Zo, alweer een uurtje of 4 spelen eropzitten. Wat een gave game! Speelt heerlijk weg, genoeg variatie en gewoon leuk! En het zal wel aan mij liggen, maar potdomme wat is dit een lastige game... Ik rij met een heleboel racegames vooraan (F1 2011, Ridge Racer Unbounded, Forza 4, Shift 2 Unleashed, noem maar op) maar bij dit spel heb ik in de B-Class al moeite om bij de eerste 3 te zitten, laat staan om te winnen. Ik durf de C-Class nog even niet aan
Paar plus en minpunten:
+ Rijdt zalig. Drift is makkelijk te doseren.
+ Prima powerups.
+ Tof trackdesign! Tracks veranderen per rondje (soms veel, soms minimaal) dus de variatie is erg groot.
+ Ziet er wellicht wat kiddie uit, maar érg uitdagend kwa moeilijkheidsgraad.
+ Het transformeren voegt écht wat toe. De handling van de boten en vliegtuigen zijn erg anders als de auto's. Vind het vliegen persoonlijk iets minder, maar al met al werkt het goed.
- De characters (al is dit 100% persoonlijk). Sonic en Tails vind ik leuk, de rest boeit me niet. Vind ze, wederom persoonlijk, veel minder charme hebben als bijvoorbeeld Donkey Kong, Toad en Yoshi.
- De wespen die ineens overal op het circuit opdoemen. Vind ze maar irritant.
- Moeilijkheidsgraad in sommige challenges is vrij hoog, bijvoorbeeld in de ring challenges of de sprint challenges.
Maargoed, dit is voor de kartracer-liefhebber een no-brainer: Kopen! Zeker voor dit geld!
Klik om te vergroten...