1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony presenteert Cell Chip

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 8 feb 2005.

  1. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    De Cell Chip en de -speculatieve- Xbox processors kunnen niet rechtstreeks vergeleken worden met elkaar omdat de architectuur van beide platform erg verschild. Sneleheid in Ghz zegt bovendien niets. Daarnaast ligt Sony's PR praatje over hoe krachtig en revolutionair de huidige PS2 chip - the 'Emotion engine'- wel niet was mij nog vers in het geheugen. Ja, als het om hypen gaat is Sony inderdaad marktleider....
     
  2. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    precies. het gaat erom wat er uiteindelijk uitkomt. en daarin zullen alle 3 (sony, microsoft en nintendo) echt niet veel verschillen.

    dat gelul ook altijd over de ps2, dat die spellen maar 30% gebruiken van de mogelijkheden van de ps2. buiten het feit dat het onzin is, waarom dan nu een nieuw apparaat op de markt brengen? de grens is nog lang niet bereikt. bij het nieuwe apparaat zal het dan hetzelfde gaan.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  3. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Weer veel anti-Sony gasten, en dat de PS3 misschien bij het begin nog een overkill is vindt ik juist beter, want je wilt toch niet bij de release dat ze al het maximale uit de console gehaald hebben :confused: ?
    Ik vindt Sony erg goed doen Momenteel en die Cell processor lijkt als ik kijk naar de specificaties een erg krachtige chip. En wie er beweerd dat Xbox 2 weer beter wordt enz.. mag eens goed bedenken wat die zegt. Er is nog geen game voor uitgekomen laat staan Promo screenshots. Dus welke beter wordt maakt niet uit. Dat doen de games wel en niet de console zelf. Kwa de Specs. van de PS3 en de Xbox 2 is momenteel nog niks tot erg weinig bekend. Dus hou die opmerkingen maar voor als ze hier een tijd je in de winkel zijn te vinden _0/
     
  4. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    je kunt wel een uberconsole maken.. maar ik denk niet diet dat developers staan te poopelen om nog langere aan spellen te werken (en dus meer kosten te maken) om de maximale graphic-capaciteit te halen... bullshit dus..

    ik verwacht dat de eigenschappen (specs) van de consoles gewoon weer redelijk dicht bij elkaar liggen..
     
  5. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap jullie niet zo erg eigenlijk??

    Wat maakt het nou uit of de ps 3 misschien een betere console wordt? Stel dat het zo is, koop ik als volgende console gewoon een ps3... Dat boeit toch niet?

    Ik dacht dat xbox niet zo'n hoog gehalte fanboys had, maar na de re4 newstopic op insidegamer.nl en een paar van de opmerkingen hier valt dat dus tegen...

    Maar goe,d mijn punt is het gaat niet om het merk (microsoft/sony/nintendo), maar om de kracht van de console en de daarbij komende gameplay/games... Overigens weet ik niet 100% zeker of ik een ps3 haal, als die beter is dan de xbox2, ik vind xbox live namelijk wel heel goed geregeld... en dit zal mijn keuze dan ook zeker gaan beinvloeden... :)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  6. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    niet anti-sony............ anti-onzin

    daar heb ik het toch niet over? mijn opmerking is gebaseerd op de mensen die beweren dat de ps2 nog op 30% van zijn kunnen zit. als dat zo zou zijn is het onzinnig om een nieuw apparaat op de markt te brengen. maar goed, stel dat het wel zo zou zijn, dan is overkill niet erg in het begin, maar na 5 jaar mag er toch wel eens het maximale uitgehaald worden.

    hoop termen. voor 99,9% van de mensen klinkt het aardig indrukwekkend, maar wat het allemaal betekent............maar jij zal wel bij die 0,1% horen.

    wordt niet beweerd. er wordt alleen beweerd dat de consoles niet veel voor elkaar onderdoen. dat er geen game, etc voor is uitgekomen dat geldt ook voor de ps3!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    lol, een thread over de cell chip en de xbox 2 komt er ook alweer 20 keer in voor. Waar is Nintendo gebleven? Ik ben eerlijk gezegd nog veel meer geinteresseerd in de revolution van Ninetendo. Ik wil wel eens zien wat voor revolutionaire dingen er mee gebeuren.

    Betere specs is leuk, maar dan gaat het eigenlijk steeds meer richting de pc markt, waar het uiteindelijk alleen nog gaat om het updaten van de specs van een console. Ook gaat het de laatste jaren steeds snellermet het afwisselen van consoles. Niet dat daar veel op tegen is.

