1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony kan voorsprong xbox 360 niet inhalen.

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door harry potter, 22 nov 2006.

  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de PS3 is een stuk duurder.
    Ik geloof er geen reet van.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 een stuk duurder ? Valt wel mee, ik heb voor mijn PS2 bij de launch ook 1100 gulden neer mogen tellen hoor :eek:
     
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook in die tijd ja, maar dat was alleen in Europa. Op het moment zijn de Amerikanen moord en brand aan het schreeuwen omdat hij daar nu ook duurder is..

    Feit blijft dat de PS3 maar zal gaan verkopen, zoals ik al zei Xbox1 verkocht 25 miljoen, en de PS2 110 op het moment. Deze rollen gaan echt niet zomaar omdraaien. Misschien wordt het 40 voor de 360 en 80 tot 100 voor de PS3, maar verder zal het echt niet gaan.
     
  4. Bizarre

    Bizarre Club Bizarre

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft probeert gewoon bij elke nieuwe generatie wat klanten af te pakken, wat ze wss ook gaat lukken. Maar het zal nog wel een tijdje duren voordat de ps verslagen wordt.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk eens buiten ons eigen kikkerlandje. De PS2 was in Amerika bij de launch 299 dollar. Het duurste PS3 model kost daar nu 599 dollar. Ja, dat is een heel stuk duurder.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zo redeneert wel ja. Maar aangezien ik Europeaan ben en geen Amerikaan, redeneer ik naar eigen maatstaven en niet naar die van Amerika. En dan concludeer ik dat de prijs van een PS3 wel meevalt vergeleken met wat een PS2 bij de launch kostte.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  7. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal ik niet te hard zeggen. Ondanks dat xbox 1 veel beter waqs dan ps2 verkocht die minder. Waarom mensen waren helemaal ps1 en 2. En wilde daarom niks weten van xbox. Maar ze hebben zich wel erg bewezen. En ik heb vrienden die echt hardcore aan playstation verslaafd waren en niks wilde weten van xbox. En nu hebben ze een 360 waarom omdat hij goedkoper is veel hoger scoord in reviews en op live gedeelte veel meer ontwikkeld. Dus ik zou dit niet te hard zeggen. Persoonlijk denk ik dat ps3 op de 2 plek beland ver achter xbox360
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  9. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0

    Wow, dus er zijn al meer Wii's verkocht dan PS3's:eek:
     
  10. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    en ook meteen dik meer :eek:
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Sony heeft 4 factoren die enorm in het nadeel zijn:
    - Jaar achterstand vergeleken met de X360
    - Duurdere console bij de launch, waardoor je er van uit kan gaan dat de PS3 zeker nog zo'n 2 jaar minstens duurder zal zijn dan de X360
    - Weinig verschil in specs, weet er het zijne niet van, maar ook gekeken naar de PC op het moment zie ik niet in wat de PS3 nou duidelijk beter kan presteren dan de X360 op het gebied van gameplay.
    - Weinig multimedia integratie vs de X360.

    Uiteindelijk vermoed ik dat de PS3 wel met een leuke percentage zal winnen van de X360, echter het zal even op zich laten wachten.
    Sowieso is het tricky voor Sony om de PS3 aan de man te brengen nu de X360 op gang komt. En uiteraard DOAX2 komt binnenkort uit wat natuurlijk cruciaal is in deze strijd. :+
     
  12. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Logisch. Ze zijn allebei compleet uitverkocht, alleen Nintendo heeft meer Wii's kunnen produceren..
     
  13. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze verwachten dat de consolemarkt gigantisch stijgt ... Hmm, ik geloof niet in zo'n grote groei.
     
  14. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze er 20 miljoen per jaar verkopen. Dan zouden ze er ongeveer tussen de 1.6 en 1.7 miljoen per maand moeten maken en ze ook nog verkocht krijgen. En dat kan niet want sony heeft aangegeven. Dat er 100.000 ps3 per week wat per maand 400.000 is bij komen voor de vs en japan. Dan zou sony de productie met een factor van 4 per maand op moeten voeren.
    Dat de productie omhoog gaat geloof ik nog wel. Maar van 400.000 naar 1.6 miljoen en meer.
    Daar heb ik zeer sterke twijfels over.
     
  15. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat is nog helemaal niet te voorspellen.
    Je kan wel heen en weer gaan gooien met schattingen en hoge getallen, maar de tijd zal het leren.
    De 360 heeft dan wel een jaar voorsprong (ongeveer), maar de PS2 had een enorme markt en een groot aantal zal wel trouw aan Sony blijven.
    Bovendien is nog niet duidelijk of HD DVD of Blue Ray gaat winnen, dus het is nog te vroeg om hierover een voorspelling te doen.
    Ik gun het ze allebei, laat Nintendo maar de verliezer zijn. ;)
     
  16. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Nou ja, met de DS is die trend al ingezet toch?
    Wie weet dat de wii hetzelfde effect heeft: nieuw segment in de markt = groei.
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem aan dat de PS3 wel weer zal winnen van de 360, maar zal nog wel even duren voordat ze een groter markt aandeel hebben.

    Denk wel dat het gat significant kleiner zal zijn als tussen de ps2 en xbox. Vooral omdat de ps3 niet veel beter is als de 360 (als hij het al is). En de 360 heeft zich al waargemaakt, de ps3 niet. (denk ook Live)
     
  18. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Als ik kijk naar de games die uit gaan komen zie ik niet wat er voor een verkoop boost zou kunnen zorgen bij de PS3.
    Bij de 360 zie ik dat wel : Viva Pinata, Banjo Kazooie anyone?

    verder zijn nagenoeg alle (verwachte) toppers multiplatform
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Viva Pinata en Banjo Kazooie system-sellers ? Op een Nintendo systeem misschien ja, maar de X360 moet het toch echt van andere (lees : meer actie gerichte) titels hebben.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  20. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja maar daar hebben we er al een hoop van.
    Viva Pinata brengt misschien gamers naar de xbox die eens iets anders willen.
    En Banjo kazooie kan de oude Banjo fans en nieuw jong publiek naar de xbox trekken.
    Juist die afwisseling van verschillende genres kan een console tot een succes maken denk ik.

    vergat trouwens erbij te zetten dat Metal Gear in mijn ogen de enige titel is die mij een klein beetje geinteresseerd kan krijgen in de PS3.
     

Deel Deze Pagina