Xbox heeft alleen ''mainstream'' spellen, playstation 2 niet en gamecube ook niet. Wat ik buiten de ''mainstream'' spellen bedoel zijn de Japanse games, waarvan xbox er maar weinig van heeft, kunnen ze ook niks aan doen. Maar het zal wel kwestie van smaak zijn. Vergelijk het maar Xbox met Walt Disney Tekenfilms en playstation2 en nintendo met Anime/manga. ik denk dat t wel de beste vergelijking is..
Xbox Mainstreem ? Omg ga er gouw 1 kopen... PS 2 is puur voor de casual gamer, die kijken wow ps 2 heeft iedereen het over omdat de PS 1 leuk was, cool ga ik dus ook kopen. Dus kinderen die een jaar of 10 a 12 zijn, daar heeft sony haar succes aan te danken. Echt niet met kwaliteit, eerder kwantiteit.
HaHahahah!!! ik wist dat ik afgemaakt ging worden met mijn anti-nintendo houding. Ik heb 3 vrienden die zwaaaaar!!! pro-nintendo zijn en daar disccussieer ik en een andere pro-xbox vriend vaak mee. Zwaar vet, gaat helemaal nergens over. Voor iedereen zn eigen ding natuurlijk, ik geef toe dat ik vroeger veel Tomb Raider speelde...hier das eruit...Ik mag nintendo niet, omdat ze in het verleden een paar naai-acties hebben gehouden. Bijvoorbeeld: je kon Donkey Kong 64 alleen kopen met de 64DD ofzoiets, maar de meeste kinderTJES hadden dat ding al gekregen bij een ander spel. Het spel was echter wel 30 gulden verplicht duurder. Maar zowiezo liggen al die Nintendo spellen me niet op Roque Squadron na, en ja! ik heb dat saaie Metroid Prime gespeeld. Want tijdens zo'n discussie met die Nintendo-vriend moest ik verplicht Metroid spelen en kijken, want die naïeveling d8 dat ik daardoor met meer respect tegen Nintendo zou aankijken...nou HELL NO!!! Oh ik heb trouwens wel een GB en GBA, maar dat komt, omdat ik wat te spelen wil hebben tijdens wat saaiere momenten onderweg ofzo en er geen betere handhelds zijn op dit moment. Maar nogmaals, die vrienden van me die Nintendo de beste vinden zijn 20, 20 en 22, dus ik zou nooit durven te menen dat Nintendo voor babies is. Maar wat me wel opvalt is dat ze kinderachtiger worden als ze dat 'leuke' SB Melee spelen...drukker, maar goed ieder zn eigen ding. En Manga is alles behalve kinderachtig. Daar hoor je ze ook geen HOEI! roepen en WOOHOE!
Oh ja naast gran turismo 4,mgs 3 en god of war stonden anders nog meer games killzone,final fantasy 12,ratchet and clank 3,jak 3,kingdom hearts 2,grand theft auto san andreas,bujingai,tekken 5 en devil may cry 3 dus sony heeft geen tekort aan topgames voor zover ik weet.
@ Masterninja: Nee Sony en Xbox hebben geen tekort aan goede games die nog uit moeten komen, maar wat heeft Nintendo eigenlijk nou...of trap ik nou op iemands zn...oeps!
Meeste van die games op de ps2 boeien me niks en daarom heb ik ook voor de xbox gekozen maar wat RogierB zegt over de besturing van de warthog... Dat vind ik toch best wel dom want ik kan er erg goed mee overweg en meerdere mensen zeggen dit ook. Dat jij Perfect Dark beter vind is oke maar Halo heeft al vele awards gekregen voor beste shooter enzo. Als jij niet weet wat er speciaal is aan Halo heb je het waarnschijnlijk niet gespeeld of je valt meer voor de games als Monkey Ball edit/ @ ROGIERB Over je ''zusje'' Ik bedoelde meer van spelers die erg goed zijn in DOA. En over Halo2. Je hebt een SP filmpje van 8 minuten en die is al erg goed. Mp heb je ook al vele filmpjes en Previews over. Dus hij word goed.