    Maar om terug te komen op het cell verhaal: Zoals anderen al eerder hebben gezegd vind ik ook dat zoveel kracht eigenlijk een beetje onzin is en waarschijnlijk ook niet meteen gebruikt zal worden. Ook zal er waarschijnlijk wel een aardig prijsje aan hangen, maar ik denk heus wel dat Sony hier rekening mee houft, als ze slim zijn.
     
  8. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    dan word ie vast ook MALEN duurder ;)
     
  9. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet neit hoe duur zoiets zal worden, misschien is de Cell chip wel goedkoop om te maken. niemand weet hier nog iets van. Het enige wat nu bekend is, is hoe snel die zal zijn.

    Mij maakt het me ook geen ruk uit van welk merk de volgende console de beste wordt. Als het maar de beste is. Ik had eerser ook een PS2, maar toen keek ik wat reeeler, toen kwam ik erachter dat de XBox beter was, heb ik mijn PS2 verkocht en een XBox voor gekocht. Alleen maar omdat ie beter is, niet omdat het nou van Microsoft was ofzo.

    Nog niemand weet specs van de XB2 en sommige mensen komen nu al met de vooroordelen dat de PS3 veel duurder zal gaan worden, dat de XBox2 veel beter moet worden (verbaasd me dat ik het nog niet gezien heb in dit topic)


    1 ding; je kent het spreekwoord wel: als er een schaap over de dam is volgen er meer.

    Je hebt developers tussen de groten zitten die echt alles geven voor een game. Kijk bijvoorbeeld naar Bethesda van Morrowind, die gasten zijn 6 jaar bezig geweest met de game. Ze zijn nu ook weer bezig, ze proberen dan ook echt wel veel uit de console te halen hor. Als ze eenmaal de specs van de XBox2 hebben gekregen kunnen ze eigenlijk al aan de slag met het optimaliseren van de Graphics en de grootte van de omgevingen die groter of kleiner kunnen worden ivm laadtijd enzo.

    Tuurlijk de releasegames zullen nog niet echt de uitblinkers worden voor wat er nog gaat komen. Maar ik weet zeker dat de releasegames ook al je ogen verblinden. En dan heb je misschien nog niet eens alles gezien van de kracht. Maarja als je totch nog niet beter weet. Wat heb je dan aan betere graphics.

    Ik heb ook nog nooit gehad dat ik de Graphics echt kut vond bij PS2 games. Omdat ik niet beter wist. nu ik een XBox heb zie ik het verschil ook wel.
     
  10. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    daar zeg je echt iets wat nu echt totaal waar is...

    ik heb ook een paar maten die een ps2 of gamecube hebben en die zijn er van overtuigd dat hun graphics net zo goed zijn (of beter (!!!)) als op de xbox...

    maar als je dan een xbox neemt merk je pas hoe groot het verschil echt is...

    ik ben btw ook al tevreden met psx spellen hoor resident evil roeleert nog steeds op dat oude bakkie... :D
     
  11. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    het is gewoon zware overkill... als je ziet wat de xbox nu nog op et beeld tovert met een 733 mhz processor.... en een 32 mb videokaarjte ( geloof ik)


    heb je aan 4/5 gig en een 128/256 mb kaart meer dan zat
     
  12. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal mooi zijn als de ps3 op die manier uitkomt mjah zal wel goed uur worden..
     
  13. Exulin

    Exulin Leap of faith

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0

    We zullen wel zien. Ik ben best wel een xbox-fan, maar als de ps3 beter, goedkoper en net zulke goede on-line functies heeft als de xbox2, dan kies ik gewoon voor die.

    Maar op dit moment zal mijn voorkeu nog steeds uitgaan naar de xbox2, simpelweg omdat ik vind dat Microsoft zijn zaakjes wel op orde lijkt te hebben, daar waar Sony het blijkbaar van veel commercie moet hebben 'op het moment.' (Dit kan altijd nog veranderen, maar dat zien we dan wel :) )
     
  14. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    4 GHz... Dat is natuurlijk leuk, maar als ik het zo zie is dat véél te snel voor een console, omdat je geheugen óf je chipset een bottleneck gaat vormen.
     
  15. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier staat een artikel van Gamespy over de chip, met alle technische details, over de Cell chip van de PS3.
     

Deel Deze Pagina