1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony Ericsson Xperia X1

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Danger, 27 nov 2008.

  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    In navolging tot het Iphone topic lijkt het me nuttig om iedereen te informeren over een nieuw, top toestel in de categorie smartphones. Namelijk de Xperia X1. De eerste smartphone onder de vlag van Sony Ericsson geproduceerd door de ervaren smartphoneboer HTC.

    Uitgebreide specificaties:
    Na veel uitstel, of slechte communicatie, het is maar net hoe je het wil noemen is hij nu eindelijk goed op voorraad in Nederland. Het is naar mijn persoonlijke mening een prachtig toestel en voldoet precies aan mijn wensen. Ik heb hem inmiddels besteld bij Vodafone waar ze een aantrekkelijke aanbieding hebben. 20.50 eerste 12 maanden, 27.50 tweede 12 maanden, inclusief internet, geheugenkaart (4GB incl Hancock), gratis fotoboek, sms blox (verdubbelaar) en eenmalig 42.19. Dit topic is met name bedoeld voor discussie, vergelijking, technische vragen, vragen mbt toestel icm met telecomprovider. Voor vragen welke over andere toestellen gaan verwijs ik je graag door naar dit topic.

    MEER:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem besteld ja, als het goed is morgen binnen :)

    Zin in.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Waar heb je hem besteld?
     
  4. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Vodafone
     
  5. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel kost hij in Totaal ?
     
  6. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gratis met een abonnement, maar als je hem los koop ben je dacht ik 730 kwijt.
     
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Touch-screen pennetjes zijn zó 2005.
     
  8. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    vind hem erg tegenvallen in het echt. had er echt lang naar uitgekeken. toch iets te dik, lomp. toetsenbord typt niet fijn en met die panels werkt echt slecht. ben toch uiteindelijk voor de e71 gegaan. blij dat ik die keuze heb gemaakt.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    :cool:! Who needs a stylus when you have your fingers always with you!
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk hou ik totaal niet van touch screen bedienen met mijn vingers. Dat is ook de reden dat een Iphone niets voor mij is. Dat pennetje is dan ook mijn steun en toeverlaat en een belangrijke reden dat ik voor de X1 kies ipv de grote concurrent(en), de Iphone en de HTC Touch. Desalniettemin, voor degene die pennetjes 2005 vinden, touch screen met je vingers werkt ook prima!
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil deze telefoon waarschijnlijk ook gaan halen. Paar vraagjes aan de mensen die hem al hebben:

    Hoe is de MP3-speler?
    Werkt de internetbrowser goed/snel?
    Is ie een beetje krasbestendig?
    Werkt het smsen goed?
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nog niet zelf in bezit pas over een paar dagen, wel enkele keren mee gespeeld. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het sms'en heerlijk werkt. Je hebt in no-time een sms getypt door dat Qwerty toetsenbordje. Met best grote knoppen waardoor je gewoon lekker kan typen. Daarnaast kan ik je vertellen dat het een windows-based toestel is. De MP3 speler werkt prima maar op de "windows" manier. Dat moet je prettig vinden. Persoonlijk heb ik liever de Sony Ericsson "Walkman" mode maar deze zit er niet bij (gemiste kans). Dus MP3 werkt goed alleen helaas niet ideaal naar mijn mening.

    Internetbrowser hangt ten eerste af van welke provider je kiest. Hoe de browser in de praktijk werkt durf ik (nog) niet te zeggen, hetzelfde geld voor de krasbestendigheid. Deze vraag zal iemand anders moeten beantwoorden! Of je moet nog even geduld hebben :+.
     
  13. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Of de internet browser snel werkt hangt idd van de provider af. Op de Xperia heb je Opera en Internet Explorer als browser. Opera werkt voor mij vrij goed.

    Dit toestel kan best wel tegen een stootje, wat krasjes betreft gewoon goed beschermen met een hoesje o.i.d.

    Het sms'en is wel ok. Alleen de knoppen zijn kleiner dan op plaatjes, maar het is een kwestie van wennen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem inmiddels een dagje binnen. Hij bevalt wel goed al is het nog een heel proces van wennen & verdiepen wil ik er optimaal gebruik van kunnen maken. Ik mis nog een aantal panels, batterijpercentage (programma voor) en dat soort dingen. Ook moet ik hem nog even vertrouwd maken. Baal er wel van dat die 4GB mini SDHC er niet direct bij zit maar dat hij via het aanvragen op de site "in enkele weken" geleverd wordt. Ik wil hem volpompen met muziek, films, games etc. Streamen van TV (NL1 gratis bijv) werkt bij mij niet echt mooi vloeiend en ook heb ik de simpele wekkerfunctie nog niet gevonden. Kortom hij bevalt goed, knopjes zijn kleiner dan verwacht, maar ik mis nog wat opties en ik ben er nog niet helemaal in thuis. Prachtig beeld trouwens, internet is ideaal.
     
  15. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sins afgelopen zaterdag ook de Xperia in het bezit en ik ben zeer tevreden. Het is even wennen waar alles nu zit.

    Ik heb wel een vraag over de e-mail instellingen. Het versturen van mail werkt bij mij niet. Ik werk via een pop casema adres. Het rare is dat ik wel mail ontvang, terwijl ik bij de smtp instellingen heb aangevinkt dat hij dezelfde inloggegevens als die van de pop overneemt, het versturen niet lukt. Dan volgt er een foutmelding met "controleer netwerkdekking en accountgegevens"

    Ik heb de instellingen direkt vanuit mijn outlook account overgenomen op mijn pc, die werkt wel prima

    Heeft iemand een idee???
     
  16. Bullet NL

    Bullet NL nie zeure moar poste

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, je hebt last van het zelfde probleem als jij je pc aan bijvoorbeeld in het netwerk van een andere internet provider hangt.

    de pop instellingen kan je altijd gebruiken van email account, de smtp instellingen van vodofone dien je te gebruiken. de casema server accepteer niet dat er mail wordt verstuurd via een vodafone ip adres..
     
  17. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, dat verklaart een hoop.

    Ik heb gezocht op de vodafone site en daar kwamen ze met de volgende oplossing:

    smtp: authsmtp.vodafone.nl
    gebruikersnaam: (ze zeggen alles voor het @vodafone.nl) ik denk dat ze dan bedoelen mail06********
    wachtwoord:je myvodafone wachtwoord.

    maar helaas werken deze instelling ook niet. Ik kan dus nog steeds wel mijn email ontvangen (zowel thuis als mobiel) maar niet versturen.

    Wat voor instellingen hebben jullie staan op je telefoon als uitgaande server??
     
  18. Bullet NL

    Bullet NL nie zeure moar poste

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je gewoon de zelfde username en password gebruiken als de gene waar mee je inlogt op my.vodafone
     
  19. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de X1 gisteren binnen gekregen. Mooi stijlvol ding! Internet werkt lekker, maar verder... Smsen werkt omslachtig, MP3-speler niet overzichtelijk en het geheel is redelijk langzaam.
    Ik vind het een zeer mooi mobieltje en zou er prima mee kunnen leven, maar als ik zie dat ik er nu 400 euro op marktplaats voor kan krijgen blijf ik toch liever nog even bij mijn iPhone (1G). Vooral qua snelheid, (SMS-)overzicht en MP3-speler vind ik die telefoon fijner.
     

Deel Deze Pagina