Jullie gedragen je allemaal wel erg fanboy-achtig, ik heb zowel een Cube als Xbox en hoewel ik de Xbox beter vind(mening, want shooter's sport en racespellen vind ik leuk, en de meeste en beste heb je over het algemeen op de Xbox daarvan). Xbox heb ik voor alle exclusives en de meeste multiplatformzooi M'n Cube heb ik alleen maar voor alle exclusives die erop uitkomen, waarvan de algemene kwaliteit hoger ligt dan de exclusives op m'n boxje(op halo, NG en Crimson Sea na dan... ). @RogierB: Nintendo games zijn niet kinderachtiger, maar je moet toegeven dat ze er wel kinderachtiger uitzien, ik heb genoten van Super Monkey Ball 2, The Wind Waker, SSBM, MK: DD en meerdere ander en kan niet wachten op Tales of Symphonia en Paper Mario 2, maar die spellen zien er wel "kiddy" uit, er zijn ook wel spellen als Resident Evil serie, Eternal Darkness en Metroid Prime op de Cube, maar die stijl vind ik toch meer bij de consoles van Sony en Microsoft passen. geen enkele console is objectief gezien beter over 't algemeen, alleen in meningen is dat zo
Damn, ik had mn cube ook niet weg moeten doen, nu ik zie wat voor vette games er voor uit komen en er voor uit zijn De enige games waar ik naar uit kijk op de Xbox zijn Ninja Gaiden (heb ik nog niet) Jade Empire, Fable en DOAU, de rest scheelt me nix. De enige exclusives die ik er nu op speel zijn Halo en DOA3/X, de rest ligt onder een laag stof. Ik haal er na de fackantie ook maar een kubus bij Hetzelfde stond ook in de PU en is de bekendste Halo cliché, ik vraag me af of ie Halo ooit wel eens heeft gespeeld.
Ja in de pu stond ook al dat de besturing anders moest worden maar ik vind de pu mannen dan maar raar als ze het moeilijk vinden. Ik vind het juist erg handig.
Wie zegt dat Conker hetzelfde wordt als Conker op de N64? Ze werken er al jaren aan dus het zal ongetwijfeld veel verbeterd zijn. Wat ik heb gespeeld ruled het spel gewoon van alle kanten over Bad Furday heen. Ik weet niet precies waar je het vandan haalt dat Kameo hetzelfde besturingsysteem heeft als Grabbed by the Ghoulies, maar ok. Daarnaast, je hebt dit spel niet gespeeld en je kunt dus onmogelijk weten of het crap is of niet. Ook al vind je rare games minder naar aanleiding van Ghoulies, dat geef tje nog steeds geen grond om fundementeel Kameo af te zeiken. Als je DOA geen goede vechtgame vind, wat dan wel? Kennelijk nooit gespeeld, want buttonbashen werkt alleen op easy in DOA. Wel knap dat je nu al weet dat het geen topper wordt, ik kan je namelijk nu al vertellen dat Dead or Alive Ultimate vele duizenden exemplaren gaat verkopen al is het alleen al in japan, alleen al omdat het Dead or Alive is, de eerste online vechtgame is en er super mooi uitziet. Tja als je Jade Empire beoordeeld op screenshots ipv gameplay.. Bij de Xbox booth op de E3 zag ik verfrissende nieuwe titels. Ik zag Republic Commando, Fable, Doom 3, Unreal Championship 2, Halo 2, Conker, Kameo, Jade Empire, KOTOR 2, Forza, Mechassault 2 en Kingdom under Fire. En dat zijn dan alleen nog maar de exclusieve titels. Op de PS2 booth waren alleen Killzone, God of War, Jack 3, Rachet 3 en GT 4 als toppers te zien. Lijkt me niet zo moeilijk om te zien wie er nou de beste line-up heeft. maarja als jij meer van dat soort titels houdt, be my guest natuurlijk. over de gamecube lin-up hoef ik eigenlijk niet eens te beginnen. Welke line-up?
De filmpjes van Conker die ik heb gezien zijn allemaal opgepoetste filmpjes van de n64 versie. Raar trouwens, Mario en al vinden jullie niks maar Conker is helemaal de bomb? Zal wel te maken hebben door het schelden etc want daar geilen jullie waarschijnlijk op. Conker is helemal niet zo goed. Vooral de humor maakte het spel leuk, maar als je die weg zou halen hou je een aardige platformer over. Owja en ik heb DOA weldegelijk gespeeld het doet echt onder voor Soul Calibur, Tekken en Virtua Fighter. 1. De hoeveelheid verkopen zegt niks over de kwaliteit van een game. Wel eens van Fifa gehoord? 2. Deze is ook wel grappig jij zegt dat ik Jade Empire beoordeel op screenshots, terwijl je de zin daarvoor loopt te lullen over hoe mooi DOA er wel niet uit ziet. Gamecube geen goeie line up? Grappig, ik zal ze ff voor je opsommen, daar kan Xbox een puntje aan zuigen. -Zelda -Metroid Echoes -Paper Mario 2 -Donkey Konga Jungle Beat, wat waarschijnlijk te blij is voor stoere jongens zoals jullie, maar tis wel et meest originele spel wat er gaat uitkomen. - Baten Kaitos -Tales of Symphonia -Killer 7 -Viewtiful Joe 2 -Resident Evil 4 Dit zijn games die wel erg veel potentie hebben om toppers te worden. Let wel, ik heb games als Geist, Advance Wars etc eruit gelaten, omdat et bij die nog maar afwachten is wat het wordt. Xbox' enige troef is het online gamen, maar qua single player games stelt de Xbox line up toch weinig voor. Maar oke , we zien wel hoe 'geweldig" die Xbox line up zal zijn. De eerste voortekenen zijn al slecht met de tegenvallende Sudeki, een game die in 1 zin werd genoemd met Halo 2 en Fable...
