1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Sony Home

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 mrt 2007.

  1. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo zeg, eindelijk iets wat echt indruk op me maakt!

    Ziet er erg goed uit, het idee is tof, niet geheel nieuw meer, maar het is gratis en zal zeker verslavend zijn.

    Zo zie ik sony graag.. geen geblaf wie de beste is en dat next gen pas begint als zij het zeggen, gewoon stilletjes aan dit soort projecten werken en als het dan uitkomt, zullen mensen dat als plezierig ervaren.. zoals nu...

    Als dit uitkomt (officieel dan) en er zijn wat meer toptitels uit op de PS3, dan ben ik er zeker van dat ik de PS3 dan wel aanschaf... het zijn dit soort dingen die iemand over de streep kan trekken.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamed.nl/view/25098

    Sony is al bezig met avatars te importeren naar games. Weer een USP minder voor Nintendo.

    http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=9725

    Microsoft heeft wel een punt, in het begin is het leuk. Later wil je meteen online in de game komen. Snel een server joinen of vrienden uitnodigen werkt veel functioneler via menu's.

    Maar het zal toch niet zo zijn dat je alleen via Home online kan spelen? Ik bedoel via het menu van het spel een server joinen of friend inviten moet toch ook wel kunnen. Weet niet of het kan, weet niet of het zo bij resistence werkt.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2007
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wat ik niet snap zijn de reacties van mensen als boss, die praten over een soort revolutie, terwijl dit soort gameplay eigenlijk al aanwezig is in games als Second Life. HEt is nu misschien de eerste op de console en toch iets anders, toch vind ik sommige reacties wat overdreven.

    Ik vind het wel een erg cool iets: Het ziet er mooi uit en de ideeen klinken en zien er allemaal behoorlijk goed uit. Het is in sommige aspecten een soort game versie van de Xbox Live Dashboard en Marketplace :)
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja tuurlijk, ik heb toch ook gezegd dat je het alleen met zaken als second life kan vergelijken. Maar nu doe jij precies dat het maar een gewoon dingetje is. Het is nog steeds anders dan second life. In second life maak je zelf zaken aan, noem maar op. In home moet Sony alles onder controler houden, en updaten zij home zelf. Dat vraagt tijd en daar heb ik respect voor. Ik vind dit persoonlijk heel vet van Sony, misschien wel een evolutie ja. Sony die altijd gebashed werd niets van online gedeelte te hebben,... doet nu toch zeer mooie dingen. Ze laten zien dat ze het online gedeelte serieus nemen. En ik was echt op het moment dat ik home zag weggeblazen. Sorry als mijn enthousiasme jou irriteerde...
     
  6. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel slim van ze. Want ze kunnen dan lekker veel reclame maken erin, bijv op de muren zoals posters. En reclame kost geld, dus dat wordt toch iets waar winst op gemaakt kan worden. Slim hoor!
     
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Dit is denk ik gewoon technisch mogelijk om te integreren bijv in de XMB
    ik denk dat sony met firmware updates dit soort dingen steeds verder gaat verbeteren.
     
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Lijkt mij ook dat je snel in een game moet kunnen “ joinen “ velen zitten er niet te wachten op oeverloos chatten om vervolgens een game te spelen.

    Op Live heb ik hier ook geen behoefte aan en wacht tot er voldoende spelers zijn om ingame van me te laten horen. Een huisje met behangetje en bijpassend bankstel kan mij ook niet echt boeien. Een console heb ik om games te spelen en niet om een duf huiskamertje te creëren.
    Waarschijnlijk zijn er een hoop mensen die dit wel leuk vinden, gezien de groeiende animo op Second Life en soortgelijke thema’s . Alhoewel in Second Life is gebleken dat veel intensive bezoekers na enkele maanden weinig tot nooit meer online te vinden zijn. Tijdelijk zal dit allemaal best leuk, maar de houdbaarheidsdatum is denk ik snel overschreden.
     
  9. gow_rulez

    gow_rulez Guest

    ziet er best geinig uit maar nix voor mij.. dit lijkt mij meer iets voor mensen die gewoon geen leven hebben :x
     
  10. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Home is al meer dan 3 jaar in ontwikkeling. Enough said...

    Gisteren ff kort met enkele Sony medewerkers gepraat over home. Je moet Home meer zien als ontmoetingsplek en opstapje naar de echte games/clanwars. Niet als WoW waar je dagen door heen kan lopen. De helft van jullie snapt dit concept niet eens als ik zo de reacties lees.

