hadden bijvoorbeeld aids en heel wat jaren later hebben sommige mensen dat ook gekregen in de evolutie. Apen zijn namelijk bestand tegen aids, maar mensen niet. Evolutie speelt dus belangrijke rol. Nu nog worden sommige babytjes geboren met een of andere ziekte. Dus ja je kan je afvragen hoe de allereerste ziekte is ontstaan- waarschijnlijk gewoon een soort fout in de cellen ofzo-.Maar dan kan je je ook net zo goed afvragen hoe de eerste aap sowieso is ontstaan.

12. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    thanks for the information dr. Genius_O_

13. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Een paar foutjes Lord_Armada. ;)

Aids bestaat niet als ziekte op zichzelf, maar wordt veroorzaakt door het HIV virus dat uiteindelijk tot Aids kan leiden (hoeft dus niet) en is zeker geen evolutionair iets dat altijd al in het menselijk lichaam heeft gezeten, maar zoals gezegt een virus. Aids zelf is officieel nog maar bekend sinds halverwege de jaren '70.

14. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens...ik weet hoe de overgang van aap naar mens van HIV is gegaan, maar helaas, ik moet gaan.
    Sporten, duty calls(ja, de deurbel).
    Morgen zal ik 'het verhaal' posten.

edit/sorry dit gaat niet eens over de draadtitel-onderwerp

en er zijn vast meer mensen die de overgang v. aap n. mens ook wel weten.

15. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hihi ok ben benieuwd

16. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    hij gaat gewoon een paar boeken opzoeken :cool:

17. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik je teleur moet stellen, maar als maagd kan je ook soa hebben!

Edit: misschien al gezegd, maar k had geen zin om door te lezen.

18. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha jah man! Dik bestuderen en morgen met een dikke theorie komen}:]

19. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Pff..stelletje n44bs..je kan ook een soa krijgen als je gepijpt word of als je een meisje beft, dus je hoeft echt niet eerst te neuken wil je een soa krijgen...:)

20. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    dat had je wel íets 'deftiger' kunnen zeggen :{

anyway... dat valt bij mij toch nog onder de categorie Sex! ;)

Deel Deze Pagina