Kan iemand misschien even antwoord geven op mijn vraag aub?? Is de gamekings DVD van de e3 precies hetzelfde als de 4 afleveringen van tv??
Whahahahaha kutn44b, door die "zuigspellen uit Japan" zit jij nu wel op je Xboxje te spelen manneke. Ga lekker bloksfluit spelen met je mama ofzo
Nou RogierB wat jij daar net neerzette van de Gamecube vind ik alleen Resident Evil misschien nog wel leuk en Killer7 kan misschien ook wat worden maar de rest vind ik niet echt iets. Dus dat de xbox daar een puntje aan kan zuigen vind ik dat hij dat al ''makkelijk'' doet. Maar ik heb daarom ook een xbox ipv een gamecube dus ik ben blij jij bent blij (jij hebt een gamecube toch?) wat willen we nog meer.
Ik heb naast een Gamecube ook nog een Xbox Ik vind dat er op de Gamecube gewoon veel leukere spellen te vinden zijn. Als je langs da kiddie imago kan kijken is denk ik Gamecube gewoon kwalitatief gezien gewoon de beste console(samen met ps2 dan) Op de Xbox komen soms wel leuke spellen hoor, maar et zijn niet echt games waar mensen jaren later nog over praten. Ik vind et allemaal magertjes, maar ja das mijn mening..
ik negeer liever jou jij snapt er niks van en diegene die zegt dat japanse spellen zuigen, , hoe kan je dat nou zeggen fucking n00b de beste spellen komen uit japan als je al naar de statistieken kijkt, maar jullie kunnen er ook niks aan doen jullie zijn van de latere generatie jullien kennen de hele snes nes n64 saturn dreamcast arcade consoles generatie niet? Doa is n boutspel helaas, idd in tegenstelling tot tekken virua en de hele mikmak beatt emups op de dreamcast rival schools, guilty gear snk, kof, samurai showdown last blade etc.. you guys make me
Wel erg leuk hoor rogierb mag de games van de xbox niet op de graphics afrekenen maar op de gameplay dat is dan belangrijker. Terwijl ik altijd hoor van de ps2 en gamecube games zijn de graphics niks dus games zijn ook niks zo redeneren een hoop mensen hier(ik ga geen namen noemen). Maar als het op de xboxgames aankomt en iemand niet van de graphics onder de indruk is dan moet diegene maar op de gameplay gaan letten. Begrijp me niet verkeerd ik vind graphics altijd het minst belangrijk daarom heb ik ook nog een gamecube en ps2 altijd en hoop games met diepe gameplay. Kijk ik ga niet zeggen dat ik het compleet met rogierb eens ben maar ik begrijp wel wat ie bedoelt voor het grootste gedeelte dan. Want ik vind dead or alive erg cool en jade empire lijkt me ook cool maar dead or alive is idd een buttonbasher vooral in multiplayer. Wel heeft het goede gameplay als je je erin verdiept maar zelfsals jealle moves uit je hoofd kent kan je erg makkelijk verliezen van iemand die de controller net 2 minuten in zijn of haar handen heeft. Oh ja en laten we de gamecube line-up niet af gaan kraken was niet zo slecht als iedereen beweert het moet natuurlijk wel je smaak zijn. Toegegeven ik wacht meer op killzone en halo 2 dan op metroid prime 2. Killzone wacht ik meer op vooral vanwege die coole stijl en om eerlijk tezijn lijkt deze me beter te worden dan halo 2. Maar halo 2 lijkt me ook erg cool gewoon omdat ik halo 1 ook cool vind en halo 2 veel beter lijkt te gaan worden.
oja en waar heb ik dat gezegd ?? _0/ je kunt best gelijk hebben, het enige wat ik zeg is dat mensen zoals rogierb hier de fanboy uithangen van mij weg mogen