    Stel voor... je heb een clanwar. Vroeger deed je dit door op MSN af te spreken en dan online te komen in de juiste server. Nu ga je gewoon op home je clan/mensen verzamelen. Tactieken door spreken en dan met z'n allen tegelijk de game opstarten. :D
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2007
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het ziet er gewoon ongeloofwaardig goed uit! Ik kan er de voordelen wel van zien:

    friendskamer waar je automatisch op inlogt als je de ps3 aanzet
    je gamermannetje compleet customizen
    leuker om te ouwehoeren

    maar ook de nadelen

    voor extra content moeten betalen
    toch omslachtiger om met je friendslist te kunnen communiceren
    serverproblemen

    Ik ben benieuwd.
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    The proof is in the pudding.

    Home ziet er vooralsnog super uit maar het is niets meer dan een extraatje zoals je hierboven leest.
    Wat vooral belangrijk is volgens mij, zal zijn hoe mensen straks zonder teveel tijd kwijt te zijn online games kunnen joinen.
    Dat zal voor Sony een belangrijk iets zijn om rekening mee te houden.
    Veel mensen die online willen gamen zitten niet te wachten om eerst in iemand zn appartement rond te moeten lopen voordat een game begint.

    Ikzelf zou weinig gebruik maken van dit concept want als ik online ben wil ik gewoon multiplayer games spelen.
    Achievements geef ik ook helemaal niets om (sinds 1 december 2005 mn 360 maar nog niet eens 2000 Achievement punten 8) ).
    (mede dankzij de fakking savebug van COD 2 :mad: ).
     
  13. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt toch ook direct online met de game? Je hoeft echt niet puur alleen via home een multiplayer game te starten hoor. Tis een ontmoetingsplek.
     
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed ook wel dat er een algemene friendslist komt gewoon in de XMB, misschien zelfs wel in de volgende firmware update.

    Ik denk en hoop niet dat Home de enige manier zal zijn om een multiplayer game te starten.

    Wel lijken de speciale gamehoeken van de developers me heel erg leuk. Bijvoorbeeld met GTA4 dat ze een GTA-style lobby maken waar je gewoon heen kan lopen als je online wilt spelen en daar met gasten kunt praten en een game kan starten. Of een Final Fantasy dorpje of iets dergelijks, mooi man!

    Nu komt alleen elke keer de vraag, koop ik de game (bijv:GTA4) voor de achievements points of voor Home :mad:
     
  15. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Een normale vriendlist zit er ook al gewoon in hoor. :) Die is direct van XMB helemaal rechts te vinden.
     
  16. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    dit klinkt allemaal wel geweldig, en sony komt eindelijk met iets origineel dat ze zelf hebben gedaan (positief). Maar togh heb ik het gevoel dat er iets niet helemaal goed zal gaan...
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Als iets 3 jaar in ontwikkeling is zegt niet dat alles precies zo vast stond...

    Persoonlijk is het gewoon second life op de console maar dan zoals sony het zegt een revolutie. (hoe heete de Wii eerst ook alweer ;))

    Het heeft allemaal wel wat maar het is toch weer iets van MS en iets van Wii dat sony heeft gecombineerd...
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    kijk nu worden de woorden weer verdraaid. Sony(phil harrison) heeft zelf tijdens een interview gezegd dat al de ideeen al zijn uitgevonden, maar dat zij het in 1 pakket hebben gecombineerd. Dus sony heeft nooit gezegd dat ze revolutionair bezig zijn met home.
    hier voila het interview, kijk maar op 2:33
    http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=17702

    En ja home is al 2,5 jaar in ontwikkeling. Dus de ideeen van de wii hebben ze nooit kunnen overnemen, want de wii is pas 4 maanden uit en in die 4 maanden hebben ze nooit dit allemaal kunnen bedenken en ontwikkelen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  19. Cybercon

    Cybercon Guest

    Exactly, het bewijs dat Sony hier al lange tijd mee bezig was, is toen Sony op de E3 het al had over een sociale online service. De dag voor Nintendo hun Mii's toonde.
     
  20. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets hadden ze al gedaan bij Champions Leauque football ofzo iets omdat hun sponser daar van zijn hebben zij daar ook reclame borden vand e PS3 in gedrukt. En dat spel komt ook op de andere consoles uit. Stukje Marketing!
     

Deel Deze Pagina